Gå til innhold



Foto

1996 Chevrolet Suburban med Veldig lav bremsepedal.


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
4 replies to this topic

#1 Lassenet

Lassenet

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 90 Innlegg:

Posted 22 July 2016 - 17:07

Har nå kjøpt meg en 1996 Chevrolet Suburban(Bensin), men synes den har veldig lav bremsepedal.

Den går litt over halveis inn før den begynner å ta forsiktig, så bremser den bra desto lengre inn jeg trykker fra det punktet, og den bremser fullt før jeg trør inn i Torpedoveggen.

Selger av denne sa at denne var helt i orden og var EU godkjent med dette for 2 måneder siden.

 

Det rare er at før jeg kjøpte denne, så prøvekjørte jeg 2 andre Suburbaner, 1997 og 1998 modeller, begge disse hadde like dyp bremsepedal. (Og begge de eierne sa at dette var i orden og helt normalt)

 

Ingen av de andre 30 bilene jeg har hatt, har hatt så dyp bremsepedal som disse 3 har, og jeg føler det er feil......er det noe feil, eller er Suburban bremsepedaler slik at de må trykkes lenger inn før de tar??

 

(Alle disse 3 var tidligere C1, som var nedregistrert til B )


Edited by Lassenet, 22 July 2016 - 17:10.

You smell that? Do you smell that?
Napalm, son. Nothing else in the world smells like that.
I love the smell of napalm in the morning.
The smell, you know that gasoline smell, smelled like victory.

#2 Arngor

Arngor

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 733 Innlegg:

Posted 23 July 2016 - 11:37

Sjekk om du har nok hydraulikk olje til styringen?
Dette påvirker også bremsene, spesielt i svinger.

#3 Lassenet

Lassenet

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 90 Innlegg:

Posted 23 July 2016 - 12:50

"hydraulikk olje til styringen", er det servoolje du tenker på?
Eller noe annet? (Sorry, er rimelig uvitende her)


You smell that? Do you smell that?
Napalm, son. Nothing else in the world smells like that.
I love the smell of napalm in the morning.
The smell, you know that gasoline smell, smelled like victory.

#4 sub03

sub03

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 782 Innlegg:

Posted 23 July 2016 - 14:45

Hvis du har en 1500 utgave med bensin har du antakelig vakumdrevet bremsekraftforsterker, og dermed har servoolje ingen betyding. 

Arngor tenker på Hydroboost som benytter hydraulisk trykk fra servopumpen til bremsekraftforsterkeren.

 

Du ser lett forskjell på disse da den førstnevnte har en stor vakumklokke på torpedoveggen, Hydroboost har slanger til/fra servopumpen.

 

Min erfaring med GMT400 Suburban og vakumbremser er akkurat slik du beskriver, så den er nok helt normalt. Jeg også syntes pedalen var veldig lav, faktisk så ille at den gikk nesten i gulvet når du tråkket på litt.


"Due to rising energy costs, the light at the end of the tunnel has been shut off."

#5 Lassenet

Lassenet

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 90 Innlegg:

Posted 24 July 2016 - 23:24

Det er en 1500 med bensin ja.
Men da er alt slik det skal være med andre ord, høres godt ut (?) :-)


You smell that? Do you smell that?
Napalm, son. Nothing else in the world smells like that.
I love the smell of napalm in the morning.
The smell, you know that gasoline smell, smelled like victory.