Gå til innhold



Foto

Chevy Tahoe 99 6.5td - bremserør spørsmål


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
3 replies to this topic

#1 BoEx88

BoEx88

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 9 Innlegg:

Posted 19 July 2016 - 23:22

Hei.

 

Var inne på eu med min Tahoe for noen uker siden og fikk 9stk 2'er feil "rammenummer,feil type felger,ekstralys, 1 bremseskive og øvre bærekuler fram"...småfeil :)

 

Men, den siste feilen var bremserør bakre midtre, hadde den på bukk i dag og så at bremserøret som går ifra venstre bakhjul og over tank ned til braketten der bremseslangen til bak bremsene tar over er i hjelrustet, altså ille nokk til at det ikke kan pusses over....

 

Vet noen om det går an og få kjøpt kun det bendet der? den siste rørbiten på toppen 60-70cm?

 

Vet ikke om det er originalt med en skjøt der eller ikke?  var det på min, men det kan ha vært byttet ut tidligere en gang ettersom resten av røret mot framhjul er i perfekt stand...

 

Vet at røret er 1/4 tomme, men hva trengs ellers av fitting og overganger hvis jeg må lage det selv, må da være mulighet og få kjøpt den siste biten? ettersom den er splittet rett ved bakhjul...


La meg under en Tahoe som sto parkert her på jobb nå, likens som min den og med rør på 60-70cm etter den lange som går ifra front til rett før bakhjul så antar dette er originalt, trenger kun den siste delen/røret på bremserørsystemet som går ifra bakhjul og over ned bakaksling / Slange med t-skjøt...
 


Edited by BoEx88, 19 July 2016 - 23:34.


#2 Arngor

Arngor

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 733 Innlegg:

Posted 20 July 2016 - 07:19

Har akkurat hatt en EU "BremseEtterKontrollRørBytte" sak på en Tahoe 2002. Jeg byttet alle rør, ventiler mm til kobber rør.

 

Verkstedet har fra før av bare byttet deler av røret (spesielt det over tanken på bilen)...



#3 Jonta

Jonta

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 787 Innlegg:

Posted 22 July 2016 - 12:26

De fleste verksteder tilpasser rør, slik du vil ha det. Så kan du montere sjøl.



#4 S-A

S-A

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 206 Innlegg:

Posted 24 July 2016 - 22:34

Hei, 

 

Jeg byttet samme røret ifjor på min -97 Tahoe. 

Kjøpte rør på Bergheim (var forbi i et annet ærend), bøyde til nytt rør med gammelt rør som mal, tok med nipler/skrukoblinger til en kompis som har dobbelkonings-verktøy, satt på skrukoblingene, og voila så har du et nytt rør som passer. 

Ganske kurant jobb igrunn. 

 

 

MVH

S-A