Gå til innhold



Foto

Nedregistrering!


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
35 replies to this topic

#21 mr.chevy

mr.chevy

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 463 Innlegg:

Posted 08 March 2016 - 20:14

har bestilt time, så tiden får vise hva de sier..

hadde vært godt å slippe så svindyre og hyppige PKK

finnes jo mange silveradoer som er B, så muligheten er jo der. men vet ikke hva de i utgangspunket var typegodkjent for av kg.


Edited by mr.chevy, 08 March 2016 - 20:48.


#22 runemann

runemann

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 482 Innlegg:

Posted 17 March 2016 - 18:56

Fikk svar fra SVV i dag: Min sub har i dag totalvekt over 3500Kg.

 

 

 

Din bil kan omklassifiseres til m1/101 personbil, vekt kan endres til 3500kg uten teknisk endring eller dokumentasjon.

Belter som ikke har dobbelt låsing må byttes. Midjebelte er ok der det er montert.

Varevegg kan fjernes, men bakseter må ha nakkeputer.

Lite kjennemerke tildeles ikke lenger.

 

Statens vegvesens svartjeneste

Telefon: 02030

www.vegvesen.no

Vær oppmerksom på at vårt svar i denne e-post kun er veiledende. Forespørsler som krever

saksbehandling etter forvaltningsloven, kan ikke besvares med e-post og må rettes skriftlig til Statens

vegvesen i din region



#23 S-A

S-A

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 206 Innlegg:

Posted 18 March 2016 - 10:57

Hei, 

 

Til finfo til andre som tenker på nedregistrering;

 

Jeg var idag i kontakt med SVV, og fikk følgende svar gjeldende nedregistrering av -97 Tahoe 6,5TD, som pr. idag er registrert som 5-seters M1/101 Personbil over 3500 kg. (3501kg står det i vognkortet)

 

"Bilen kan nedregistreres til 3500kg (og kjøres på B-førerkort) uten fysiske endringer. Bytting av belter er altså ikke nødvendig. 

 Besøk hos trafikkstasjon vil innebære å skrive ut nytt vognkort, ta med del 1 og del 2 av eksisterende vognkort."

 

 

MVH

S-A



#24 Gurba

Gurba

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3428 Innlegg:

Posted 18 March 2016 - 12:52

Kult at ikke lite skilt fås lenger. De med gamle Tahoer/Subber må brette skiltene for å få plass og det er så vidt jeg vet ikke lov. Dvs at de må montere skiltet et annet sted.



#25 mr.chevy

mr.chevy

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 463 Innlegg:

Posted 18 March 2016 - 13:00

Da var silveradoen nedregistrert til tillatt totalvekt 3500kg. Men den er nå satt til varebil N1, med 5seter. har det noe praktiskbetydning? Trodde den skulle bli satt til personbil.

#26 S-A

S-A

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 206 Innlegg:

Posted 18 March 2016 - 13:23

Kult at ikke lite skilt fås lenger. De med gamle Tahoer/Subber må brette skiltene for å få plass og det er så vidt jeg vet ikke lov. Dvs at de må montere skiltet et annet sted.

 

Dette blir "spennende" for min del når jeg er hos SVV for nedregistrering. Mon tro om jeg får "påpakk" om å flytte skiltet? Eller kanskje de gir beng siden skiltet har vært montert slik fra begynnelsen av? 

Og er jeg riktig heldig, kanskje de ikke ser på bilen i det hele tatt... 

 

 

MVH

S-A



#27 mr.chevy

mr.chevy

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 463 Innlegg:

Posted 18 March 2016 - 13:32

Mitt skilt bak, er klippet litt i kantene,og bøyd inn i støtfanger. Ingen har noengang sagt noe på det.

#28 Intimidator

Intimidator

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 352 Innlegg:

Posted 14 August 2017 - 21:26

Har en 95' K2500 pick-up tre-seter, vil registrere denne så kona med B lapp kan bruke den når det er behov, vil beholde den som treseter, er det krav om andre setebelter fra C1 til B? tenker da spesielt på magebeltet i senter sete. Har hørt at om man får innskrevet 3500 kg i stedet for 3499 så er det andre regler men at den fortsatt kan kjøres med B lapp, noen som vet noe mere håndfast om dette? har bestilt time på biltilsynet om tre uker, men er noe usikker på om det er noe jeg må forberede bilen på, gode råd tas imot med takk.



