Gå til innhold



Foto

ombygging fra varebil til personbil. Hilux 1999 Xcab


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6 replies to this topic

#1 JanLia

JanLia

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 12 Innlegg:

Posted 17 March 2015 - 10:35

Hei. Har tenkt på å få omregistrert bilen til personbil.
er det noen som har noe erfaringer med dette?
må jeg ha bakseter, eller holder det å sette inn bilbelter?
Er det noen som har noen bilder av festene til bilbeltene?

#2 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 17 March 2015 - 15:43

Du må ha belter, og seter. I tillegg må bilen være i teknisk god stand, kjenner noen som fikk mangellapp på dekk når de skulle få skrevet inn Baksete...


Sent from my iPad using Tapatalk
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#3 Tome

Tome

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 377 Innlegg:

Posted 18 March 2015 - 07:11

Ring Biltilsynet først og bestill time for kontroll av statusendring.
Når du har fått time, kan du starte ombyggingen, dvs. sette inn seler og sitteputer.
Og ja, det må være ordentlig gjort. Det kommer de til å kontrollere på BT.
Men husk at når du har bygget om bilen, så har du likevel ikke lov til å bruke baksetene før du har fått nytt vognkort og hvite skilt.

Og som HardKåre nevner over her.
Sørg for at bilen er i god stand teknisk før du reiser på BT.


[font=Comic Sans Ms]

#4 Maiskorn

Maiskorn

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 6 Innlegg:

Posted 25 April 2015 - 11:39

Halloen,

Jeg holder for tiden på med akkurat det du tenker på, eller TENKTE på i midten av mars.... Har masse bilder på telefonen, men har ikke shmokket det over på PC enda.... Hvis du fortsatt er interressert, ta kontakt så skal jeg fikse. Er en meget enkel operasjon å montere. 

 

@HardKåre:

Takk for tips ang. dekk-size før visning!  :thumbsup:



#5 VegardHilux

VegardHilux

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 10 February 2018 - 20:47



Halloen,

Jeg holder for tiden på med akkurat det du tenker på, eller TENKTE på i midten av mars.... Har masse bilder på telefonen, men har ikke shmokket det over på PC enda.... Hvis du fortsatt er interressert, ta kontakt så skal jeg fikse. Er en meget enkel operasjon å montere. 

 

@HardKåre:

Takk for tips ang. dekk-size før visning!  :thumbsup:


Edited by VegardHilux, 10 February 2018 - 20:54.


#6 VegardHilux

VegardHilux

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 10 February 2018 - 20:58

Vet ikke om denne posten fortsatt er aktiv, men jeg trenger litt hjelp angående montering av bakseter. Har en 1999 modell Hilux X-cab, og prøver å montere baksetene. Jeg har både setene og selene, men det er ingen hull i bakveggen som passer med festene på setene? Hvordan festet dere setene i bakveggen, skal det være en brakett mellom setene og bakveggen? Håper på svar.



#7 Tome

Tome

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 377 Innlegg:

Posted 12 February 2018 - 07:39

Ta av den nederste lista på bakveggen i hytta. Den sitter bare i klips. På veggen bakenfor ser du fire steder med to gjengede hull. Der skal hengslene til sitteputene skrues inn. På baksiden av plastlista, er det markert fire steder med et u-spor fra undersiden av lista og opp. Skjær ut disse feltene for å få plass til hengslene. Tilsvarende merker er det på baksiden av sidedekslene bak dørene. Der er det markert to steder det skal skjæres ut. Øverst er det et rundt hull der bolten til sikkerhetsbeltet skal inn. Lenger ned, omtrent i underkant av sideruta, er det et firkantet hull som skal skjæres ut. Det er der sikkerhetsbeltet fra beltetrommelen skal ut.


[font=Comic Sans Ms]