Gå til innhold



Foto

2007 mod Navara 2,5DCi


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
2 replies to this topic

#1 stea889

stea889

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 130 Innlegg:

Posted 06 June 2012 - 19:29

Hei!

Jeg har kikket etter en arvtaker for jobb/jakt/fiske bilen min nu lenge. Og har etter lange og mange funderinger begynt å se på Navara og Ford Ranger.

Nå har jeg funnet flere Navara 2006 - 2008 med 171hk diselmotoren på nett. Sånn jeg har skjønt det så er denne motoren å foretrekke framfor den gamle 130 hk.

Men hvordan erfaringer har dere med Nissan, som forhandler? Jeg tenker service, er det lett å skaffe deler selv om bilen blir noen år gammel? Hvordan er det å skaffe "uorginale" deler? Er disse bilene ok å skru på selv for skifte av slitedeler, olje, generell service?

Er det noen som har noen erfaringer angående disse bilene som de vil dele med meg? Både positive og negative..

Håper på litt hjelp her nu, bilkjøp er vanskelig nok som det er smile.gif







#2 Martinello

Martinello

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 75 Innlegg:

Posted 16 June 2012 - 17:32

Akkurat den bilen lurer jeg også på!

Tidligere modell har hatt en del motor havari, noen som vet om dette er utbedret???



#3 jorgenbg

jorgenbg

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 471 Innlegg:

Posted 18 June 2012 - 06:40

Jeg har en 2007 som jeg har kjørt siden 43k, og som nå har gått 75k.

Gjør service selv og det er ikke noe problem. Lett å nullstille serviceindiaktoren i bilen. Eneste jeg har lest er at clutch går relativt tidlig på disse bilene, og min er visstnok på overtid.

I USA heter den Frontier, og er dønn lik bortsett fra sideblinklys og sikkert noen andre ting. Det gjør at man får kjøpt billige deler. Et hav av ettermarkedsprodukter.
Jørgen

07 Nissan Navara KingCab
07 Suzuki KingQuad 700