Gå til innhold



Foto

Valg av felger og dekk


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
5 replies to this topic

#1 wellcraft

wellcraft

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 229 Innlegg:

Posted 17 March 2016 - 00:16

Hei, hva mener Jeep folket her inne på forumet om valget av dekkdimensjon til en Grand Cherokee 1994 5.2. Er det best å holde seg til standard dim eller er det andre valg som funker?

#2 Sætre

Sætre

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 989 Innlegg:

Posted 17 March 2016 - 09:13

ZJ er litt trang i skjermene, så 31x10,5x15 er det største du får på uten å måtte modifisere mye. Dvs du må løfte litt for å få 31" , men det holder med et "vanlig" hevesett.

Hva som er best, blir opp til deg! Skal du kun kjøre på asfalt, grusveger og bedrive lett terrengkjøring så holder det massevis med std dim. ZJ er overraskende kapabel i stock form. Har du tenkt å bruke den i i skogen, så bør du heve den og få større hjul med kraftigere mønster på.


Edited by Sætre, 17 March 2016 - 09:14.

"The bitterness of poor quality lingers long after the sweetness of low price is forgotten"

#3 wellcraft

wellcraft

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 229 Innlegg:

Posted 17 March 2016 - 21:33

Takk for svar, jeg kommer til å kjøpe en ZJ og derfor spør jeg om dette, hvilken type dekk er greit å bruke, finmønstret eller litt grovere saker som A/T .
ZJ er vel litt følsom for sporing på vei, så dekkvalget har vel mye å si her.

#4 Sætre

Sætre

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 989 Innlegg:

Posted 17 March 2016 - 21:44

Jeg kjørte med 31" MT/R over flere år, og det fungerte helt utmerket. Hvis forstillingen din er tight, VC fungerer som den skal og toe-in er justert korrekt, så skal den ikke være spesielt følsom for sporing.


"The bitterness of poor quality lingers long after the sweetness of low price is forgotten"

#5 wellcraft

wellcraft

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 229 Innlegg:

Posted 17 March 2016 - 22:50

Standard dekk dim er 225/70/15, hvor mye kan jeg gå opp uten å få problemer med plassen under skjærmene.

#6 Sætre

Sætre

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 989 Innlegg:

Posted 18 March 2016 - 08:32

Tenker du at det skal være lovlig? 

Hvis ikke, så mener jeg at 30x9,5x15 var max str du kan bruke uten heving.


"The bitterness of poor quality lingers long after the sweetness of low price is forgotten"