#29 kingcab1987

kingcab1987

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 57 Innlegg:

Posted 15 August 2017 - 12:07

Kravom dobbeltvirkende belter er for biler 3499kg on ned.
Skriver du inn 3500kg, kan du bruke "lastebil selene"

Gjorde dettemed min for ca 1 år siden

#30 Intimidator

Intimidator

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 352 Innlegg:

Posted 15 August 2017 - 19:09

OK, flott, håper de går med på det på biltilsynet. Merkelige regler, hvem bestemmer om det skal stå 3499 eller 3500 kg, er det opp til dagsforma til han gubben på stasjon? Er jo et must å beholde den som treseter.



#31 kingcab1987

kingcab1987

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 57 Innlegg:

Posted 16 August 2017 - 04:53

Det er opp til deg. Virka ihvertfall sånn når eg va der.

Dette smutthulle viste de om, og skulle nok tette det, men er det skrevet- så er det skrevet☺

#32 Intimidator

Intimidator

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 352 Innlegg:

Posted 16 August 2017 - 07:32

OK, da skal jeg passe på dette, neste prosjekt blir tilhengervekt, har allerede snakka med Bergheim og det skal ikke være noe problemer, sende de del to og 1500,- så får man påskrevet 3125kg (eller var det 3175?) Ingen tungtransport med andre ord.



#33 kingcab1987

kingcab1987

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 57 Innlegg:

Posted 16 August 2017 - 15:27

Har 3400kg på min.

Men kun 450kg uten brems. Litt irriterende når eg har liten båthenger på 750kg uten brems

#34 mr.chevy

mr.chevy

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 463 Innlegg:

Posted 24 August 2017 - 20:29

sånn ser mine vekter  ut.   Tillatt totalvekt 3 500 kg Maks nyttelast 745 kg Maksvekt tilhenger m/brems 3 175 kg Maksvekt tilhenger u/brems 454 kg Maksvekt på tilhengerkobling 431 kg


Edited by mr.chevy, 24 August 2017 - 20:30.


#35 Intimidator

Intimidator

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 352 Innlegg:

Posted 12 September 2017 - 12:49

Da har jeg vært hos Statens Vegvesen Molde og vist min 95' K2500 Pick Up for nedregistrering. En veldig hyggelig kontrollør kikka så vidt på bilen, anbefalte meg å bestille nye skilt da de gamle er for store, foran er det kappet for å få plass og bak er de bøyd, dette brydda han seg ikke noe om men nevnte at jeg kan få en mangellapp ved kotroll. Må bare ordne meg med en bombrikke å ha i vinduet (hvor denne kommer fra skulle ikke han legge seg opp i, ny avtale eller fra en gammel huggebil :) ) Dette er grei skuring. Så ble han med meg inn i skranka for å få ei streng dame der som uffa og bar til skrive ut midlertidig vognkort, ''denne bilen skal ha grønne skilt'' kom det litt sån surt fra henne, ''nei da'' kom det fra kontrolløren, bare om eier vil ha det. Har hørt så mye negativt om de på biltilsynet men dette var virkelig en positiv opplevelse, slike folk liker vi, alt etter boka med en fornuftig tolkning og god holdning, 3500 kg i vognkortet og OK på amerikanske sikkerhetsseler. 

Det som står igjen nå er å få skrevet inn tillatt tilhengervekt, gubben i hallen sa han var fornøyd om bare jeg har instruksjonsbok hvor dette står oppført. så sparer jeg 1500,- til Bergheim for å utføre den oppgaven. Automobilessales A/S hadde ikke noe slikt liggende,  så om det er noen som har en slik bok og kunne tenke seg å selge så hør gjerne fra deg.

Bilen er nå reg. som N1 Varebil, tillatt nyttelast inkl. pass. 955 kg. 


Edited by Intimidator, 12 September 2017 - 12:53.


#36 Intimidator

Intimidator

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 352 Innlegg:

Posted 15 November 2017 - 08:09

Fikk dokumentasjon fra Amcar, hvor anbefalt tilhengervekt er satt til 3175 kg, med forbehold om at det er montert HD støtdempere, noe som var umulig å se på mine gamle sorte dempere, men de kunne heller ikke se at det IKKE var HD dempere så da var saken grei :) så har jeg endelig fått skrevet i vognkortet tillatt tilhengervekt samt at små reg. plater er montert.