Gå til innhold



Foto

Kalvbeint Pajero


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6 replies to this topic

#1 Mr.Brown

Mr.Brown

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 7 Innlegg:

Posted 06 April 2014 - 17:20

Hei,har lagt merke til at bakhjula på  min pajero har negativ camber,har fundert på dette om det er normalt eller ei,Har studert andre pajeroer som jeg har sett etter veiene ,og mange av disse har også like ens hjulstilling,kan noen her forklare meg hva som er normalt og hva som evnt foråsaker at den er kalvbeint.

 

takknemmelig for svar!!!xsmile.png.pagespeed.ic.5Yux4gu5_h.png



#2 Kjetil_Nylund

Kjetil_Nylund

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1534 Innlegg:

Posted 06 April 2014 - 18:58

regner med dette er gen3 eller 4 siden gen1 og 2 har hel bakaksling

er mest sansynlig høyden på bil som er forandret, signe fjærer, slitte foringer,etc..

har ingen peiling på hvor mye justerbar camber er bak...



#3 Mr.Brown

Mr.Brown

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 7 Innlegg:

Posted 06 April 2014 - 21:09

Stemmer de at det er en gen3,som har trilla 250 000.burde vel skifte fjører da sikkert!!



#4 enjarl

enjarl

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 265 Innlegg:

Posted 10 April 2014 - 12:05

Snakket med en annen pajeroeier i fjor om vedlikehold og feil og hvor problemfri Pajero er..  Han sa at han hadde byttet noen foringer bak grunnet negativ camber..  Hvilke foringer det er rakk vi ikke å komme inn på.. 


Første bil: 1976 Colt Galant SL 2000 hardtopp med 5 trinns gearkasse.
Andre Mitsubishier:
1984 Galant GLS
Ca 1980 L300 Uslitelig arbeidsbil. Men ikke så mye komfort å skryte av.. Denne gikk i mange år som murerbil etter jeg hadde den...
1987 Spacewagon GLX ble også murerbil...
Nå: 2003 Pajero GLS 3,2 DiD
Ønsker jeg meg en 2010 Pajero eller nyere med dieselvarmer..
Innimellom dette, div andre merker..


#5 sako75

sako75

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 5 Innlegg:

Posted 10 April 2014 - 12:45

Hei, har nettopp utført denne operasjonen på min 2004 3,2 .pga av skeivslitasje av dekk samt at det ser så som så ut med den skrevingen på hjula.segne/slitte fjører var min teori og.Det var ikke 'fagfolket' enige i.Camber kan justeres ganske mye.Men!! Vist dette aldri har blitt gjort, så sitter det ofte svært fast.etter noen timer med penetrerende olje, banning osv.så ble løsningen vinkelsliper, varme og hydraulisk verktøy.samt nye deler.Det blir noen kroner i deler, men verkstedregningen inklusiv hjulstillingskontroll kan fort bli drøy vist man velger og sette bort jobben.Resultatet ble forøvrig bra.

#6 Mr.Brown

Mr.Brown

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 7 Innlegg:

Posted 12 April 2014 - 13:56

Hm...kunne det vært en ide å prøve løsne og sørge for at alt som skal justeres er løst og "justerbart" før man setter bilen inn til 4hjulskontroll?enkelt i teorien men anneledes i praksis!!

 

takker meget for svar!!!



#7 Zahlo

Zahlo

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 31 Innlegg:

Posted 17 June 2014 - 21:35

Min er kalvbeint, å ha sett mange andre med samme hjulstilling.

Klarte nå i helga å grovjustere det bak, men ja etter daglig smøring av boltene med Kent -rusty penetration (anbefales på det sterkeste!)
Ser ingen antydning til segene fjører eller slitte foringer så grunnen vet jeg ikke.
Men du kan justere mye camber bak.
Er to justeringspunkt på hvert hjul