Gå til innhold



Foto

Nedregistrering!


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
35 replies to this topic

#1 Gurba

Gurba

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3428 Innlegg:

Posted 22 December 2015 - 16:10

https://www.regjerin...etoy/id2468929/

#2 Tahoechase

Tahoechase

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 206 Innlegg:

Posted 22 December 2015 - 18:20

På tide!
Logikken har vært fullstendig fraværende i disse sakene, så fint at noe skjer!
De må gjerne fortsette med originale lys på amcars, men der vil vel selv frp møte veggen i EU...

Edited by Tahoechase, 22 December 2015 - 18:24.


#3 Gurba

Gurba

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3428 Innlegg:

Posted 22 December 2015 - 20:35

Men det er jo litt dumt at en nedregistrert Tahoe har mindre lasteevne enn Peugeot 308'en min. Lurer på om det går an å gjøre noe så den blir oppunder 3500kg.



#4 Tahoechase

Tahoechase

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 206 Innlegg:

Posted 22 December 2015 - 21:46

Ja, om de nå skal begynne å bruke logikk og fornuft bør jo disse kunne settes til 3499... men det er kanskje for mye å håpe på

#5 trrond

trrond

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 188 Innlegg:

Posted 24 December 2015 - 11:26

hehe nesten for ille at bare mat handelen blir for mye for vekta for bilen.. hehe gir ikke mening i det heeeele tatt.. 



#6 terjebj

terjebj

    TRØNDER`N

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 881 Innlegg:

Posted 24 December 2015 - 13:19

På tide!
Logikken har vært fullstendig fraværende i disse sakene, så fint at noe skjer!
De må gjerne fortsette med originale lys på amcars, men der vil vel selv frp møte veggen i EU...

 

<script pagespeed_no_defer="" type="text/javascript">//=a.offsetWidth&&0>=a.offsetHeight)return!1;a=this.j(a);var c=a.top.toString()+y+a.left.toString();if(this.b.hasOwnProperty©)return!1;this.b[c]=!0;return a.top<=this.c[p]&&a.left<=this.c[m]};O[r].l=function(){for(var a=[F,G],c=[],d={},b=0;b{d=y+e(c[b]);if(131072=a[q]+d[q]&&(a+=d),b=!0);N.criticalImagesBeaconData=a;if( B){var c=this.d,b=this.f,l;if(f.XMLHttpRequest)l=new XMLHttpRequest;else if(f.ActiveXObject)try{l=new ActiveXObject©}catch(P){try{l=new ActiveXObject( B)}catch(Q){}}l&&(l.open(D,c+(-1==c.indexOf(z)?z:t)+L+e( B)),l.setRequestHeader(A,E),l.send(a))}};O[r].h=function(){for(var a={},c=h.getElementsByTagName(F),d=0;d=a[b.src].n&&b[p]>=a[b.src].m)a[g]={renderedWidth:b[m],renderedHeight:b[p],originalWidth:b.naturalWidth,originalHeight:b.naturalHeight}}return a};N.k=function(a,c,d,b,g){var k=new O(a,c,d,b,g);M(f,H,function(){f.setTimeout(function(){k.l()},0)})};N.criticalImagesBeaconInit=N.k;})();pagespeed.criticalImagesBeaconInit('/mod_pagespeed_beacon','http://www.offroad.no/forum/index.php?app=forums&module=ajax§ion=topics&do=quote&t=132094&p=1695721&md5check=3db93acb3c2a9c8b82d51377490af51f&isRte=1,WyQ3C4mRrQ,false,Q9Lqmjub0-s'); //]]></script>[q];++d){var>[q]+d[q])break;a+=d}b=!0}this.e&&(d=x+e(json.stringify(this.h())),131072>[q];++b)for(var>

 

Dem driver å jobber med det å, få godkjent orginale lys samt us hengere med el brems. Ved import må bil/henger være registrert min 6 mnd i usa.


Terje "Trønder`n" Bjørgvik
I`d rather push my Chevy than drive a Ford.
Det finnes ingen dumme spørsmål, bare dumme
svar!

#7 Gurba

Gurba

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3428 Innlegg:

Posted 24 December 2015 - 23:26

Det er ikke norske myndigheter sin skyld at totalvekten på Sub og Tahoe blir lav ved nedregistrering. Det er produsentens skyld.



#8 cned86

cned86

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 333 Innlegg:

Posted 27 December 2015 - 07:47

Tror dere det blir mulig å få regget ned en gammel g30? Utrolig lyst på en sann men er jo bare c1 bilene som russen ikke har fått has på

Mr.C

#9 Tahoechase

Tahoechase

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 206 Innlegg:

Posted 27 December 2015 - 12:14

[quote Det er ikke norske myndigheter sin skyld at totalvekten på Sub og Tahoe blir lav ved nedregistrering. Det er produsentens skyld.[/quote] 

Ja, det kan man si. Men samtidig ble disse Tahoene regget til 3560, og da bør de jammen tåle 3490 og.. as is...
Som 'lastebil' KUNNE man også laste den til f.eks 3490, men gud forby.. Den vekten kan absolutt ikke stå i vognkortet som totalvekt... .?? Vel, litt vanskelig å servere en fornuftig forklaring på det vel, norske myndigheter??

Edited by Tahoechase, 27 December 2015 - 12:20.


#10 Gurba

Gurba

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3428 Innlegg:

Posted 29 December 2015 - 22:51

Tror vi bare får være glad for at de kan nedregistreres så får de som er interesserte se om det går an å oppgradere vekten. Mulig det går med hjelpefjærer. Hva som gikk når de var C1 er vel temmelig likegyldig.



