Gå til innhold



Foto

"Operation Dieselflow", dim. på fittings til dieselpumpe?

diesel flow fitting fittings 6.5

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6 replies to this topic

#1 S-A

S-A

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 206 Innlegg:

Posted 28 October 2015 - 08:17

Hei,

 

Som topic, er det noen som vet dimensjon på fitting som en bytter ut på dieselpumpa?

 

(Som vist her; http://www.v8dieselt...t/imag/0170.jpg )

 

 

 

MVH

S-A

 



#2 dieselk2500

dieselk2500

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 211 Innlegg:

Posted 29 October 2015 - 11:24

I artikkelen som han har skrevet der så ska d stå dimensjoner på dem, men om du lage dem sjøl, så e d slik at du tar en som du synes e fin dimensjon på, å gjenge den opp til rett størrelse å stigning på gjengene :)
santa's driving a chevrolet this year.

*98% OF AMERICANS SAY 'OH S**t'
BEFORE GOING IN THE DITCH ON A ICEY ROAD.
THE OTHER 2% ARE FROM ALASKA, AND THEY SAY,
'HOLD MY BEER AND WATCH THIS.

#3 S-A

S-A

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 206 Innlegg:

Posted 29 October 2015 - 13:04

Hei, 

 

Såvidt jeg kunne se var det bare for nippel på dieselfilter det var spesifisert størrelse? Altså størrelse på gjengetapp, og da gir jo størrelse på fitting seg litt selv. 

Men på dieselpumpa skjønte jeg det som om at man kjøpte "ferdig" del som en skrudde ned i "den større" nippelen som igjen skrues ned i dieselpumpa.  ?

 

 

MVH

Stig



#4 dieselk2500

dieselk2500

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 211 Innlegg:

Posted 29 October 2015 - 13:10

Både jau å nei, problemet Odd hadde va vel egentlig å finne en ferdig tapp med rette gjenger til dieselpumpa, hvis æ huske rett, derav den fittinga i flere deler. Angående filteret, så bruke æ å fjerne d originale, både på 6.2 å 6.5 å montere på skrufilter med egen filtersats fra gravemaskin eller lastebil, alt ettersom d æ har nærmest med best flow. E d pumpa på en 6.5 du lager til nu?
santa's driving a chevrolet this year.

*98% OF AMERICANS SAY 'OH S**t'
BEFORE GOING IN THE DITCH ON A ICEY ROAD.
THE OTHER 2% ARE FROM ALASKA, AND THEY SAY,
'HOLD MY BEER AND WATCH THIS.

#5 S-A

S-A

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 206 Innlegg:

Posted 29 October 2015 - 13:18

Hei,

 

OK, mistenkte at den på pumpa var litt spesial. 

Til filteret brukte han 1/8" x 28 BSPF gjengetapp, ifølge siden der. 

 

Det er til en 6,5 ja. I første omgang blir det originalt filterhus, det er på høy tid å få den operativ igjen, så på neste (eller neste-neste-neste) lønning blir det kanskje eksternt filterhus osv. 

 

 

MVH

S-A



#6 KapteinMike

KapteinMike

    her er je

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5929 Innlegg:

Posted 20 November 2015 - 05:52

du bør også øke dimensjonen oppe på innlet på selve hovedpumpa

jeg fik tak i overgang og nippel hos tess

gjenge type  NTPF/JIC rett 3/8 -9/16 som er overgangen og så brukte jeg nippel for 10mm slange MF JIC innv 9/16 -3/8


Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------

98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
 


#7 S-A

S-A

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 206 Innlegg:

Posted 20 November 2015 - 08:56

Hei, 

 

 

Ja tanken var å øke størrelse på fittings mellom filterhus og dieselpumpe. Med større slange mellom. (Større innvendig diamter).

Samt borre opp hullene på fitting som sitter nede i dieselpumpe, som vist her; 

http://www.v8dieselt...t/imag/0163.jpg

 

 

Mange takk for info om størrelse på delene, nå som vinteren er kommet må jeg prøve å minimere "down-time" for 4WD-bilen. 

 

 

MVH

S-A