Gå til innhold



Foto

bytte motor i kingcab, råd søkes.


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
7 replies to this topic

#1 glalaks

glalaks

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 209 Innlegg:

Posted 18 October 2011 - 22:22

Har en 86- king cab 2.5 sd, som har begynt å ryke mye ut av åndinga, så regner med det er gjennomslag i en sylinder. Antagelig en stempelring som har satt seg etter at den har stått lenge. Så da blir det vel å bytte motor med mindre noen har andre forslag. Det jeg lurer på i den forbindelse er om 2.5 diesel fra king cab 720 passer? Har plutselig mange flere potensielle donorbiler da.

Hvis noen der ute fortrinsvis fra midtnorge har en motor de vil selge, så er jeg innteresset:)
Turbo-Terje :-)

#2 glalaks

glalaks

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 209 Innlegg:

Posted 22 October 2011 - 18:08

Heller laber aktivitet her inne på nissanforumet ser jeg....
Turbo-Terje :-)

#3 B1dik

B1dik

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 55 Innlegg:

Posted 08 November 2011 - 01:40

Du har ikke tenkt på motor fra terrano da? Bare et tips, om du ikke har tenkt på det:) Får jo litt mer effekt også da, mtp turbo:)

#4 glalaks

glalaks

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 209 Innlegg:

Posted 08 November 2011 - 05:01

QUOTE(B1dik @ 8 Nov 2011, 01:40) <{POST_SNAPBACK}>
Du har ikke tenkt på motor fra terrano da? Bare et tips, om du ikke har tenkt på det:) Får jo litt mer effekt også da, mtp turbo:)


I bilen min som er fra 1 halvdel av 86 sitter det en SD motor, mens det i terrano sitter en TD motor. Disse er forskjellige da SD motoren har innsug og eksosmanufoil på samme side, mens TD motoren har crossflow. Starteren sitter også på motsatt side. Min kingcab er turbokonvertert, så funker greit den;) Har skaffet donorbil nå, så da er det bare å finne arbeidslyst, hehe...
Turbo-Terje :-)

#5 emu2

emu2

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 155 Innlegg:

Posted 08 November 2011 - 06:56


er det så mye utrolig fater ikke et så rart svar ,om ingen gider å se opp motor romet på terrano og kc? er jo ikke noe som helst problem,er jo lik bil pha,ET SVAR FRA MEG 1 OM DU HAR 86 MOD DISEL 2,5 SUGE OG DU VIL HA 2,7 I DEN ?2FÅ TAK I EN HEL DELE BIL TERRANO 1 2,7 TD OFTE SE I HOS SÅTA BROR.3 INGEN TING ER GRATIS 4 TING TAR LITT TID OG DU MÅ FORTÅ LITT TEKNISK OG MEKANISK PÅ VA DU GJØR,DU MÅ BRUKE GIRKASSE FRA TERRANO 1 MED MOTOR ,MOTOR FESTE PÅ PAS SIDEN MÅ FLYTTES FRAMM ER HULL TIL DET,OG DET BESTE ER Å BRUKE ALT AV EL SYSTEM OVER,JA DET PASSER MEN DU MÅ FORST DEG LITT PÅ EL SYSTEM JA DET ER MANGE SOM BRUKER DET ORGINALE KC EL SYSTEMET OG KOBLER MASSE RÆL OG DRIT ,DU MÅ NED MED TRAVERS FÅR Å TA UT MOTOR.OG NED MED KASSA LØSNE TORSJON BJELKEN 4 BOLTER PRESS DEN NED SÅ DU FÅR KASS UT 2?2 ER 4.ER LITT JOBB OG TENKING ,HAR BYGG OM FLERE ,PST OM MAN BRUKER DET MESTE AV EL FRA TERRANO FÅR MAN OGSÅ EL VINDU ,SOM SAGT DU BØR HA EN KOMPLET BIL .SURE TILBAKEMELDINGER KAN SPARES ,HAR SKRIVE OM DET FRA 2,5 TIL 2,7 MINST 8 GANGER,Å DA EG STARTA MED VAR DET INGEN SOM SVARTE ,MEN ETTER MYE GRUBLING OG FEILING LØSTE DET SEG FORT,LYKKE TIL

snart jule ferie for esab


#6 B1dik

B1dik

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 55 Innlegg:

Posted 11 December 2011 - 23:52

QUOTE(glalaks @ 8 Nov 2011, 05:01) <{POST_SNAPBACK}>
I bilen min som er fra 1 halvdel av 86 sitter det en SD motor, mens det i terrano sitter en TD motor. Disse er forskjellige da SD motoren har innsug og eksosmanufoil på samme side, mens TD motoren har crossflow. Starteren sitter også på motsatt side. Min kingcab er turbokonvertert, så funker greit den;) Har skaffet donorbil nå, så da er det bare å finne arbeidslyst, hehe...

Når kom TD25 motorene først i kingcab? Har en terrano gen 1 donorbil tilgjengelig, men frykter det blir en helvettes mye styr å skifte motor. Så lurer på om jeg bare kan ta manifoil og turbo fra terrano, og sette på kc'n. Slik jeg har forstått er td25 og td27 samme motor, bare med større borring og evt slaglengde? Eller er dette noe dere vil fraråde mtp driftssikkerhet.

Har en kompis med ettermontert turbo på sin sugehilux, og han kjører med så mye trykk pumpa kan levere diesel til, og dette har fungert smertefritt. Kan jeg regne med å kjøre slik på kcn også? sålenge jeg får montert skikkelig eksos, og intercooler? Og ikke kjører som om jeg har djevelen i hæla?

#7 B1dik

B1dik

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 55 Innlegg:

Posted 11 December 2011 - 23:52

QUOTE(glalaks @ 8 Nov 2011, 05:01) <{POST_SNAPBACK}>
I bilen min som er fra 1 halvdel av 86 sitter det en SD motor, mens det i terrano sitter en TD motor. Disse er forskjellige da SD motoren har innsug og eksosmanufoil på samme side, mens TD motoren har crossflow. Starteren sitter også på motsatt side. Min kingcab er turbokonvertert, så funker greit den;) Har skaffet donorbil nå, så da er det bare å finne arbeidslyst, hehe...

Når kom TD25 motorene først i kingcab? Har en terrano gen 1 donorbil tilgjengelig, men frykter det blir en helvettes mye styr å skifte motor. Så lurer på om jeg bare kan ta manifoil og turbo fra terrano, og sette på kc'n. Slik jeg har forstått er td25 og td27 samme motor, bare med større borring og evt slaglengde? Eller er dette noe dere vil fraråde mtp driftssikkerhet.

Har en kompis med ettermontert turbo på sin sugehilux, og han kjører med så mye trykk pumpa kan levere diesel til, og dette har fungert smertefritt. Kan jeg regne med å kjøre slik på kcn også? sålenge jeg får montert skikkelig eksos, og intercooler? Og ikke kjører som om jeg har djevelen i hæla?

#8 Ols3n

Ols3n

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 62 Innlegg:

Posted 01 August 2012 - 22:04

Offroader ? veit du om noen sider eller kontakter i sverige for å få kjøpt komplett terrano ?
Mitsubishi Pajero har bevist sin kvalitet gjennom 11 Dakar rallies