Gå til innhold



Foto

Få mer fres i nissan king cab?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
15 replies to this topic

#1 elephant

elephant

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 8 Innlegg:

Posted 05 November 2012 - 14:37

Hvordan får jeg mer fres i nissan king cab 2000mod?
Er 103 hestern.
Bare å mate på med mer turbotrøkk og diesel?
Hvor mye kan jeg hente på dette?
Hvor mye trøkk kan jeg mate på?
Holdbart?

#2 RaumCab

RaumCab

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 79 Innlegg:

Posted 07 November 2012 - 18:06

Lurer litt på dette jeg også.
Har hørt av en kjenning at man ikke trenger å stille opp dieselmengden hvis man ikke skal stille for mye på turbotrykket.

Nissan King Cab 2.5TDI 1999

http://www.offroad.n...umcabs-garasje/


#3 elephant

elephant

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 8 Innlegg:

Posted 07 November 2012 - 20:39

Må da være noen her som har gjort dette?
Har søkt masse på nettet, men ikke funnet noe om det.
Har jo tillatt hengervekt på 2800kg så har tenkt å benytte meg av det, men da trenger jeg litt mer effekt.

#4 RaumCab

RaumCab

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 79 Innlegg:

Posted 07 November 2012 - 23:41

Det jeg har hørt er at den lader org. ca 0,8 og å stille den opp til 1,0-1,1 er ikke noe problem. På ettermontert turbo kjører de på 1,3 og 0,75 fetere blanding med IC og 2,5".

Har en 99 mod selv, men den er bare godkjent til 2300kg. Var det en overgang fra 1999 til 2000?

Edited by RaumCab, 07 November 2012 - 23:43.

Nissan King Cab 2.5TDI 1999

http://www.offroad.n...umcabs-garasje/


#5 elephant

elephant

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 8 Innlegg:

Posted 09 November 2012 - 00:32

Ikke mer nei, merker man noe på så lite stilling?
Kunne tenkt meg 1.2-1.3 bar, og litt ekstra diesel. Det burde vel hjelpe en del?

My bad, var litt rask der. Har 2300kg selv.

#6 elephant

elephant

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 8 Innlegg:

Posted 09 November 2012 - 00:33

Dobbelpost.

Edited by elephant, 21 November 2012 - 20:09.


#7 elephant

elephant

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 8 Innlegg:

Posted 09 November 2012 - 00:33

Dobbelpost.

Edited by elephant, 21 November 2012 - 20:08.


#8 elephant

elephant

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 8 Innlegg:

Posted 09 November 2012 - 00:34

Dobbelpost.

Edited by elephant, 21 November 2012 - 20:09.


#9 RaumCab

RaumCab

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 79 Innlegg:

Posted 09 November 2012 - 08:23

Det hjelper helt sikkert en del. Fikk tips om å montere ETG og kjøre med eksostemp på 650(600?) grader før turbo. Rett meg hvis dette er feil!
Kommer til å gjør det slik selv. Skru opp til 1,2 bar og hvis tempen blir for høy, skrur jeg blandingen fetere. Blir dette problematiskt med org eksosanlegg, eller MÅ jeg bygge om til 2,5"?

Nissan King Cab 2.5TDI 1999

http://www.offroad.n...umcabs-garasje/


#10 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 09 November 2012 - 11:10

Vil absolutt anbefale større eksos og større luftfilter. Koster ca 2000,- hvis du bygger selv. Liten vits med mer fart på snurra hvis den økte luftmengden stopper opp i eksosen...


Sent from my iPhone using Tapatalk
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#11 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 09 November 2012 - 11:16

Btw, hvis du bare skrur opp turbotrykket får du bare mer luft inn i sylindrene. Du MÅ fylle etter med mer diesel for å få utnyttet potensialet i luftmengden.

Dieselmotorer blir ikke kaldere av mer drivstoff, det gjelder bare bensinmotorer. Diesel blir varmere, og begynner å ryke sort når den får for mye. Synes du den blir for varm må du få inn mer luft, f.ex med ic og åpent luftfilter, og øke hastigheta ut på eksosen med større eksos.


Sent from my iPhone using Tapatalk
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#12 RaumCab

RaumCab

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 79 Innlegg:

Posted 10 November 2012 - 20:49

Slik jeg fikk det beskrevet så vil et økt turbotrykk dra med seg mer diesel. På en måte at det er en fast prosentandel.
Altså man trenger ikke å etterstille diesel, men kan for å øke utbyttet.

Er dette feil?

Nissan King Cab 2.5TDI 1999

http://www.offroad.n...umcabs-garasje/


#13 raakjin

raakjin

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 255 Innlegg:

Posted 10 November 2012 - 21:46

2.5" eksos.3/4 pa diesel pumpa og 1.1i ladetrøkk.da faar du en bil som fungerer bra.dette er min erfaring paa min bil sa garanterer ingen ting paa din.

#14 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 10 November 2012 - 22:58

Det er nok korrekt at med mer turbotrykk vil pumpa fylle etter mer diesel. Men jeg ville stilt på litt mer for sikkerhets skyld... ;) Når det ryker svart i motbakker har du litt mye diesel. :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#15 Navara01

Navara01

    Pajero 2,8Tdi

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1117 Innlegg:

Posted 11 November 2012 - 11:21

Dette har jeg prøvd med samme bil som du har. Økt turbotrykk alene gjorde absolutt ingen forskjell! Skal det bli noen effektøkning må du nok justere litt på pumpa også.

Edited by Navara01, 11 November 2012 - 11:21.

Offroad-bilder og filmer her

#16 elephant

elephant

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 8 Innlegg:

Posted 19 November 2012 - 19:23

Merker man forskjellen etter disse justeringene?
Hvordan blir den å dra med henger?