Gå til innhold



Foto

Et par spørsmål om patrol 160


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
3 replies to this topic

#1 jermundpr

jermundpr

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 146 Innlegg:

Posted 19 May 2013 - 20:29

Jeg har en -86 modell patrol 160 3,3TD. Lurer på om det er diffbrems bak på denne for den spinner stort sett alltid på begge bakhjula. Men da jeg jekket opp bakakslingen går bakhjula hver sin vei. Hvilke modeller ble levert med brems, og finnes det andre metoder for å se om det er brems der? Må vite det når jeg skal bytte olja på diffen.. 

 

Når jeg starter bilen går de automatiske kjørelysa på. men da lyser kun hovedlysa, ikke noe annet, ikke baklysa heller. Vrir jeg på bryteren lyser alt. Ble den levert slik eller er det noe hjemmemekka opplegg på denne?

 

Det går 3 rør bakover til dieseltank. Ser at det grove er diesel inn på pumpa, og det ene tynne er retur. Er det siste røret lufting fra tanken, siden det bare ender oppe i innerskjermen ved dieselfilteret?

 

Hva slags olje skal det være på girkassene?


Edited by jermundpr, 19 May 2013 - 20:30.


#2 Spectre

Spectre

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 29 Innlegg:

Posted 22 May 2013 - 03:20

123


Edited by Spectre, 04 June 2013 - 12:35.


#3 Morolen

Morolen

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 560 Innlegg:

Posted 23 May 2013 - 10:20

Må nok arrestere litt spectre - patrol har faktisk veldig bra diffbrems - faktisk så bra at det blir lik belastning på begge bakhjul helt til friksjonen ved underlaget er bedre enn friksjonen på lamellene i diffen. Det sitter H233 diff bak på alle 160/Y60 og for+bak på Y60

 

Alle 160 skal ha GL-4 på hovedkasse og transfer, og GL-5 på aksler (LSD olje om man har brems bak)

Alle Y60 skal ha MTF fluid på hovedkasse, GL-4 på transfer og GL-5 på aksler (LSD olje om man har brems bak) 

 

kjørelysrele er ikke originalt på noen patrol -> 1998, men alle lys skal fungere hvis rele er i orden - skal ha ok rele liggende om du gidder å bytte(jeg ville tatt bort for å kunne slå av alt lys)

 

BTW- Tromsø er ikke en kald plass......


Ikke bare idrettsstjerner driver med høydetrening....

#4 jermundpr

jermundpr

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 146 Innlegg:

Posted 23 May 2013 - 19:39

Må nok arrestere litt spectre - patrol har faktisk veldig bra diffbrems - faktisk så bra at det blir lik belastning på begge bakhjul helt til friksjonen ved underlaget er bedre enn friksjonen på lamellene i diffen. Det sitter H233 diff bak på alle 160/Y60 og for+bak på Y60

 

Alle 160 skal ha GL-4 på hovedkasse og transfer, og GL-5 på aksler (LSD olje om man har brems bak)

Alle Y60 skal ha MTF fluid på hovedkasse, GL-4 på transfer og GL-5 på aksler (LSD olje om man har brems bak) 

 

kjørelysrele er ikke originalt på noen patrol -> 1998, men alle lys skal fungere hvis rele er i orden - skal ha ok rele liggende om du gidder å bytte(jeg ville tatt bort for å kunne slå av alt lys)

 

BTW- Tromsø er ikke en kald plass......

 

Takk for god info! Vet du hvilke 160 som ble levert med brems? Når jeg dreier på hjulene tyder det på at den ikke har brems. Men den spinner alltid på begge bakhjula når jeg kjører i gjørmehull osv.. Fikk beskjed av en kammerat om at diff-bremsen min ihvertfall virket, ble da litt forundret når jeg dreide på hjula..  Tror nok jeg bare kobler vekk kjørelysreleet da, like greit å styre lysa selv :)