#11 Bie

Bie

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 585 Innlegg:

Posted 30 December 2015 - 11:28

HVor står det at med de nye reglene blir lasteevnen på En Thaoe mindre enn på en Peugeuot 308?

 

mvh

 

B.


Sjølberging er alfa og omega.


#12 Gurba

Gurba

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3428 Innlegg:

Posted 01 January 2016 - 23:52

Det står i vognkortene. 308 kan laste 569kg og Tahoe klasse B kan laste 495kg. :)


Edited by Gurba, 01 January 2016 - 23:54.


#13 daffaen

daffaen

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 21 Innlegg:

Posted 02 February 2016 - 15:50

løfter denne igjen. har en Tahoe som var nedregga til totalvekt 3085kg noe som ble litt knapt med fulle bilen i unger, hunder og bagasje. var en tur innom vegvesene i dag og fikk registrert den opp i dag til 3499 kg. gikk knirkefritt. liten kontroll av bilen og en 30 min med parpirarbeid så kjørte jeg der i fra med nytt vognkort. etter jeg hadde vært igjennom "ilden" for min mor og de også inn med sin durango samme prosedyre. en kontroll av bilen og halvtime med papirarbeid. så var den også klasset ned fra 3505kg til 3499kg. vi begge fikk spørsmål om hva vi ønsket nye vekten på. vi valgte enkelt og greit 3499kg av den enkle grunn for og slippe noen form for missforståelser om man skulle bli stoppet og det hadde stått 3500kg.  hvertfall ingen tvil når det står 3499kg.  så alt i alt en meget fin dag. var tydeligvis flere som kom i samme ærend. hadde både silverado. dodge ram. og en nyere durango bak meg i køen ;)


Edited by daffaen, 02 February 2016 - 15:55.


#14 S-A

S-A

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 206 Innlegg:

Posted 02 February 2016 - 19:03

Hei, 

 

 

Hiver meg på tråden; 

 

Det gjelder nedregistrering av -97 Tahoe 6,5TD, pr. idag registrert som personbil over 3500 kg. (Må altså ha C1 førerkort)

 

Jeg har lenge tenkt på å nedregistrere, har tidligere vært i kontakt med SVV, det eneste som tidligere har vært påkrevd ifb. med nedregistrering av dette chassi, har vært å bytte beltene. 

Fra original type med (belte)rulle oppe og nede, til "euro"-spec belter med kun éi rulle. 

Forrige dagen ble jeg fortalt at det fra nyttår er blitt forandring i reglene, dvs. at jeg ved å nedregistrere bilen til 3500 kg totalvekt, så er den mulig å kjøre lovlig på B-lappen, i tillegg så er det ikke krav om bytte av belter, nettopp fordi vekta er 3500kg. 

 

 

Er det noen som kan bekrefte / avkrefte? 

Prøvde å ringe SVV idag og igår, gav opp etter 30 min i kø, de ringte heller ikke opp igjen etter at jeg la igjen nummeret mitt....

 

 

 

MVH

S-A



#15 daffaen

daffaen

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 21 Innlegg:

Posted 02 February 2016 - 20:40

Etter hva jeg har forstått så kreves det fra 01.01.2016 ingen tekniske endringer ved kjøretøyet for og endre totalvekten nå tar de alt på papiret. På dodgen til min mor og de som ble registrert ned i dag så måtte man igjennom en utrolig papirmølle før. I dag tok det 35-40 min så var alt ok. De sjekket ramme nr og tok bilder av kjøretøyet. Men jeg tør ikke garantere det 100% for jeg har selv ikke lest det. Men du kan ta en tlf til amcar. De har nok kontroll på dette. Eneste min mor og de fikk beskjed om. Du kan ikke bestille time. Det er dropp inn. Ta med vognkort del 2

Edited by daffaen, 02 February 2016 - 20:43.


#16 mr.chevy

mr.chevy

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 463 Innlegg:

Posted 29 February 2016 - 02:30

hmmm. så da kan jeg dra med min 97mod silverado og registrere ned fra c1 nå???

må kansje demontere bodyliften å stikke innom biltilsynet, hvis det stemmer?



#17 Arngor

Arngor

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 733 Innlegg:

Posted 29 February 2016 - 20:14

http://www.msn.com/n...iler/ar-BBmCxEI

 

 

Henger meg på denne trå​den...

 

Det ser ut til, at 15 mars 2016 er eller kan blir en hyggelig dag for de med biler på "feil side" av 3,5t tillatt totalvekt.

 

- Bom satsene planlegges å settes ned fra lastebil takster​ til personbil takst (i følge noen som hadde undersøkt i dag).

 

Kan være greit å sjekke med sitt "selskap" om dette (endelig) faktisk skjer... :jump:

 

 

- Endringen skulle gjelde for privat registrerte kjøretøyer, ikke firma registrerte kjøretøyer...



#18 Gurba

Gurba

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3428 Innlegg:

Posted 01 March 2016 - 13:14

Da mangler bare PKK og toppfart. :)



#19 mr.chevy

mr.chevy

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 463 Innlegg:

Posted 08 March 2016 - 10:36

Hvordan er det med nedregistrering av f.eks en 97 mod. silverado K2500 som har totalvekt 3901 kg i doortag, med de nye regler som er nå? Noen som vet? Doortag på min bil er borte, er det et problem? en tilsvarende bil har 3901 kg i døra.

Edited by mr.chevy, 08 March 2016 - 10:37.


#20 Gurba

Gurba

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3428 Innlegg:

Posted 08 March 2016 - 16:00

Du får nedregistert Hummer H2 til personbil under 3,5t så sånn sett burde det meste gå. Har også sett en 5-seter Avalanche 2500 med 8,1l som personbil under 3,5t.