Tipper du har bestilt deg fjærer som er i overkant kraftige.
Jeg kjøpte meg et par sånne og monterte de bak på Camaroen, slik at bakhjula ikke skulle subbe når jeg har 4 mann i bilen.
Funker fint det, men selv med full bil og full bagasje trenger jeg ikke ha luft i dem engang. Faktisk er de for stive selv når ventilen står i.
Blir bytta ut med noen mindre neste vinter.
Ville testa med å fjerne kun et blad på hver side, og er den fortsatt for stiv kan du evt ta ut et til.
Husk at hvis du monterer de nærmere bilens senter vil den føles mer ustabil
Søk på nedreg suburban, og ta ut akkurat det samme bladet som de gutta gjorde da de regga ned.
Takk for tips ChevyHoe!
Nå har jeg prøvekjørt uten last med 10 pund i belgene.
Hensikten med dette prosjektet var å få bedre stabilitet/komfort ved kjøring med last. Men at det skulle bli så stor forskjell også med tom bil var en skikkelig fin overraskelse.
Jeg har ikke tenkt over at, selv uten last, så krenger bilen noe i svingene, før jeg monterte disse luftbelgene. Nå er den dønn stabil, som å få ny bil! Eller som å ha kjørt med gamle råtne støtdempere, for så å bytte til nye Red Bloody Devel ultra high performance RXZ-X racing gassdempere, i prisklasse XXL-$
På grusvei har jeg ikke likt meg så godt før, nå var det som om bilen bare fløyt bortover, utrolig morsomt!
Jeg har ikke fjernet noen fjerblad foreløpig, så bilen har fått en liten bodylift (det var ikke planen ha-ha) eller i allefall rumpeløft....så enten må et blad eller to av bak. Eller så må jeg stramme torsjonsfjæringa litt foran. Noen som har meninger på det?
Dere som maser om bodylift, monter luftfjæring
Edited by Jonta, 08 September 2013 - 06:32.