Gå til innhold



Foto

Stopper plutselig som om tenningen skulle være kuttet


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6 replies to this topic

#1 Tjøl Gjesdal

Tjøl Gjesdal

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 25 Innlegg:

Posted 09 August 2015 - 10:36

Min 280 GE 86 modell har fått nykker. Vanligvis starter den med en gang, men nå i sommer ble den plutselig umulig å få i gang. Etter en pause startet den som normalt og gikk normalt. To ganger stoppet den sist jeg kjørte. Det lyste på instrumentpanelet med ladelampe og oljetrykk. Når jeg forsøkte å starte igjen virket alt ok inntil den stoppet igjen og startet igjen etter første forsøk. Dett var ved langsom kjøring. Etterpå var jeg på motorveien og kom meg hjem uten problemer. Jeg har sjekket og målt på alle mulige steder og alt er som det skal. Det er det jo tydeligvis ikke. Noen som har peiling. Hva er en OT-geber? På en tysk lenke var det snakk om at den kunne gi nevnte problemer.



#2 Roar Sæther

Roar Sæther

    El Presidente!

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1515 Innlegg:

Posted 15 August 2015 - 11:38

OT er jo Top Dead Center på tysk, så kanskje det er en giver som forteller når motor er i OT. Kanskje samme som en Hallgiver, som er vanlig på litt nyere bensin motorer.
oops!?!


#3 Tjøl Gjesdal

Tjøl Gjesdal

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 25 Innlegg:

Posted 18 August 2015 - 10:05

Yess. Det er det det er.

#4 Bilkar

Bilkar

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1307 Innlegg:

Posted 18 August 2015 - 23:07

bensinpumperele


Offroad og DieselPower!
Stian Overland 92258329

#5 maelling

maelling

    V8 - avhengig

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1813 Innlegg:

Posted 21 August 2015 - 20:09

Forsøk å "hot wire" (dvs, ikke helt; bruk sikring) tenning og bensinpumpe utenom bilens nett og se om det samme skjer da :) Det er noe som gir et kort brudd på tenningen mest sannsynlig som slår inn. Det kan også være noe helt banalt som at pluggledningen mellom coil og fordeler som ikke sitter godt på, i allefall om det skjer når det rister. 


Mvh Martin E. maelling@gmail.com

 

06 W221 S500L Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22477

04 S211 320 4-matic

83 W460 280GE under restaurering
75 W116 350SE i drift. Tråd: http://www.mercefrea...hp?f=25&t=22152
72 W108 280SE 4.5 i drift
tråd (http://www.mercefrea...hp?f=25&t=19868)
 


#6 Tjøl Gjesdal

Tjøl Gjesdal

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 25 Innlegg:

Posted 15 September 2015 - 19:14

Takk. Mange gode forslag. Prøver dem etter tur. Sprøytet verktøy på boks på alle sikringene og snurret rundt. Nå har det funket greit, men har mistanke om noe mer.



#7 Tjøl Gjesdal

Tjøl Gjesdal

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 25 Innlegg:

Posted 10 February 2016 - 16:28

Jeg fant omsider bensinpumpereleet på venstre side på torpedoveggen bak de andre releene og sikringene. Det slår stort sett inn, men når det ikke slår inn kommer det når det får et lite dask. Skal måle litt spenninger for å se om feilen ligger i nettet. Har noen et bensinpumperele?