Gå til innhold



Foto

Retningslinjer - LES HER FØR DU STARTER EN NY TRÅD

retningslinjer mitsubishi underforum

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
14 replies to this topic

#1 Kirneh

Kirneh

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1024 Innlegg:

Posted 03 March 2013 - 23:29

Retningslinjer
for Mitsubishi underforumet

 

Før du starter en ny tråd
Gjør et grundig søk. Forumet innholder masse informasjon, og de aller fleste problemer har vært oppe før. Ikke vær redd for å dra i gang gamle tråder hvis de skulle innholde noe av det du leter etter. Hvis emnet er låst, så si ifra så skal jeg låse dem opp igjen hvis tråden har livets rett.

Sjekk også ut Mitsubitshi Informasjonsenter for mye god informasjon.

Hvis du skal starte en ny tråd
Formuler gjerne emne tittelen som et spørsmål eller som en setning slik at det er lett å skjønne hva den inneholder.

Få med åssen bil det gjelder, om det er Pajero, L200, L300 eller hva det nå måtte være og generasjonen.

Jeg stemmer for at vi skriver gen2 uten mellomrom.

Ikke skriv emnetittel som stikkordsform men formuler det som en setning (gjerne et spørsmål) med informasjon om hva det gjelder i parantes bak.

Eksempel:
Hvordan bytter jeg dieselfilter? (L200, gen2, 97, 4D56)

 
Hvis du lurer på hvilken generasjon bil du har så se her:

Pajero
gen1 (1982-1991)
gen2 (1991-1999)
gen3 (1999-2006)
gen4 (2006)

L200 (litt forvirrende for man hoppet over en generasjon her i Norge)
gen1 (1987-1996)
gen2 (1996-2005)
gen3 (2005)

L300, L400 og Pajero Sport bruker man ikke generasjon på da de finnes stort sett bare i en generasjon hver.

 

Forslag og tilbakemeldinger kan postes under i denne tråden.


Edited by Kirneh, 18 November 2013 - 09:47.


#2 Glenn1984

Glenn1984

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 120 Innlegg:

Posted 05 March 2013 - 00:23

Sku ha vært tillaget flere underkattegorier for å gjøre d enklere.

Så når du går inn på mitsubishi kunne så velge modeller som gen1, gen 2, gen3, outlander...

Så sparer man tid og gjør det enklere for dem som er intresert i å lese nyttige tips og ideer.



#3 Kirneh

Kirneh

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1024 Innlegg:

Posted 05 March 2013 - 06:56

Det var en god ide. :)
Hvis noen har flere ønsker eller forslag, så fyr løs!

#4 lafterolf

lafterolf

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 642 Innlegg:

Posted 05 March 2013 - 10:32

Om man opplyser mest mulig i overskriften tror jeg det er like nyttig.

Sjekk pirate4x4 så ser dere hvordan man lager et kjedelig forum. Der er det delt opp i alt for mange kategorier som igjen fører til at man ikke orker å lese annet enn det som til nød angår seg selv.

Spenningen forsvinner. Poenget må være at man leser, og kan komme med tips, i poster som ikke er spesifikk.

#5 Kirneh

Kirneh

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1024 Innlegg:

Posted 05 March 2013 - 10:45

Du er nok inne på noe der. Bilforumet.no f.eks. er delt opp i bilmerker og bilmodeller som underforum igjen. På den måten blir det lite aktivitet under de "særeste" bilmodellene.

#6 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 05 March 2013 - 14:23

Dessuten er de fleste løsninger "universelle". 2,5TD kommer fex både i Gen1, 2 og 3. Da måtte i såfall underkategoriene være "motor", "gearkasse/drivverk" etc, men det er ikke forumet nødvendigvis stort nok til... 


If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#7 komatroll

komatroll

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 262 Innlegg:

Posted 05 March 2013 - 16:34

Man skal være varsom med for mange underkategorier ja. Antall tråder som startes her inne er ikke så mange at det blir uoversiktelig, synes jeg. Eneste underkategorien som kanskje har livets rett er "dekk/felg".


Med firhjulstrekk setter du deg fast der ingen andre kommer frem.


#8 Glenn1984

Glenn1984

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 120 Innlegg:

Posted 05 March 2013 - 16:52

Synes det burde få til noen underkategorier for å gjøre det litt enklere og effektivt.  Kan ta sin tid å lese igjennom alle 200++sidene som er her inne.



