Gå til innhold



Foto

Noen som kjenner noe til disse bilene?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
8 replies to this topic

#1 iad

iad

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 15 Innlegg:

Posted 27 December 2012 - 22:52

Hei,

Kjenner noen til noen av disse bilene?

http://www.finn.no/f...nnkode=34249765

http://www.finn.no/f...nnkode=38632450



Ut i fra de opplysningene jeg har fått om den første mistenker jeg kanskje at den kan ha vært brukt hardt. Har hørt at endel G-wagen har blitt det. Vedr. den andre, så frister ikke 460 så mye, men det er jo mye penger å spare.....

#2 krisanderx3

krisanderx3

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 34 Innlegg:

Posted 28 December 2012 - 13:45

W460'n har jeg vært og tittet på, men satt det litt ifra meg. Den har litt rust her og der, lekker/lekket vann inn fra antenne på taket og fra varmeapperat. Eksoslekk +++. Jeg har ikke prøvekjørt den. Han er ikke villig til og gå noe særlig ned i pris, så satte det fra meg da det er litt pirk. Den bruker også jævla mye suppe..
Du sparer mye penger på W460'n, men på en måte ikke. W463 er jo en helt annen bil. Hadde jeg hatt råd hadde jeg helt klart kjøpt W463..

Edited by krisanderx3, 30 December 2012 - 23:54.


#3 Bimmerc

Bimmerc

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 309 Innlegg:

Posted 28 December 2012 - 20:19

W460'n har jeg vært og tittet på, men satt det litt ifra meg. Den har litt rust her og der, lekker/lekket vann inn fra antenne på taket og fra varmeapperat. Eksoslekk +++. Jeg har ikke prøvekjørt den. Han er ikke villig til og gå noe særlig ned i pris, så satte det fra meg da det er litt pirk. Den bruker også jævla mye suppe..
Du sparer mye penger på W460'n, men på en måte ikke. W463 er jo en helt annen bil. Hadde jeg hatt råd hadde jeg helt klart kjøpt W463..

Hvis du skriver innlegg på iPad er det bare å trykke Edit etter at det er postet så fikser det æøå!!
Livet, det er ikke dagene som er gått men de dagene du husker. (Fritt etter GG Marquez)

#4 iad

iad

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 15 Innlegg:

Posted 28 December 2012 - 23:29

Hei,

Takker for svar! Da er ikke 460'n noe for meg. Har ikke tid til noe oppusningsobjekt. Høres ut som en bil jeg var å så på hos Fjeldstad i høst, også den måtte det gjøres mye med. Litt gjør jeg gjerne, men har ikke tid til å gjøre for mye, skal jeg kjøpe en bil til må den kunne brukes. Får satse på at det dukker opp noe i bra stand. Tror også at 463 er best kjøp, spesielt med tankte på kjøreegenskaper, men det spørs hvor mye ekstra man må betale for dette. Men har hørt at man skal være litt obs på at enkelte G-wagen har vært kjørt hardt. Er litt skeptisk til biler som har vært lakkert uten at jeg kjenner historien til disse.

#5 krisanderx3

krisanderx3

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 34 Innlegg:

Posted 30 December 2012 - 23:54

Hvis du skriver innlegg på iPad er det bare å trykke Edit etter at det er postet så fikser det æøå!!


Takk, alltid irritert meg over dt :))

#6 krisanderx3

krisanderx3

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 34 Innlegg:

Posted 31 December 2012 - 00:02

Hvis du skriver innlegg på iPad er det bare å trykke Edit etter at det er postet så fikser det æøå!!


Hei,

Takker for svar! Da er ikke 460'n noe for meg. Har ikke tid til noe oppusningsobjekt. Høres ut som en bil jeg var å så på hos Fjeldstad i høst, også den måtte det gjøres mye med. Litt gjør jeg gjerne, men har ikke tid til å gjøre for mye, skal jeg kjøpe en bil til må den kunne brukes. Får satse på at det dukker opp noe i bra stand. Tror også at 463 er best kjøp, spesielt med tankte på kjøreegenskaper, men det spørs hvor mye ekstra man må betale for dette. Men har hørt at man skal være litt obs på at enkelte G-wagen har vært kjørt hardt. Er litt skeptisk til biler som har vært lakkert uten at jeg kjenner historien til disse.


W460'n er ikke et dårlig kjøp, men til den prisen syntes nå jeg det, spesielt da det er bensin.. Vurdert den sterkt selv som sagt, men ikke til den prisen. Har alt for mange Gwogner ståandes.
Ville absolutt valgt W463 om enn har penger til det. At den er lakert er jo ikke et bra første inntrykk på en G, men om arbeidet under lakk er gjort riktig er det et pluss. Servicehefte og kvitteringer er jo også en fordel da Gdeler er dyrt.

Jeg hadde nettopp en strøken W460, angrer sykt på at jeg solgte den for en så fin får jeg nok ikke tak i igjen uten og bruke penger.

Sånn som du gjør nå , legger ut finn.no link og spør om noen har kjennskap til bilen er en lur måte for og hamster opp info fra andre en bare selger. VTP og fjeldstad kan også har informasjon om selger/bil.

Edited by krisanderx3, 31 December 2012 - 00:02.


#7 iad

iad

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 15 Innlegg:

Posted 31 December 2012 - 13:01

Svarer VTP og Fjeldstad på spørsmål om biler som er til salgs privat? I så fall er jo det en glimrede informasjonskilde. Prøvde å spørre BOS en gang for flere år siden om en bil jeg så på, men de ville ikke gi ut noen informasjon før jeg evt. hadde kjøpt bilen. VTP kommer jeg nok til å bruke på deler og arbeid som jeg ikke kan utføre selv når jeg skaffer meg en G.

Den 463'n hadde i tillegg til at den var omlakkert og byttet endel interiør deler også en lang liste med 2-er feil, bla flere ting med premser, lys, aksler, foringer, dekkskade og oljelekkasje, som riktignok skal utbedres før salg, men summen av disse tingene får meg til å lure på hvordan den har blitt behandlet av tidligere eier, og at den i hvertfall ikke er verdt den prisen de skal ha.

Tror nok jeg bør vente på at det dukker opp noe bedre for salg. Håper det dukker opp noe hos VTP eller Fjeldstad. Føles lytt tryggere å kjøpe der.

#8 iad

iad

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 15 Innlegg:

Posted 03 January 2013 - 17:25

Hei, jeg spurte om bilen var godkjent ombygd og fikk svar at det ikke trengtes godkjenning. Kan det være riktig?

#9 ArnulfBV

ArnulfBV

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 276 Innlegg:

Posted 03 January 2013 - 17:45

nei, det er ikke riktig