Gå til innhold



Foto

Bytte bremseskiver og klosser [-97 Tahoe]

bremser

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
27 replies to this topic

#21 Ræserbil

Ræserbil

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 32 Innlegg:

Posted 29 July 2013 - 00:08

Nå vet ikke jeg hvordan en vacum servo ser ut, men det går slanger fra bremsesystemet til servopumpa, og det ser ganske likt ut som på det bildet.

Men da kan jeg bare gå ut i fra at det er slik det skal være?

#22 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 29 July 2013 - 09:17

Vacum servo som du kaller det har ingen slanger over til bremsesystemet. Den er da helt frittstående og drifter kun servoen.


Sent from my iPad using Tapatalk HD

#23 Ræserbil

Ræserbil

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 32 Innlegg:

Posted 29 July 2013 - 09:42


Ok, da har jeg hydraboost.
Er det noen måte finne ut helt sikkert at dette er som det skal være?
Tenkte å kjøre Kristiansund-Trondheim i ettermiddag, men et jo veldig lite lysten på å miste bremsene på vei med fra fjellet....

#24 sub03

sub03

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 782 Innlegg:

Posted 29 July 2013 - 18:09

Det høres helt normalt ut, tviler på at det er noen fare.

 

På vakumassistert servobrems er det vakum fra motoren som hjelper til så bremsepedalen blir lettere å presse inn. Derfor vil det være en slange fra vakumklokka på bremsekraftforsterkeren til innsuget/forgasser, ikke helt frittstående som det står ovenfor.

 

På hydraboost er bremsene hydraulisk assistert. De får da trykk fra samme pumpen som styringen, altså to slanger (tur/retur) og ingen vakumklokke ved torpedoveggen.


"Due to rising energy costs, the light at the end of the tunnel has been shut off."

#25 Ræserbil

Ræserbil

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 32 Innlegg:

Posted 29 July 2013 - 21:07

Ja, det var det jeg også fant ut. Kjørte til Trondheim uten problemer. Fikk testa bremsene ordentlig ved et par anledninger (dårlig merkede fartsdumper) og bremsene virket helt normale. Jeg bare var nok bare litt ivrig ved testing av bremsene :P

Dermed konkluderer jeg med at jeg på en ypperlig måte for første gang har skiftet bremseklosser og skiver på en bil ^_^

Takk for alle tips og råd! Offroad.no ruler :D

#26 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 29 July 2013 - 21:43

Man skal sjekke ut ting hvis man er usikker på bremser. Var defekt bremsekraftforsterker som gjorde at jeg kondemnerte en Honda Civic..... derfor jeg byttet til Hydraboost.



#27 Ræserbil

Ræserbil

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 32 Innlegg:

Posted 01 August 2013 - 17:25

Det har du helt rett i. Jeg tenkte mer på ivrigheten i det jeg "testet" pedalen ^_^

#28 KapteinMike

KapteinMike

    her er je

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5929 Innlegg:

Posted 01 August 2013 - 20:23

en japansk sardinboks ala honda civic... den kunne ikke reddes uansett om det var bremser på bilen din eller ikke

håpet der hadde gått ut før den rulla ut fra fabrikken. hehe


Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------

98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF