Gå til innhold



Foto

Ønsker bistand til sveising av ramme


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
3 replies to this topic

#1 Vortec1980

Vortec1980

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 52 Innlegg:

Posted 23 August 2015 - 14:10

Hei!

 

Har en 93 modell GLS med SuperSelect med litt landeveiskjeks som skulle vært skiftet ut med nye plater. Den har et hull i rammevang i bakkant av torsjonsstag v.s og hull bak venstre bakhjul. Noe tilsvarende på høyre side. Ikke funnet rust i nærheten av innfesting til karrosseri så langt.

 

Jeg synes bilen er for fin ellers til å avgå med spikerdøden allerede. Den fortjener livsforlengende behandling og kan leve lykkelig i mange år ennå. Den har jo såvidt rundet 300.000km :thumbsup: 

 

Jeg har ikke sveisesertifikat og har aldri sveiset. Lurer derfor på om noen her inne med erfaring er villig til å bistå og hjelp med dette blir satt stor pris på! Laster opp noen bilder for å illustrere det hele, men dette er nok kjente saker for flere av dere her inne :rolleyes:  

Bilen står i Røyken, til info!

 

Pajero (1).JPG

 

Pajero (2).JPG

 

Pajero (3).JPG

 

Pajero (4).JPG

 

Pajero (5).JPG

 

Pajero (7).JPG

 

Pajero (8).JPG

 

Pajero (9).JPG

 

Pajero (10).JPG

 

 



#2 lafterolf

lafterolf

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 642 Innlegg:

Posted 23 August 2015 - 14:17

Den ramma er sveisa før. Jeg ville ikke sveisa mer på den, for du har fryktelig mye rust som er gjemt under tectyl. Finn deg ei slaghakke og begynn å kakke på ramma så vil du fort finne ut hvor tykt godset er. for å kunne sveises opp må man skjære ut partier som er svekka til man har god nok tykkelse til å kunne sveise. Det tror jeg blir problemet ditt.


Edited by lafterolf, 23 August 2015 - 14:17.


#3 Vortec1980

Vortec1980

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 52 Innlegg:

Posted 02 September 2015 - 10:05

Jeg har ikke akkurat blitt nedringt av ivrige Pajero entusiaster ang denne jobben. Så for å runde av det hele, så legges derfor bilen ut for salg som rullende delebil. Lager en tråd under kjøp/ salg her, og en på finn.

Beskrives som rullende delebil, fordi den trenger ny master clutch sylinder, bolter til starter (som nå har kommet i posten) og nye batterier. Med dette i orden vil bilen være en kjørende delebil som går for egen maskin! 



#4 pungnes

pungnes

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 106 Innlegg:

Posted 02 September 2015 - 17:31

hei, ingenting som er umulig med lit extra arbeidsvilje da. Hadde sjølv ein som var noke oppete av rust, men beit meg i det og begynte! her er ein link der eg la ut lit bilde av prosjektet! (http://www.offroad.n...eron-til-aleks/) må sei det er ikkje ein jobb for noken som tåler lit motgang. 


RtNx1YL2.jpg