Gå til innhold



Foto

hjelp ! haster! bien stopper hele tiden ?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
15 replies to this topic

#1 tmg

tmg

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 21 Innlegg:

Posted 19 February 2012 - 18:29

hei !

i går begynte bilen å stoppe hele tiden , den starter , så sviver den i 10 sek, så dauer den igjen . så kan e starten den lett igjen, så stopper den igjen , sånn holder den på hele tiden ... hva er galt ?? e ser også at det er den stoppe tingen som sitter på disel pumpa som stopper den, men hva er grunnen til detta ???? noen som har erfaring med dette ?? er det en sikring ellerno ?? trenger bilen dagli , så takker for alle svar og tips !




#2 Lille-Lay

Lille-Lay

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 343 Innlegg:

Posted 19 February 2012 - 19:36

Tett diesel filter? vann i filteret?
Nissan Patrol 2.8GR. orginal

#3 tmg

tmg

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 21 Innlegg:

Posted 19 February 2012 - 19:54

har dreneret diselfilteret og tror ikke det er det som er feilen, tror det har noe ¨gjøre med den stoppe tingen på diselpumpa, men aner ikke hva jeg skal sjekke , for å finnet ut hvorfor den stopper motoren hee tia ....

#4 anders

anders

    Skogens Konge

  • Eier
  • PipPipPipPipPip
  • 1452 Innlegg:

Posted 20 February 2012 - 08:29

Har du startsperre på bilen?

En kompis hadde samme problem en dag. Viste seg at han hadde 2 nøkler til bilen og den ene var ikke kodet opp riktig til bilen. Så da startet den normalt, surra noen sekunder før den stoppet igjen. Bytta nøkkel og den gikk som den skulle.
Anders Venaas
Offroad.no - Shop.offroad.no

#5 lafterolf

lafterolf

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 642 Innlegg:

Posted 20 February 2012 - 09:11

Bytt dieselfilter. Drenering hjelper litt med koksing av filter får du ikke bort. Filter bytter du hver eneste høst, minst.

#6 1911

1911

    Portalvognfører

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 20 February 2012 - 09:28

Du har mest sansynlig dårlgi kontakt på den fremste sikringa i skikringsboksen. Sjekk den. Jeg hadde samme problem med den jeg hadde i sin tid.

#7 tmg

tmg

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 21 Innlegg:

Posted 20 February 2012 - 20:39

tror nok ikke det er disel filteret ... for det er den stoppe tingen med wire som stopper den , den som er på disel pompa ... dpc modul eller å det heter .. , har sjekka sikringen , men e har aldri hatt den sikringa i , røyk hele tiden vis e satt den i ... men bilen har sveve fint uten denne sikringen i over et år .... :S sjønner ikke helt å som kan være galt .. :S

#8 Navara01

Navara01

    Pajero 2,8Tdi

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1117 Innlegg:

Posted 20 February 2012 - 21:25

Har du rota nedi motorrommet så du kan ha kommet borti noe? Hvis ikke kan det være at bilen ikke får nok oljetrykk, og at den derfor stopper. Er du sikker på at oljetrykket ligger der det skal kan du bare slakke wieren.

Har vært borti et par 160`er hvor vi har måttet gjøre det.
Offroad-bilder og filmer her

#9 ///ben

///ben

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 9 Innlegg:

Posted 29 February 2012 - 11:13

Helt sikkert dårlig kontakt som 1911 her sier. Han som hadde bilen min tidligere, hadde samme problem. Han trudde det var tenningslåsen, så han klipte ledningene fra den, og kobla til bryter. Han fant til slutt ut at det bare var denne sikringen smile.gif

#10 sportsman500

sportsman500

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 51 Innlegg:

Posted 29 February 2012 - 20:06

jeg har hatt samme problemet på en golf jeg hadde, der var det dårlig kontakt til sikringen.
Nissan king cab 1999 2"heva 31" dekk. Honda 450 trx. Polaris 500 sportsman. Ktm 525 xc.

#11 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 01 March 2012 - 17:52

Tipper på lavt oljetrykk. Da stopped DPC`en motoren innen en viss tid. Prøv å lask oljetrykksbryteren som sitter nede på høyre side av motoren og se om den sviver da.. Hvis den sviver da har du et langt større problem...
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#12 lafterolf

lafterolf

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 642 Innlegg:

Posted 02 March 2012 - 08:05

Første bud er å gi motoren service. Bytte av dieselfilter er første bud uansett. Slik du har beskrevet symptomene kan det være alle rare ting.
Har du full trekkraft til den plutselig dør?

#13 tmg

tmg

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 21 Innlegg:

Posted 02 March 2012 - 15:50

bilen funker igjen nå ! biggrin.gif gikk over el. koblinger med el. spray også funka den igjen wink.gif men takk for alle råd og innspill smile.gif

#14 tmg

tmg

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 21 Innlegg:

Posted 02 March 2012 - 15:50

bilen funker igjen nå ! biggrin.gif gikk over el. koblinger med el. spray også funka den igjen wink.gif men takk for alle råd og innspill smile.gif

#15 zipp3rmann

zipp3rmann

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 156 Innlegg:

Posted 13 March 2012 - 18:17

Har hatt litt trøbbel på min og. fant ut at den ellektriske motoren som trekker i den wiren som styrer start stopp oplegge pådieselpumpa ikke funker som den ska.
løste det med og trekke den ut. ulempen er at bilen må kveles for og stoppes.

#16 Patrol 3.3TD

Patrol 3.3TD

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 23 Innlegg:

Posted 24 May 2012 - 14:48

QUOTE(zipp3rmann @ 13 Mar 2012, 19:17) <{POST_SNAPBACK}>
Har hatt litt trøbbel på min og. fant ut at den ellektriske motoren som trekker i den wiren som styrer start stopp oplegge pådieselpumpa ikke funker som den ska.
løste det med og trekke den ut. ulempen er at bilen må kveles for og stoppes.

Bare å legge en wire inn i bilen som du drar i smile.gif