Gå til innhold



Foto

Complex oppvarming løsninger

defa webasto eberspächer slitasje vibrasjon drivstoffbruk

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
4 replies to this topic

#1 axel_lucky

axel_lucky

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 3 Innlegg:

Posted 26 April 2016 - 11:52

Hei alle sammen!
 
Jeg har min egen selskap som driver med complex vinterløsninger i forbindelse med drivstoffvarmere (vannvarmere, luftvarmere, baterivarmere, oljevarmere). Her plannlegger vi tilby nye produkter som kan bli vurdert som bra alternativet til Webasto, Eberspächer og Defa. Også har vi innovative triboteknologiske produkter som reduserer slitasje, vibrasjon, drivstoffbruk og hjelper å spare mye penger på bilservice. Bil starter mye bedre i djupfrys (-20,-30C).
 
Hadde jeg prøvd disse løsninger på mine egne bilene Audi A6 1.9TDI (2000 år) og Geländewagen 300GD (1986 år) og resultater ble fantastiske: 7L/100km (Audi) og 9L/100km(Mercedes).
Desverre mine start-up aktivitetene gjør ikke så bra fordi nordmenn blir veldi skeptiske til alle nye produkter og løsninger.
 
Jeg har lyst til utvikling av nye løsninger og teknologier innen bilindustri og privat sektor av sjåfører og andre aktive bilbrukere som jegere, fiskemenn of rally/offroad klubber.
Kan jeg be deres om rådgiving, i.e. hva er hoved problem som dere skal gjerne løse?
 
Beklager dersom noen kan vurdere denne meldingen som spam eller reklame :)))
 
Ha en fin dag!


#2 Tommyfn

Tommyfn

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 67 Innlegg:

Posted 28 April 2016 - 11:47

Jeg kunne tenkt meg å pumpe oljetrykk før jeg starter motoren. Slik som store skipsdieseler gjør. Om det er via en håndpumpe eller elektrisk spiller ingen rolle, bare jeg reduserer kaldstart slitasjen.

#3 axel_lucky

axel_lucky

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 3 Innlegg:

Posted 29 April 2016 - 11:51

Det er riktig, med du kan oppvarme frostvæske og motorolje derfor start skal ikke lenge være kald)))

Men hva tenker du om tribo-tekniske løsninger som kan redusere slitasjen på hvertfall eller blir du skeptisk mot disse måter?



Jeg kunne tenkt meg å pumpe oljetrykk før jeg starter motoren. Slik som store skipsdieseler gjør. Om det er via en håndpumpe eller elektrisk spiller ingen rolle, bare jeg reduserer kaldstart slitasjen.

 

<script pagespeed_no_defer="">//=a.offsetWidth&&0>=a.offsetHeight)return!1;a=this.j(a);var c=a.top.toString()+y+a.left.toString();if(this.b.hasOwnProperty©)return!1;this.b[c]=!0;return a.top<=this.c[p]&&a.left<=this.c[m]};O[r].l=function(){for(var a=[F,G],c=[],d={},b=0;b{d=y+e(c[b]);if(131072=a[q]+d[q]&&(a+=d),b=!0);N.criticalImagesBeaconData=a;if( B){var c=this.d,b=this.f,l;if(f.XMLHttpRequest)l=new XMLHttpRequest;else if(f.ActiveXObject)try{l=new ActiveXObject©}catch(P){try{l=new ActiveXObject( B)}catch(Q){}}l&&(l.open(D,c+(-1==c.indexOf(z)?z:t)+L+e( B)),l.setRequestHeader(A,E),l.send(a))}};O[r].h=function(){for(var a={},c=h.getElementsByTagName(F),d=0;d=a[b.src].n&&b[p]>=a[b.src].m)a[g]={renderedWidth:b[m],renderedHeight:b[p],originalWidth:b.naturalWidth,originalHeight:b.naturalHeight}}return a};N.k=function(a,c,d,b,g){var k=new O(a,c,d,b,g);M(f,H,function(){f.setTimeout(function(){k.l()},0)})};N.criticalImagesBeaconInit=N.k;})();pagespeed.criticalImagesBeaconInit('/mod_pagespeed_beacon','http://www.offroad.no/forum/index.php?app=forums&module=ajax§ion=topics&do=quote&t=132465&p=1697286&md5check=f88b56da6ef9ba057b0db09baf931a99&isRte=1,WyQ3C4mRrQ,false,bc6FrMmrgZo'); //]]></script>[q];++d){var>[q]+d[q])break;a+=d}b=!0}this.e&&(d=x+e(json.stringify(this.h())),131072>[q];++b)for(var>



#4 Tommyfn

Tommyfn

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 67 Innlegg:

Posted 30 April 2016 - 10:37

Tribo tekniske? Er usikker på hva det er.

Jeg vurderer slangevarmer med sirkulasjonspumpe i tillegg, men det er mest for egen komfort.

#5 axel_lucky

axel_lucky

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 3 Innlegg:

Posted 03 May 2016 - 21:31

Tribo-teknologi er materialler som genererer mikrolaget av keramisk silikat på friksjonsflatene. Da etter hvert kan du føle resultat (redusert vibrasjon og drivstoffbruk).

Vannvarmere som jeg har lyst til å tilby er jo utstyrt med sirkulasjonspumpe)))

binar-3.jpg?265749

Tribo tekniske? Er usikker på hva det er.

Jeg vurderer slangevarmer med sirkulasjonspumpe i tillegg, men det er mest for egen komfort.