#9 Kjetil_Nylund

Kjetil_Nylund

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1534 Innlegg:

Posted 05 March 2013 - 17:42

mener det blir helt feil å stykke opp mer, blir bare mindre og mindre aktivitet

tror heller det er bedre å gå for japansk 4x4, am car 4x4 etc og heller ha underforum på motor,drivverk,dekk felg,heving, osv.....

 

bla. fb tar over for mye av skravlinga :P



#10 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 05 March 2013 - 23:24

Det er andre bilmerker her på forumet som har valgt å splitte opp, sjekk selv. Med det resultat at det er opp til 9 år siden det ble skrevet noe i de underforumene. Erfaringsmessig så blir det ikke til at folk leser i underforum.



#11 jasswass

jasswass

    Grand hamster

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1321 Innlegg:

Posted 07 March 2013 - 17:34

Det er andre bilmerker her på forumet som har valgt å splitte opp, sjekk selv. Med det resultat at det er opp til 9 år siden det ble skrevet noe i de underforumene. Erfaringsmessig så blir det ikke til at folk leser i underforum.

enig der...ble litt slik på jeep-siden.

 

Kunne ev. hatt en underkategori med Mitsubishi Write-ups? Det fungerte fint på jeep-forumet...


Hadde
98 Pajero 2,8 td, 2" ome og 32"
95 Cherokee 2,5 td 4" Trailmaster og 31"
92 Cherokee 4,0 HO 4" ome+bb og 31"
86 Cherokee 2,6 V6 prosjekt høvdingen
89 Terrano 3,0 V6, 32"

#12 enjarl

enjarl

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 265 Innlegg:

Posted 08 August 2013 - 16:24

Mye er gjort om man skriver gen, mod evt årsmodell og problem. Feks:

"Gen3, 03 Gls - Hjullager"..

 

For søkingen sin del.er det fint om man er enig om det skal være mellomrom i Gen eller som jeg skriver over uten mellomrom (gen3) og om det er med romertall eller ikke. Eventuelt andre regler som kan gjøre søking bedre. Disse reglene kan være pinnet og låst øverst i denne tråden, og oppdateres av admin ved behov.


Første bil: 1976 Colt Galant SL 2000 hardtopp med 5 trinns gearkasse.
Andre Mitsubishier:
1984 Galant GLS
Ca 1980 L300 Uslitelig arbeidsbil. Men ikke så mye komfort å skryte av.. Denne gikk i mange år som murerbil etter jeg hadde den...
1987 Spacewagon GLX ble også murerbil...
Nå: 2003 Pajero GLS 3,2 DiD
Ønsker jeg meg en 2010 Pajero eller nyere med dieselvarmer..
Innimellom dette, div andre merker..


#13 Kirneh

Kirneh

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1024 Innlegg:

Posted 09 August 2013 - 07:20

Du er inne på noe her. Det hjelper mye bare å ha med om det er Pajero, L200, L300 eller hva det nå måtte være og generasjonen.

 

Jeg stemmer for at vi skriver gen2 uten mellomrom.

 

Mitt forslag til "system" er at emnetittel ikke er i stikkordsform men formuleres som en setning (gjerne et spørsmål) med informasjon om hva det gjelder i parantes bak. Vil aldri få alle til å følge slike regler, så en sånn parantes med det viktigste ville kanskje vært en grei løsning?

 

Eksempel:

Hvordan bytter jeg dieselfilter? (L200, gen2, 97, 4D56)

 

 

Noen flere forslag/tilbakemeldinger?



#14 enjarl

enjarl

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 265 Innlegg:

Posted 16 August 2013 - 13:39

Enig. Foreslår også at det finnes lett tilgjengelig en oversikt over generasjoner. Det vil hjelpe nye brukere som ikke er kjent med det.

Første bil: 1976 Colt Galant SL 2000 hardtopp med 5 trinns gearkasse.
Andre Mitsubishier:
1984 Galant GLS
Ca 1980 L300 Uslitelig arbeidsbil. Men ikke så mye komfort å skryte av.. Denne gikk i mange år som murerbil etter jeg hadde den...
1987 Spacewagon GLX ble også murerbil...
Nå: 2003 Pajero GLS 3,2 DiD
Ønsker jeg meg en 2010 Pajero eller nyere med dieselvarmer..
Innimellom dette, div andre merker..


#15 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 16 August 2013 - 15:08

...så vil jeg anbefale ABSOLUTT ALLE å ta med dere kamera ut i garasjen, og lage enkle faq. Ingenting er så enkelt at det ikke kan gjøres feil, og for nye er det stor hjelp å finne tråder som "How to:
Hvordan bytte dieselfilter: (2,5TD 4D56)" intet er for lite til å lage faq!


Sent from my iPhone using Tapatalk
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere