6.5td spørsmål..
#1
Posted 10 March 2015 - 18:12
Bør passes på?? Ganske ny på chevy tahoe.. Så spør litt..
#2
Posted 10 March 2015 - 20:35
Ellers om ikke du har gjort den enda så ta en skikkelig service på fuel systemet:
Bytt filter og lp ( da lp ofte fungerer men leverer for lite trykk - og ip overkompenserer med å justere timing og annet som igjen gjør at fsd /pmd "brenner opp")
Anbefaler 2t helsyntetisk 1 liter på 100l diesel - smører ip og dyser
Mr.C
Edited by cned86, 10 March 2015 - 20:38.
#3
Posted 10 March 2015 - 21:08
#4
Posted 10 March 2015 - 22:01
Alron, har jeg ikke kjennskap til men det viktige er å gi dieselen en bedre smørende egenskap.
Se om du kan få lånt deg en fungerende fsd eller bestill deg en ny en. Men ville absolutt ha tatt en service på fuel systemet å
Mr.C
#5
Posted 10 March 2015 - 22:16
#6
Posted 10 March 2015 - 22:52
I can see satan coming in a big black Cadillac...you better run.
#7
Posted 10 March 2015 - 22:56
Edited by Sotengel, 10 March 2015 - 22:57.
I can see satan coming in a big black Cadillac...you better run.
#8
Posted 11 March 2015 - 08:09
#9
Posted 11 March 2015 - 08:11
FSD bør sitte på ett kaldt sted, kjøp inn forlenger ledning og få den ut bak støtfanger eller dra den inn i bilen der er det sjelden mer enn 20/25 grader.
På toppen på motor og innskjermer blir det for varmt, særlig ved køkjøring da blir den sterkt overhetet.
FSD koster om jeg husker riktig 2200 kr på Sarpsborg Motor, i kontakten sitter det en liten motstand sjekk om den er med.
#10
Posted 11 March 2015 - 15:23
I can see satan coming in a big black Cadillac...you better run.
#11
Posted 11 March 2015 - 15:27
kjøp litt deler her i fra så får du ei pumpe som er bilen verdig... http://leroydiesel.c.../fuel-delivery/
Edited by Sotengel, 11 March 2015 - 15:33.
I can see satan coming in a big black Cadillac...you better run.
#12
Posted 11 March 2015 - 17:06
Om FSD kutter motoren nå. Da spørs det om ikke den må byttes fort som F.
Kjedelig å ligge i 90 og motoren brått stopper, kan bli ille travelt gjennom svingene uten servo.
#13
Posted 11 March 2015 - 19:40
Vær litt forsiktig med ebay og fsd, er vist mye billig Kina dritt. Kjøp fra en plass med gode tilbakemeldinger som eks. Rockauto, leroydiesel.com, Sarpsborgmotor osv..Ser på Ebay. Liftpump og injectorpump det samme???
Er ikke noe tøft å stå stranda på ferie eller få en "runaway engine" pga dårlig pmd/fsd
Vil gjerne anbefale leroydiesel.com(spesialisert seg på GM 6.2-6.5 diesel) og rockauto dem har jeg meget bra erfaring med.
Fsd og pmd er den samme gjenstand, bare forskjellige navn etter plassering.
Pmd= pump monted driver - montert på ip
Fsd= fuel selionid driver - flyttet vekk fra ip
Mr.C
#14
Posted 11 March 2015 - 19:43
Pluss du mister også bremsene :/ det er noe dritt å stoppe disse drågene uten bremsekraft - tror det stod i bruker manualen at du 1-2 trakk på bremsene før du mister allt servo trykket som er igjen.Skrev kun på prisene så han kunne sammenligne med de han fant på Ebay.
Om FSD kutter motoren nå. Da spørs det om ikke den må byttes fort som F.
Kjedelig å ligge i 90 og motoren brått stopper, kan bli ille travelt gjennom svingene uten servo.
Mr.C
#15
Posted 13 March 2015 - 16:16
Hei.
Det er gode forslag alt over her.
Og jeg skal ikke si at det ikke er der feilen ligger. Men har du sjekket hvordan tilstand på diesel filter er?
Prøve gjerne litt Alron også du. Kondens er absolutt en mulig feilkilde. I tillegg KAN det være luft i tilførselen din pga rust i rørerne dine frem.
De to første punktene her er billige å utbedre. Det er ikke de andre...
Jeg har selv hatt stopp ganske umiddelbart etter oppstart på min ved noen få anledninger. Dette skjer kun nå bilen er kald. Har selv trodd at det var luft, men nå har jeg hatt på alron, og bilen går da som en klokke igjen. Hvor lenge det vil vare, og om det dermed ikke er noe annet galt vet jeg ikke. Men det er ihvertfall greit å starte feilsøkingen med det billigste først.
Som de andre skriver over her, jøss så tung denne bilen er når motoren ikke går ;-)
Mvh Leo.
#16
Posted 17 March 2015 - 12:59
Min Cheyenne har også stoppet av og til, og det er jo stort sett i inngangen til en krappere sving eller to. Har da sett att diesel filter har vært tomt for diesel, så snart jeg har løst luftinga på diesel filteret så har pumpa greid å pumpe diesel fram igjen, virker som fødepumpa kutter innimellom men så snart den slipper å jobbe mot et mottrykk så går den greit, lurer på om det kan være noe el. relatert, har lagt opp en ekstra jording til fødepumpa så får jeg se hvordan den oppfører seg, Har snakket med en på et GM verksted, han hadde ikke vært ute for att fødepumpa begynner å fuske, enten går de eller så er de død, andre meninger om dette?
jeg har tidligere montert FSD under batteri på venstre side.
#17
Posted 18 March 2015 - 21:02
Min orginale fødepumpe gav seg gradvis. Merket det først på dårlig respons på langtur ved forbikjøring, den rykket litt før den kom oss og etterhvert ble bilen gradvis sløvere.
Ta Fødepumpetesten. Den kan du søke etter.
#18
Posted 19 March 2015 - 11:56
fødepumpetesten? ok skal se etter hva jeg finner. noen snakker også om rustet diesel tank med armatur, ved hardt pådrag har den til tider fusket som en gammel dårlig bensinmotor.
#20
Posted 19 March 2015 - 22:14
Mr.C