#21
Posted 29 July 2013 - 00:08
Men da kan jeg bare gå ut i fra at det er slik det skal være?
#22
Posted 29 July 2013 - 09:17
Sent from my iPad using Tapatalk HD
#23
Posted 29 July 2013 - 09:42
Ok, da har jeg hydraboost.
Er det noen måte finne ut helt sikkert at dette er som det skal være?
Tenkte å kjøre Kristiansund-Trondheim i ettermiddag, men et jo veldig lite lysten på å miste bremsene på vei med fra fjellet....
#24
Posted 29 July 2013 - 18:09
Det høres helt normalt ut, tviler på at det er noen fare.
På vakumassistert servobrems er det vakum fra motoren som hjelper til så bremsepedalen blir lettere å presse inn. Derfor vil det være en slange fra vakumklokka på bremsekraftforsterkeren til innsuget/forgasser, ikke helt frittstående som det står ovenfor.
På hydraboost er bremsene hydraulisk assistert. De får da trykk fra samme pumpen som styringen, altså to slanger (tur/retur) og ingen vakumklokke ved torpedoveggen.
#25
Posted 29 July 2013 - 21:07
Dermed konkluderer jeg med at jeg på en ypperlig måte for første gang har skiftet bremseklosser og skiver på en bil
Takk for alle tips og råd! Offroad.no ruler
#26
Posted 29 July 2013 - 21:43
Man skal sjekke ut ting hvis man er usikker på bremser. Var defekt bremsekraftforsterker som gjorde at jeg kondemnerte en Honda Civic..... derfor jeg byttet til Hydraboost.
#27
Posted 01 August 2013 - 17:25
#28
Posted 01 August 2013 - 20:23
en japansk sardinboks ala honda civic... den kunne ikke reddes uansett om det var bremser på bilen din eller ikke
håpet der hadde gått ut før den rulla ut fra fabrikken. hehe
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF