Dette er jo for lite informasjon til å si noe fornuftig.., men har du for eksempel ikke byttet bremsevæske kan du ha rust i bremsesylinder bak slik at sylinder ikke returnerer, hva er status?
Ligger bremsene på slik at du har varm trommel?? Da er bremsevæsken dårlig og utvider seg med økt temperatur. Hva er status?
Kan du grunnjustering for bremsene på GW med sentrering av automatjusterer, shimsing av avstand mellom vippeplate og justerskrue og justering av åpning for bremsesko med føleblad?
Lastkjennerventilen justerer begge kretser samtidig, kun rust i rør/ventil kan endre på dette, Kom feilen litt etter litt eller plutselig?
Hvordan fin-justerte du bremse etter at du byttet bremsesko? Glemte du å rygge, men har rygget nå slik at justeringen har gjort at begge bremsesko går til trommel nå?
Håndbrekket kan være feil justert slik at bremseskoene bak ligger helt innpå - håndbrekket er det siste man justerer og skal være helt slakt ved bremsejustering!
Ved bytte av automatjusterer har denne ikke vært riktig sentrert eller justert, slik at den justerer bremseskoene helt ut, fortrykket for bremsekretsen bak (som lages vha trykkventilen i venstre støtdemperfeste framme vil presse bremseskoene ut på øversiden i tromlene slik at de ligger for mye på. Dette kan også komme av for stor slitasje på bremsetrommel samtidig som du har satt inn for tynne (men nye) bremsesko. Målte du slitasjen på bremsetromelen?? Status? Vet du ikke noe av dette har du hatt noen andre til å skru på bilen som ikke kan bremser på Geländewagen...
Maelling, skal du ikke forlate teorien om gummislanger som råtner pga vann/bremsevæske og danner enveis-ventil i bremsesystemet?
Det kan ikke skje, du har nok bare hatt en feil du ikke har forstått noe av. Som sagt tidligere vil ikke gummi eller vann få bremseslanger til å råtne, men gammel bremsevæske (med vann) kan tykne og tette slanger, men slik bremsevæske er gjerne eldre enn faren din.
Edited by Horch, 17 September 2016 - 14:57.