Gå til innhold



Foto

12v vinsj på patrol med 24v anlegg???


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
8 replies to this topic

#1 Turbo diesel

Turbo diesel

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 57 Innlegg:

Posted 20 June 2012 - 22:55

kjøpt meg patrol å skal sette på 12v vinsj,siden linken som var lakt ut her fra før itte virket trenger jeg hjelp. hvordan løser jeg dette?

#2 Lars'ern

Lars'ern

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1450 Innlegg:

Posted 21 June 2012 - 22:44

Det finnes da noen løsninger på det:
1. Skifte motor på vinsjen og releboksen til 24V
2. Montere en 12V motor til i serie, og skifte releboks til 24V
3. Sette på en 12V dynamo på motoren med eget batteri og ledningsnett. Så kan du koble stereoen på den også
4. Kjøpe ny vinsj

smile.gif smile.gif

Edited by Lars'ern, 21 June 2012 - 22:44.

Lars'ern




Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil
(sitat Volvo-Lars på http://volvoforum.no)

#3 frank four by four

frank four by four

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 17 Innlegg:

Posted 22 June 2012 - 00:36

Er det ikke bare å ta ut strømm fra det ene batteriet med en stor diode mellom pluskabelen? Eller en grovbygd motstand?

#4 1911

1911

    Portalvognfører

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 22 June 2012 - 07:36

QUOTE(frank four by four @ 22 Jun 2012, 01:36) <{POST_SNAPBACK}>
Er det ikke bare å ta ut strømm fra det ene batteriet med en stor diode mellom pluskabelen? Eller en grovbygd motstand?




Nei! Nei! Nei!

#5 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 23 June 2012 - 11:20

QUOTE(1911 @ 22 Jun 2012, 07:36) <{POST_SNAPBACK}>
Nei! Nei! Nei!



Det som han 1911 sa !!! tongue.gif
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#6 PatrolWæråsen

PatrolWæråsen

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 11 Innlegg:

Posted 14 July 2012 - 11:55

Jeg tar da bare strøm fra det ene batteriet, funker fint det :)

#7 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 14 July 2012 - 14:53

Funker fint det en stund, men når du får forskjellig spenning på batteriene ødelegges det du tapper mest. Og siden batteriene står i serie vil dette batteriet ødelegge det andre.

Så som 1911 sa: Nei! Nei! Nei!


Sent from my iPhone using Tapatalk
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#8 Lars'ern

Lars'ern

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1450 Innlegg:

Posted 20 July 2012 - 23:10

IKKE ta ut strøm ifra det ene batteriet når du har 24V!! Som nevnt før, du lager bare trøbbel og ødelegger for deg selv.
Den beste og billigeste metoden er å kjøpe en 24V vinsj.

Og for å dra den litt lengre, det går bra å være utro med søstera til kona også, en stund...
Lars'ern




Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil
(sitat Volvo-Lars på http://volvoforum.no)

#9 JER

JER

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 194 Innlegg:

Posted 15 September 2012 - 20:11

Jeg har 12V vinsj på en Patrol med 24V anlegg. Det går knallfint det, men så har jeg en ekstra 12V dynamo og 2 ekstra batterier også, da. ^_^