Hei. Flott forum!
Jeg er en nykomling her inne.
Grunnen til jeg har klart å "rote" meg innpå her, er at jeg vurdert lenge å kjøpe meg 4x4 pickup. Og nå begynner det å nærme seg vanskeligere kjøreforhold og jeg har bruk for en bil som tar seg bra fram.
Valgene har vært mange innenfor 4x4, derriblant King Cab og her kommer deres ekspertise inn.
Tenkte modell fra 1986 - 1994. Kommer litt ann på pris, selvfølgelig.
Planen er å bruke den til å trekke skuterhenger. Evt. ha skuter på planet.
Spørsmålene er mange, så vi starter i det små.
- Hva er det man bør passe seg for, når det gjelder disse modellene ? Er det noe som er en "gjenganger" på disse bilene ?
Håper på tilbakemelding.
Mvh. Kewiin
Søker ekspertise ang. King Cab!
Started by
Kewiin
, Nov 01 2012 02:39
king cab vanlige feil på king cab
2 replies to this topic
#1
Posted 01 November 2012 - 02:39
#2
Posted 01 November 2012 - 07:54
Du bør sjekke bilen veldig nøye for rust! Dette er det desidert viktigste punktet. Deretter bør du sjekke om det har blitt ettermontert turbokit, da disse bilene er late!
Nest etter dette bør du sjekke at bladfjærene er bøyd riktig vei, og at frihjulsnavene virker som de skal. Er alt dette i orden tror jeg ikke du kommer til å få de store utgiftene på en stund.
Nest etter dette bør du sjekke at bladfjærene er bøyd riktig vei, og at frihjulsnavene virker som de skal. Er alt dette i orden tror jeg ikke du kommer til å få de store utgiftene på en stund.
Edited by Navara01, 01 November 2012 - 07:54.
Offroad-bilder og filmer her
#3
Posted 02 November 2012 - 00:40
Takker så meget for svar! Navara01
Jepp, regnet sterkt med at rust var en vesentlig faktor her. Som tidligere nevnt så er jeg nykomling ang. 4x4. Men jeg regner med at man ser det med en gang hvis bladfjærene er bøyd feil (?)
Når det gjelder turbokonvertering, så er vel det et "must" på disse bilene. Jeg har blitt innforstått med at Saab 9000 turbo og IC passer bra på disse bilene og er vel en relativt grei sak å få unnagjort.. (?)
Ellers er vel deler og slikt å få tak i..
Jepp, regnet sterkt med at rust var en vesentlig faktor her. Som tidligere nevnt så er jeg nykomling ang. 4x4. Men jeg regner med at man ser det med en gang hvis bladfjærene er bøyd feil (?)
Når det gjelder turbokonvertering, så er vel det et "must" på disse bilene. Jeg har blitt innforstått med at Saab 9000 turbo og IC passer bra på disse bilene og er vel en relativt grei sak å få unnagjort.. (?)
Ellers er vel deler og slikt å få tak i..