Gå til innhold



Foto

patrol starter ikke


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
17 replies to this topic

#1 draxn

draxn

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 13 Innlegg:

Posted 16 May 2012 - 17:51

har en patrol som ikke vill starte, kjører den rundt på starteren så tapper den seg med engang for strøm, (friske nyladda batterier) har sjekket alle koblinger osv, også byttet starter da trodde det var overslag i den gamle uten hell. byttet også "gløderele" greiene bak batteri på passasjerside, dynamo er også byttet!
starter heller ikke ved trillstart. diesel får den også. noen som har tips? mad.gif

#2 1911

1911

    Portalvognfører

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 16 May 2012 - 17:56

Sjekk sikring nr 1. Innerst mot torpedoveggen.

Du kan også koble fra stopp motoren på diesel pumpa. Da tenker jeg den fyrer.

#3 draxn

draxn

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 13 Innlegg:

Posted 16 May 2012 - 18:06

QUOTE(1911 @ 16 May 2012, 18:56) <{POST_SNAPBACK}>
Sjekk sikring nr 1. Innerst mot torpedoveggen.

Du kan også koble fra stopp motoren på diesel pumpa. Da tenker jeg den fyrer.



hvordan kobler man av stopp motoren på pumpa?

alle sikringer er hele.

Edited by draxn, 16 May 2012 - 19:29.


#4 zipp3rmann

zipp3rmann

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 156 Innlegg:

Posted 16 May 2012 - 20:58

er en wire som ligger ved siden av gasswiren. gasswiren ligger på tvers og stopp wiren ligger pålangs med motoren. oppå dieselpumpa. sammetrøblet påmin....

#5 zipp3rmann

zipp3rmann

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 156 Innlegg:

Posted 16 May 2012 - 20:59

stoppwiren går bakover mot torpedovegg. så brekker den ned mot blokka ca midt på. passasjersiden.

#6 draxn

draxn

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 13 Innlegg:

Posted 16 May 2012 - 22:37

QUOTE(zipp3rmann @ 16 May 2012, 21:59) <{POST_SNAPBACK}>
stoppwiren går bakover mot torpedovegg. så brekker den ned mot blokka ca midt på. passasjersiden.



ja, men det forklarer jo ikke hvorfor den tapper seg for strøm når kjører den på starteren.?

#7 1911

1911

    Portalvognfører

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 16 May 2012 - 23:10

Sikringa kan være hel, men det er ofte dårlig kontakt framme ved den sikringa. Den gir symptomer du snakker om. Skru løs sikringsboksen så får du sjekket ordentlig.

#8 zipp3rmann

zipp3rmann

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 156 Innlegg:

Posted 16 May 2012 - 23:20

fant heller ikke ut te med utladding. har akkorat samme problemet. kobler til denne start stopp motoren og da vil ikke bilen starte og gårtom for strøm tvert. men koblerden ut og tar vekk wire så fungere alt som normalt utenom atbilen måkveles forogstanses.....

#9 draxn

draxn

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 13 Innlegg:

Posted 17 May 2012 - 00:07

har skrudd løs sikringsboksen å sprayet kontaktspray over alt der, hehe..

stopp brytern har aldrig fungert i mitt eie så har måtte kvele biln før, men kan prøve å ta vekk wire å se da.

mulig det er tenningslåsen som kan være problemet? er det lik tenningslås på 85 mod å 87? den skulle vært byttet uansett, da jeg må ta den tilbake til 0 for så sette den i trinn 3, for å få den til å lade 28v når den er igang. trodde ikke den trakk så mye strømm att den tappa batteriene, eller? mad.gif

#10 1911

1911

    Portalvognfører

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 17 May 2012 - 08:05

Det er skille på det elektriske i 1986.

#11 draxn

draxn

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 13 Innlegg:

Posted 19 May 2012 - 11:43

får fortsatt ikke start.

er 100% sikker på att alt har god kontakt, har også koblet vekk stopp wiren.

#12 draxn

draxn

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 13 Innlegg:

Posted 22 May 2012 - 08:11

ingen som har tips?

#13 lafterolf

lafterolf

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 642 Innlegg:

Posted 22 May 2012 - 16:14

Du skriver at den får diesel. Hvordan vet du det? Har du løsnet et dieselrør på dysa og sett at det kommer diesel når du drar rundt starteren?

#14 draxn

draxn

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 13 Innlegg:

Posted 22 May 2012 - 20:44

QUOTE(lafterolf @ 22 May 2012, 17:14) <{POST_SNAPBACK}>
Du skriver at den får diesel. Hvordan vet du det? Har du løsnet et dieselrør på dysa og sett at det kommer diesel når du drar rundt starteren?



ja, det stemmer. blir ikke det riktig?

#15 draxn

draxn

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 13 Innlegg:

Posted 04 June 2012 - 00:09

noen som har tips eller råd?

#16 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 04 June 2012 - 06:02

Fungerer glødinga? Mål spenninga fysisk ute på fremste glødeplugg (lettest å komme til) når du noen skrur på tenninga. Skal gløde i 6-7 sekunder ca med full spenning. Litt rart at den ikke starter på trillstart, men om den , som de fleste andre patroler har runda 400`km så er det nok lite kompresjon igjen og trenger å dras varm på kompresjon...
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#17 stakern

stakern

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 16 Innlegg:

Posted 04 June 2012 - 16:53

Er det ikke slik trådsikringer i denne bilen da?
Hadde problem med min 2,8 motor at den ikke ville starte etter at jeg hadde skiftet glødeplugger.
Da var det trådsikringen til glødinga som var gåen, sikringen var hel men var ikke kontakt igjennom den.
Hvis det er slike sikringer på 3,3 så ville jeg ha tatt et multimeter å sjekket om det var kontakt igjennom de sikringene som har med glødingen å gjøre

#18 PatrolWæråsen

PatrolWæråsen

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 11 Innlegg:

Posted 14 July 2012 - 12:15

En 3.3 starter så lenge den får diesel og luft! en patrol motor kan man kjøre uten strøm hvis stopparn itte funker.
-Dysene kan være tette vis du har hatt rust i systemet
-Start og stopp boksen med vaier som sitter på høyre side av motorn kan ha hengt seg opp!
-Gass stagget har knekt inni pupa!
-Og hvis den tapper seg for støm nesten med en gang når du starter den så må du ha en korslutnig i systemet en stand!
Selveste gløderele som bestemmer hvor lenge det skal gløde sitter under rattstamma en svart box, som kan byttes ut med en simpel bryter. De som sitter vet batteriet er kun enkle reler , Et for gløding og et for startarn mener jeg, og så er det den gråe boksen som starter og stopper motorn.