Gå til innhold



Foto

Manglende vakum-slanger

motor vakum vacuum slange diesel pummotor pe pumpe

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
3 replies to this topic

#1 pappis

pappis

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 13 Innlegg:

Posted 05 October 2014 - 01:14

Hei.
Jeg kjøpte i mai en 1987 Geländewagen med om617 motor og stt turbo.
Jeg mangler dessverre 2 vakumslanger til regulatorer i forbindelse med dieselpumpen, og har lest meg fram til at den ener er "alda".
Er det noen med samme / lignende motor som kunne vist / forklart hvor slangene skal?

Kommer til å legge ut bilder av problemet etter hvert.
Dette har ikke vert førsteprioriteringen siden det er litt å gjøre på bilen utenom.


300 GD STT 1987 LWB


#2 pappis

pappis

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 13 Innlegg:

Posted 05 October 2014 - 13:26

Her er problemene.
Noen som vet hvor slangene skal bortsett fra under dashbordet?

Attached Thumbnails

  • IMG_20141005_121123.jpg
  • IMG_20141005_121117.jpg

300 GD STT 1987 LWB


#3 Turbodrive

Turbodrive

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 597 Innlegg:

Posted 05 October 2014 - 21:25

Den som sitter med banjobolt på metallgreia (ALDA) skal kobles til innsugsmanifolden. Her er det en tilsvarende banjobolt i bakkant av innsuget. Den andre gummivinkelen på plastgreia er vel til automatgirkasse siden pumpen kommer fra en bil som hadde automat originalt, så har du manuell er denne ikke noe å bry seg om. Det er også en slange til stopperen (så motoren stopper når du vrir om nøkkelen) som er der, den skal vel inn på en nippel litt lengre nede under den hvite plastgreia, men vil tro den er tilkoblet?

 

Det der ser forresten ut som en 617A-pumpe, så da er det trolig en original turbodieselmotor og ikke en turbokonvertert sugemotor du har. :)


'94 Mercedes-Benz G350TD 

'13 Nissan Leaf

Ja, de to bilene utfyller hverandre helt perfekt. ;)

 

 

 


#4 pappis

pappis

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 13 Innlegg:

Posted 05 October 2014 - 21:39

Tusen takk for svar.
Da får jeg prøve og koble til på manifoilen og lage noen overganger og greier siden turbotrykksmåleren er koblet på banjobolten.

 

Det har vert en del fikse løsninger på bilen fra tidligere eier, men tror dette er den siste å bry seg om.


300 GD STT 1987 LWB