Gå til innhold



Foto

Duramax 03


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
12 replies to this topic

#1 Kristian Westreng

Kristian Westreng

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 6 Innlegg:

Posted 15 May 2012 - 11:32

Har en Chevrolet Silverado Duramax 03 Mod, og har tenkt å registrere den ned. Må bilen være kjøpt ny i Norge?

#2 Arctichuman

Arctichuman

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 27 Innlegg:

Posted 15 May 2012 - 14:10

Du kan prøve å sjekke i denne tråden om det er noen som har prøvd seg på det samme, evnt. sende PM til noen som har fått godkjenning.

#3 Audiot

Audiot

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 186 Innlegg:

Posted 15 May 2012 - 16:55

Får ikke nedregistrert de bilene.

#4 Chevydieselpower

Chevydieselpower

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 393 Innlegg:

Posted 15 May 2012 - 21:41

JO det går an å få nedregistret chevrolet silverado 2500 duramax HVIS:


Bilen må være en Chevrolet Duramax (ikke Tri-star eller Truck-master), må være solgt ny i norge og så må den være modell CK 25753.

Det må tas/vises hos Bergheim Drammen for godkjenning.

Pris med fjærjobben, dokumenter og vising er ca. 15000,-


Er det jeg fikk til svar fra Ole Lundby hos bergheim da jeg spurte om dette!


Svartrøyk er tøft! Dieselpower!!! :P

#5 Kristian Westreng

Kristian Westreng

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 6 Innlegg:

Posted 16 May 2012 - 12:24

Bilen min er registrert i Norge Des. 2004, dette trudde de på Bergheim kommer til å gå hvis det ikke står i vognkortet at jeg ikke kan gjøre noen tekniske endringer på bilen.

#6 Rune_

Rune_

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 68 Innlegg:

Posted 18 May 2012 - 21:28

Det skal gå fint, så lenge den ikke er reg på unntaksbestemmelsene i paragraf 1-15. Om den er det så står det på side 3 i vognkortet.

Har snakka med Bergheim om akkurat dette, og tilogmed Crew Cab Duramax skal kunne registreres ned.
Fikk samme info om at det kosta 15k for ombygging og godkjenning, da gjøres det hos Bergheim Drammen med påfølgende godkjenning hos Drammen trafikkstasjon.

Er ute etter en 06 selv, med 6 trinns kassa. Ser at det går noen reg som varebil, men det skal jo iflg info fra Bergheim ikke gå an...

Edited by Rune_, 18 May 2012 - 21:32.


#7 whiiiiin

whiiiiin

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 138 Innlegg:

Posted 20 May 2012 - 00:47

QUOTE(Rune_ @ 18 May 2012, 22:28) <{POST_SNAPBACK}>
Det skal gå fint, så lenge den ikke er reg på unntaksbestemmelsene i paragraf 1-15. Om den er det så står det på side 3 i vognkortet.

Har snakka med Bergheim om akkurat dette, og tilogmed Crew Cab Duramax skal kunne registreres ned.
Fikk samme info om at det kosta 15k for ombygging og godkjenning, da gjøres det hos Bergheim Drammen med påfølgende godkjenning hos Drammen trafikkstasjon.

Er ute etter en 06 selv, med 6 trinns kassa. Ser at det går noen reg som varebil, men det skal jo iflg info fra Bergheim ikke gå an...


Hvis det er kun 6-trinnskassa du er ute etter med 2006 modellene, så får du kjøpt ombyggingssett for 01-05 modellene til 6 trinns kasse. Du bytter kun ut hjernen og ventilblokka, noe som er en enkel jobb. Mener det lå på ca $ 1500 for kitet i statene.

Edited by whiiiiin, 20 May 2012 - 00:47.


#8 Silver@do

Silver@do

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1664 Innlegg:

Posted 20 May 2012 - 17:22

QUOTE(whiiiiin @ 20 May 2012, 01:47) <{POST_SNAPBACK}>
Hvis det er kun 6-trinnskassa du er ute etter med 2006 modellene, så får du kjøpt ombyggingssett for 01-05 modellene til 6 trinns kasse. Du bytter kun ut hjernen og ventilblokka, noe som er en enkel jobb. Mener det lå på ca $ 1500 for kitet i statene.

Dette stemmer på en prikk. Har vurdert oppgradering av min 2001 Allison 1000 til 6 speed:)
Dodge har Cummins, men GM har Duramax med Allison bak....

Garasje: http://www.offroad.n...pen-t86593.html

#9 whiiiiin

whiiiiin

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 138 Innlegg:

Posted 20 May 2012 - 17:52

QUOTE(Silver@do @ 20 May 2012, 18:22) <{POST_SNAPBACK}>
Dette stemmer på en prikk. Har vurdert oppgradering av min 2001 Allison 1000 til 6 speed:)


I tillegg selger Sun Coast Diesel Transmissions forsterka convertere som senker turtallet med ca 500 o/min ved cruising speed, såg og at de har dette 6 speed settet.

Edited by whiiiiin, 20 May 2012 - 17:53.


#10 Rune_

Rune_

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 68 Innlegg:

Posted 20 May 2012 - 22:47

Ja, har sett dette. Men hadde nå vært fint med høyt panser, 360 org hk og manuell giring på rattet..

#11 the_boss

the_boss

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 341 Innlegg:

Posted 21 May 2012 - 12:14

Får kit for manuell giring til de med LB7 også. Panseret og grillen er såpass mye finere at jeg vurderer å bytte!
2003 Chevrolet Silverado 2500HD LT Duramax "Fjallasport" "EFI-Live/Edge CTS"
1999 Chevrolet Tahoe 1500 LT 6.5 TD 18:1 "Heat Max E Tork" "Heat Turbomaster" "Bosch HO injectors"

#12 whiiiiin

whiiiiin

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 138 Innlegg:

Posted 21 May 2012 - 17:26

QUOTE(Rune_ @ 20 May 2012, 23:47) <{POST_SNAPBACK}>
Ja, har sett dette. Men hadde nå vært fint med høyt panser, 360 org hk og manuell giring på rattet..


Får kjøpt kit for manuell giring på Fleece performance. Jeg har utstyr for å legge inn 2006 motorstyring, utenom parametrene til den variable turboen da sefølgelig, da det ikke er på LB7'en. Kan også legge inn og ut fartsperre, hvis du ønsker det, men det er vel ikke så aktuelt siden du skal ha varebil regga.

Manuel giring fra fleece:


#13 skarphedin

skarphedin

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 58 Innlegg:

Posted 22 May 2012 - 00:32

Hva er de tekniske konsekvensene igjen? Blir det slik at man da får lov til å trekke to gram, men ikke hvis man har ett gram på planet?

Og, er det slik at kapasiteten til bilen ikke endres om man nedregistrerer etter tiårs-regelen?

Edited by skarphedin, 22 May 2012 - 00:43.