Gå til innhold



Foto
- - - - -

Nissan Patrol 3.3td


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
2 replies to this topic

#1 kakemzje

kakemzje

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 5 Innlegg:

Posted 05 July 2014 - 22:13

Da får vel jeg lage meg en liten tråd om min bruksbil av en Nissan patrol 3.3td sånn at jeg holder styr på tinga jeg gjør med den : )

 

Er en -86 modell som har ruslet 390 000 og har masse km igjen på veien og  : ) er veldig bra for rust faktisk, litt overflaterust her og der men ingenting farlig enda. ramma er knall go, samt karosseriet under er bra, så da får man litt igjen for at tidligere eiere har tatt godt vare på den opp igjennom tidene : p motoren som står i nå har vert byttet for noen år siden, ble da satt på ny clutch vist nok, motor gått på originalt turbotrykk og diesel mengde hele livet, men får vel justere opp litt nå når intercooler er komt på. er virkelig seige med bare 0.4 i turbotrykk! hadde den på eukontroll etter jeg kjøpte den, gikk faktisk igjennom med OME settet og bodylift og 3" eksos, heldigvis! glad jeg slapp å styre med bt for å godkjenne OME settet og fjerne bodyliften.. var nok heldig med kontrolløren siden han ikke hadde sett på sånne biler før : ) fikk bare 2 2'er feil, litt løs eksos og rust på 2 bremserør.. god bil å trekke henger med og, hjelper på med 2650kg lovlig hengervekt. fleste patrol 160 har vel 2075kg? 

 

kan liste opp litt av tingene som står på/gjort med den:

- OME hevesett, usikker på hvilket, sku gjerne hatt TUV papirene til dette om noen skulle ha liggende.. er ikke godkjent i vognkorte dessverre

- OME styredemper

- bodylift

- 35" dekk

- Recaro? seter sveist på 160 stolunderstell 

- y60? midtkonsoll

- flyttet radio opp på dashbord 

- Gangstercap 

- takbøyler med en 50" ledbar på, lyser godt : )) sotet med biltema lyktefilm for å være litt mer "diskre"

- kufanger som skal på. (holder på å pusse og lakke den opp igjen : )

- 3" eksos fra turbo

- komplett intercooler kit.

- Ny drivstofftank i alu

 

Videre planer:

- 12v dynamo

- få justert litt på diesel mengde og turbotrykk..

- div. vedlikehold 

- mulig lure på den en vinsj 

- feilsøke litt på tidvis dårlig drivstoff måler...

- Skifte ratt...

 

Også noen bilder da! 

 

IMG_9179.jpg

 

IMG_9171.jpg

 

IMG_9140.jpg

 

IMG_9151.jpg

 

IMG_9155.jpg

 

IMG_9160.jpg

 

Ja også et bilde etter cap'n ble montert! 

10510187_10152987961164062_1436970096_n.


Edited by kakemzje, 05 July 2014 - 22:19.


#2 jermundpr

jermundpr

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 146 Innlegg:

Posted 06 July 2014 - 13:19

Fin bil, vurderte å kjøpe den da den stod til salgs sist :)  Få turbotrykket litt over 1 bar så går den mye bedre ;)



#3 kakemzje

kakemzje

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 5 Innlegg:

Posted 28 July 2014 - 21:41

Fått gjort litt, starter og funker fjell fortsatt : )  

 

fått lurt opp litt mer dieselmengde og turbotrykk, lader rundt 1 bar nå, funker godt nok det. har ikke behov for noe mer. er jo ingen sportsbil : p

samt fått montert 4 1000m i front, med 55watt 6000k xenon i alle 4, var det jeg hadde liggende som funket.

nytt ratt er komt i, litt "driftestukratt" men det får gå. ble ikke plass til det originale dessverre(eller ble vel heller lite plass til beina) når disse stolene er sveist oppå k160 stolunderstell.

bilder er vel kjekkere en tekst? : D

 

IMG_9405.jpg

 

IMG_9410.jpg

 

 

 

 

 

Noen som er kjent med problemer med drivstoff måleren på disse bilene? min funker bare ved helt full tank, og siger sakte og fint ned i løpet av 100-200 km. gått litt lei av å kjøre etter triptelleren og gjette hvor mye som er igjen...  er jo byggd opp ny uoriginal tank på denne bilen. ser for meg at jeg må ta den ned å sjekke flottøren i tanken..


Edited by kakemzje, 28 July 2014 - 21:48.