Gå til innhold



Foto

Grand Cherokee 2,7 som trekkbil


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
14 replies to this topic

#1 Tam

Tam

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 195 Innlegg:

Posted 21 January 2015 - 18:15

Må bytte ut min 1992 Cherokee 4.0 HO med en bil som kan dra mer enn 2.5 tonn pga vekt på båt/henger. Valget står mellom 2003/4 Grand Cherokee 2,7 eller Mercedes ML 270 ca 2002 modell Noen som har erfaring med disse? Er storfornøyd med den gamle Cherokeen selv om det er mye elektrisk hikke jeg har fikset.

#2 lafterolf

lafterolf

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 642 Innlegg:

Posted 22 January 2015 - 13:43

Hvorfor står valget bare mellom de to biltypene?

Forøvrig ville jeg ikke dratt noen verdens ting med en ML. Automatene er svake nok som de er.

#3 Tam

Tam

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 195 Innlegg:

Posted 23 January 2015 - 15:46

Er begrenset med biler som drar over 3000 kg. Skal ikke ha pickup eller C1 bil.og gidder ikke bruke mange hundre tusen heller. Har du andre biler som passer så kom gjerne med forslag. Hvis ml kasser er dårlige dropper jeg dem.

Edited by Tam, 23 January 2015 - 15:48.


#4 lafterolf

lafterolf

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 642 Innlegg:

Posted 23 January 2015 - 18:30

Alle land rovere, med unntak av freelander, har 3500kg hengervekt.
En defender er utmerket å dra henger med, men du må påregne litt mer støy i kupeen.
Discovery 3 har derimot all komfort du kan forvente.

#5 Tam

Tam

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 195 Innlegg:

Posted 23 January 2015 - 18:53


Hvor driftssikre er Landrovere? Tenkte jeg skulle ha tid til å bygge pontiacen min😄 Har hørt litt ymse

Edited by Tam, 23 January 2015 - 18:56.


#6 lafterolf

lafterolf

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 642 Innlegg:

Posted 23 January 2015 - 22:10

Det er ofte de som ikke har land Rover som vet hvor elendige de er.

Du la ikke lista så høyt på de du tenkte på ;)

En defender har ofte noen gjengangere, men deler er snytbillige, og bilen er veldig lett å skru på. Kjøper du en Defender Puma, kom i 2007, så tror jeg ikke du trenger å skru særlig mye, motoren er fra Ford transit og har vist seg å være bra.

En Discovery er en svært moderne bil. Sørg for at regreim er byttet, og gjerne glødeplugger. Automaten bør være fulgt opp med olje, mange bare kjører og tror ting varer evig. At det er byttet foringer og bro er også noe som før eller senere kommer.

Utover dette har de vist seg å være veldig stabile.

#7 lafterolf

lafterolf

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 642 Innlegg:

Posted 23 January 2015 - 22:13

Finnes det ikke noen Duramax som er B-registrert tro?

Tipper de drar med seg alt du greier å sette på kroken. :)

#8 Tam

Tam

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 195 Innlegg:

Posted 26 January 2015 - 14:23

Jeg la kanskje ikke liste høy :)  men det er jo ikke veldig godt utvalg i biler som drar over 3 tonn.  X5 kanskje hvis den er utstyrt med "slepe pakke" fra fabrikken. Touareg kan dra mye men har hørt mye dritt om dem også. Landcruiser er ok sies det men priset heftig også.

 

Hadde en Econoline 350 før som var en fantastisk trekkbil men litt upraktisk når bare jeghar C1 førerkort i familien. Er mistenksom til dieslmotorene til GM og har av ferfaring merket at Ford automatkassene (den som var i E350) var lite holdbar.  Har ikke hatt noe motorproblemer eller automatproblemer med Cherokeen min, bare masse elektrisk som er fikset så derfor tenkte jeg at en nyere med 2,7 var kanskje ok.

 

Alle forslag til bil mottas med takk



#9 Tam

Tam

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 195 Innlegg:

Posted 26 January 2015 - 21:32

Ser at Discovery med 2.5 liters diesel har 113 hk. Virker litt snaut for meg egentlig ,vil den orke å dra 3 tonn uten å lage kø i hver bakke?

#10 lafterolf

lafterolf

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 642 Innlegg:

Posted 26 January 2015 - 22:13

Hvor gammel bil har du sett på?

Men siden du spør, du har sett på discovery eldre enn 99, da hadde de en motor som het 300tdi. Sterk motor, fin å dra med, men etter dagens målestokk litt lite med krefter.

Har du sett å discovery 3? Tror det er en god bil om du skal trekke henger.

#11 fiskern

fiskern

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 354 Innlegg:

Posted 26 January 2015 - 22:25

Jeep Commander 3.0 CDR 218 hk drar vel henger lett kan kjøres på vanlig sertifikat

#12 Tam

Tam

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 195 Innlegg:

Posted 27 January 2015 - 08:48

Tenkte jeg skulle holde meg under 150 000 i pris da jeg har andre biler som brukes om sommeren og på langtur osv. En ny 4x4 blir brukt om vinter og til å flytte på båten.



#13 2ari

2ari

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 1 Innlegg:

Posted 16 January 2017 - 19:01

Hei, gammel tråd dette men prøver likevel. 

Noen som har erfaringer med Commander? 

Har en Pajero som snart har bikka 300 og er etter kvart klar for utskifting! Har sett litt rundt både på nyere Pajero, Mercedes og touareg men er likevel litt usiekker... 

Vart tipsa om Commander men har ingen erfaring med desse... Skal vel vere Mercedes motor og gir kasse? Og det er vel positivt? 

Trenger noe til å trekke over 3000 kg og aller helst so nært 3500 kg som mulig... 

Men er ikkje innteressert i å gå for C1 biler, da fruen ikkje har C1... 

 

Alt av tips er supert!



#14 erie auto insurance

erie auto insurance

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 3 Innlegg:

Posted 12 April 2018 - 16:46

car insurances vehicle insurance car insurance companies in michigan insurance for cars

#15 Homework Online

Homework Online

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 16 April 2018 - 12:39

dissertation dissertations dissertation writing services dissertation writer