Gå til innhold



Foto

Tahoe med tilhengervekt...0 kg !!??


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
11 replies to this topic

#1 firelude

firelude

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 429 Innlegg:

Posted 29 August 2016 - 09:47

Heisann folkens! Oppdaget ved en tilfeldighet etter flere år på veien med min Tahoe 09 mod at tilhengervekten er 0 kg?! Står ingenting påført i vognkortet..Så vil kanskje kritikerene si at dette burde jeg ha sjekket før jeg hektet etter noe på denne bilen..men ja ...vel jeg hadde en 01 mod tidligere som jeg kjørte land&strand med tung last og i vognkortet til denne bilen stod vektene oppgitt.

 

Hvem er ansvarlig for at vektene blir innført? Jeg tenker da på hvem skal jeg kontakte? Sikkert flere som har vært i samme tilfelle der bilene  er solgt gjennom andre enn hovedimportør for merket.



#2 TT-Gunner

TT-Gunner

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 176 Innlegg:

Posted 30 August 2016 - 10:46

Høres ut som noen har glemt seg bort ved førstegangs registrering, eventuelt tabbe ved omregistrering på ny eier. Sjekk om det står oppgitt vekt på tilhengerfestet ditt, uansett kan du selv ta kontakt med biltilsynet å få det skrevet inn. :-)



#3 Tahoechase

Tahoechase

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 206 Innlegg:

Posted 30 August 2016 - 21:36

Står det noe om du går inn på kjøretøyopplysningene på nettet?
http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Kjop+og+salg/Kjøretøyopplysninger

#4 Rozzy

Rozzy

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 359 Innlegg:

Posted 05 September 2016 - 14:34

på min 95silverado står det 0 kg



#5 runemann

runemann

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 482 Innlegg:

Posted 10 September 2016 - 16:29

0 hos meg og...... 



#6 firelude

firelude

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 429 Innlegg:

Posted 13 September 2016 - 02:22

Da har jeg fått innsatt tilhengervektene i vognkortet. Kostet litt pæng men lar seg gjøre. Grunnen til at dette ikke stod i vognkortet er ikke en tabbe eller at noen har glømt dette men en bevisst handling av firmaet som solgte min bil ny. Dette er opplysninger som kom fram da jeg startet denne prosessen. Blir det ved kontroll ( ved bruk av henger) avdekket at disse opplysningene mangler blir boten ....tjaaaa....8000 kr samt at hengern må stå igjen.

 

Min bil er solgt ny i en by i nærheten av.......Ålesund..  :-). Har en misstanke om at flere biler fra dette området ikke har tilhengervekter innført  vognkortet.

 

Jeg er ikke 100% ferdig med den saken for når jeg studerer vognkortet er årstallet og datoen når vektene ble innført satt som tidspunkt for førstegangsregistrering på undertegnede....??! Dvs jeg har ikke vært eier de 3 siste årene??

 

Dette er forfalskning av historien...På det gamle vognkortet står det at jeg ble eier 2013....nå er jeg plutselig blitt eier fra 2016...???

 

Vel vel sånn går nu dagan.....



#7 Intimidator

Intimidator

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 352 Innlegg:

Posted 13 September 2016 - 04:09

min 95' k2500 er AA reg. (altså ganske langt fra Ålesund) men har også 0 kg tillatt hengervekt. Var det mye styr for å få dette i orden?



#8 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 13 September 2016 - 14:44

Tror Amcar har dokumenter på tilhengervekt som bare koster noen små sedler.


Sent from my iPhone using Tapatalk
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#9 firelude

firelude

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 429 Innlegg:

Posted 14 September 2016 - 08:33

Njaaa...var også i kontakt med AmCar og de kunne hjelpe med opplysninger på vekter som de hadde men kunne ikke garantere at dette ville bli godttatt. Ja koster noen hundrelapper for at de skal gjøre jobben. Jeg var i kontakt med Bergheim og de hadde mulighet til å hjelpe. De fikk tilsendt del II av vognkortet som da ble innlevert på trafikkstasjonen i Drammen. Koster ca 1800 kr.

 

Jeg kjører land&strand med henger og ville ikke gamble med at dyrbar last kanskje måtte hektes av.



#10 firelude

firelude

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 429 Innlegg:

Posted 29 September 2016 - 11:32

Da har jeg fått svar fra trafikkstasjonen som fikset nytt vognkort til meg med innførte tillhengervekter ang første gang registrert på eier som jeg stusset over. Det ska visstnok være slik på vognkortet men i systemet til trafikkstasjonen er det den korrekte datoen og årstall for eierskiftet på bilen. Så da er det moa et tidspunkt for eierskifte på vognkortet og et annet tidspunkt i systemet.


Edited by firelude, 11 October 2016 - 15:30.


#11 ChevyHoe

ChevyHoe

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3938 Innlegg:

Posted 16 October 2016 - 13:43

Da har jeg fått svar fra trafikkstasjonen som fikset nytt vognkort til meg med innførte tillhengervekter ang første gang registrert på eier som jeg stusset over. Det ska visstnok være slik på vognkortet men i systemet til trafikkstasjonen er det den korrekte datoen og årstall for eierskiftet på bilen. Så da er det moa et tidspunkt for eierskifte på vognkortet og et annet tidspunkt i systemet.

 

...men hva ble ny hengervekt?

Ser at Tahoe etter 2007 ikke har 3500 kg hengervekt.

Hummer H2 har også bare 32xx kg hengervekt.

 

Har lyst til å bytte til 2007+ Tahoe etter hvert, men bør ha bil med 3500 kg hengevekt.


Kai

 

08 Tahoe

14 Tesla Model S

73 Camaro Z28 LT/RS ZZ383/700R4

 

"Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler"

Sjekk ut garasjen min! Mye info om 6,5TD.
Nyttige forkortelser på motorpraten
V8 Dieseltech Forum


#12 sub6291

sub6291

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 524 Innlegg:

Posted 30 October 2016 - 19:57

Njaaa...var også i kontakt med AmCar og de kunne hjelpe med opplysninger på vekter som de hadde men kunne ikke garantere at dette ville bli godttatt. Ja koster noen hundrelapper for at de skal gjøre jobben. Jeg var i kontakt med Bergheim og de hadde mulighet til å hjelpe. De fikk tilsendt del II av vognkortet som da ble innlevert på trafikkstasjonen i Drammen. Koster ca 1800 kr.

 

Jeg kjører land&strand med henger og ville ikke gamble med at dyrbar last kanskje måtte hektes av.

 

Fint det ordna seg...har du nummeret du ringte hos Bergheim? Jeg har heller ikke innført tilhengervekt på min bil....