Terrano II kjøper søker råd
#1
Posted 29 December 2012 - 09:36
Når jeg gir fullt utslag på rattet med 4wd kobla inn knepper det i forstillinga. Er dette vanlig eller tyder det på et nært forestående drivknute/ledd-skifte?
Ellers er bilen så godt som rustfri og god å kjøre
Setter pris på alle svar, tilbakemeldinger og kommentarer.
Esp1
#2
Posted 29 December 2012 - 19:26
#3
Posted 30 December 2012 - 10:02
#4
Posted 30 December 2012 - 18:56
Eller defekt utløserlager.
Jeg temkte også det kunne være utløserlageret.. Er det kritisk eller er det "vanlig"? Tenker uansett å bytte kløtsj, men kan godt tenke meg å vente til våren. Har ikke noe tørt sted å skru:)
Takker for svar.
#5
Posted 31 December 2012 - 01:19
Mange eldre patroler og andre biler også som har den raklingen i kassa.
Juster opp tomgang ett lite hakk kan hjelpe.
Bytte/etterfylle olje er også noe og tenke på, men som sagt så er det og oppleve på mange andre biler også.
Hadde en 98 patrol som firmabil (var to av dem i firmaet) og begge to raklet i kassene på tomgang fra dag en.
Vet ikke hvor den ene patrolen har blitt av, men den jeg kjørte frem til 2004 lever med samme kassa den dag i dag.
Du kan jo sjekke ut med folk som har peiling ang. å bytte til tykkere olje på kassa. Kan det gjøres, så vil det hjelpe på raslingen også.
Dodge (TRI-STAR) Durango 4,7 magnum. 2002 LPG.
#6
Posted 06 January 2013 - 10:18
Når jeg gir fullt utslag på rattet med 4wd kobla inn knepper det i forstillinga. Er dette vanlig eller tyder det på et nært forestående drivknute/ledd-skifte?
Det er ikke noe og bry seg om den kneppinga, jeg har en Nissan King Cab og den er ganske lik Terrano på mange måter ettersom jeg har hørt.
Det med kneppinga i forstillinga kommer det når du kjører i snø, grass, terreng? eller når du kjører på asfaltvei?
På King Cab'en min knepper det når jeg har svinga ut på asfaltveien, tatt av 4x4 og begynner og kjøre, da sier det klunk klunk klunk til hjulene har rullet 1 runde rundt åsså stopper det..
Kjører jeg i snø, på grass, is, osv så klunker det ikke med 4x4 på eller med 4x4 av.
Var en som sa at den klunkinga som kommer er at firehjulsnavet blir koblet ut for jeg har kun fått den klunkinga på asfalt og ikke i terreng.
Er ikke noe og bry seg om, så lenge klunkinga ikke er der konstant.
Nissan king cab d21 1991 modell.
Citroën Berlingo 2000 modell
Volvo 244 1982 modell
Suzuki Sx4 2007 modell
#7
Posted 06 January 2013 - 18:59
Det er ikke noe og bry seg om den kneppinga, jeg har en Nissan King Cab og den er ganske lik Terrano på mange måter ettersom jeg har hørt.
Det med kneppinga i forstillinga kommer det når du kjører i snø, grass, terreng? eller når du kjører på asfaltvei?
På King Cab'en min knepper det når jeg har svinga ut på asfaltveien, tatt av 4x4 og begynner og kjøre, da sier det klunk klunk klunk til hjulene har rullet 1 runde rundt åsså stopper det..
Kjører jeg i snø, på grass, is, osv så klunker det ikke med 4x4 på eller med 4x4 av.
Var en som sa at den klunkinga som kommer er at firehjulsnavet blir koblet ut for jeg har kun fått den klunkinga på asfalt og ikke i terreng.
Er ikke noe og bry seg om, så lenge klunkinga ikke er der konstant.
Heisann, og takk for svar. Kneppinga kommer når jeg gir maks utslag på rattet uansett underlag med 4x4 inne. Ikke no knepping når 4x4 er ute. Men det er snakk om absolutt max utslag altså. Merker ikke no ved vanlig kjøring eller når jeg snur hjemme i gården. Tyder vel kanskje på at drivknutene begynner å bli slitt, men gidder nok ikke gjøre noe med det før våren kommer og det blir varmere i været:)