Gå til innhold



Foto

Verksted for akslinger?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
3 replies to this topic

#1 iHenning

iHenning

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 44 Innlegg:

Posted 04 October 2015 - 09:12

Jeg har et slitt lager i min fremre differensial. Jeg har kjøpt nye lagre og pakninger. Men VW vil ikke bytte disse da det i delekatalogen deres kun finnes nye differ. Ingen løse deler til denne. En ny diff skal de ha 64.000 for å bytte. Det nye, originale, lageret jeg kjøpte kostet 432,- Ikke VW sin diff, men ZF som har bygget denne.

 

Er det noen som vet om et kapabelt verksted på østlandet som tør/klarer å bytte slike lagre for mindre enn en ny bruktbil? Mekonomen Elverum ville ikke gjøre det, og VW Møller Elverum vil ikke gi noen pris for jobben, men dyrt ble det.

 

Folk i det store utland har gjort dette hjemme på 5-6 timer, så det burde ikke være umulig å få til på et norskt verksted på under en dag heller.



#2 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 04 October 2015 - 11:24

Vet ikke om Brækken Offroadservice blir for langt unna? Har hørt at de tar jobbe med å shimse opp akslinger og monterer sperrer på terrengbiler i allefall.
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#3 sub03

sub03

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 782 Innlegg:

Posted 04 October 2015 - 14:24

Stemmer i med HardKåre på den, men jeg trur han kaller seg Bækken offroadservice. Han holder til på Ådalsbruk.

 

Jeg leverte min Suburban hos han for fem år siden fordi jeg trudde jeg hadde ulyder i diffen foran, og jeg ikke har peiling på oppsett av differensial.

 

Han fant ingen feil på den, men han byttet bærelager da han allikevel hadde den ute. Hele jobben kom på kr. 6.000 inklusiv deler og olje. Kan anbefale han, jeg fikk inntrykk av at han er dyktig samtidig som han prøvde å holde kostnadene nede.

 

Edit: tolker det dithen at du også holder til på Elverum. Blir et lite steinkast til Ådalsbruk da.


Edited by sub03, 04 October 2015 - 14:27.

"Due to rising energy costs, the light at the end of the tunnel has been shut off."

#4 iHenning

iHenning

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 44 Innlegg:

Posted 04 October 2015 - 18:04

Takk for svar. Dette er jo rett borti svingen herfra. Skal kontakte han i morgen.