Gå til innhold



Foto

Styresnekke bytte Tahoe 2003


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
16 replies to this topic

#1 Golgate

Golgate

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 440 Innlegg:

Posted 24 October 2016 - 13:58

Hei
Lurer på om jg vil bytte styresnekka! Noen som har bytte denne på Tahoe/sub og kan komme med ett par fremgangsmåte tips!
Lurer spesielt om det er noe jg må huske ekstra godt på når den nye monteres mtp ratt utslag osv??
Rock auto har styresnekker til rett over 200$ og ca 60$ frakt så blir jo betraktelig billigere enn her i Norge!!

#2 Jonta

Jonta

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 787 Innlegg:

Posted 25 October 2016 - 00:04

Pluss moms ca. 65$ og momsgebyr/utlegg ca. 200 kr.

Mye forskjellige kvaliteter på Rockauto. Bytta akkurat en bærekule som sa takk for seg etter bare 20.000km. Og den var ikke den billigste de hadde.


Edited by Jonta, 25 October 2016 - 00:05.


#3 Golgate

Golgate

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 440 Innlegg:

Posted 25 October 2016 - 22:54

Ja vet om mva osv😄👍 kan jo bumpe opp til Acdelco men må høre litt på priser her hjemme da! Vet du om noen selger det i Norge? Sarpsborg motor gjør ikke!!

#4 chevy1

chevy1

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 156 Innlegg:

Posted 26 October 2016 - 07:40

Chevyparts.no 

 

http://chevyparts.no/contents/no/d3819_Styring.html 



#5 wellcraft

wellcraft

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 229 Innlegg:

Posted 26 October 2016 - 17:59

Amerikanske bildeler har på lager, etter det jeg ser.

#6 Jonta

Jonta

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 787 Innlegg:

Posted 26 October 2016 - 21:38

Ja vet om mva osv kan jo bumpe opp til Acdelco men må høre litt på priser her hjemme da! Vet du om noen selger det i Norge? Sarpsborg motor gjør ikke!!

 

Det var rart, de har jo "allt" til disse bilene. Om du ikke finner den i nettbutikken så betyr det ikke at de ikke har den, prøv å ringe. Dessuten er de temmelig rause på prosenter om du er litt høflig på telefonen.


Edited by Jonta, 26 October 2016 - 21:42.


#7 Golgate

Golgate

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 440 Innlegg:

Posted 26 October 2016 - 22:21

 
Det var rart, de har jo "allt" til disse bilene. Om du ikke finner den i nettbutikken så betyr det ikke at de ikke har den, prøv å ringe. Dessuten er de temmelig rause på prosenter om du er litt høflig på telefonen.

Ja har ringt de og hadde ikke til de bilene! Han jg snakke med sa det var veldig vanskelig å få de overhale snekkene til å holde tett!!! Vet ikke om de stemmer😵
Får 23% fast rabatt så har vært litt hyggelig med de😄👍

#8 Golgate

Golgate

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 440 Innlegg:

Posted 26 October 2016 - 22:40

Chevyparts.no 
 
http://chevyparts.no/contents/no/d3819_Styring.html 

Jg kommer ikke inn der😩 Mulig det er tlfen min

Chevyparts.no 
 
http://chevyparts.no/contents/no/d3819_Styring.html 

Jg kommer ikke inn der😩 Mulig det er tlfen min

#9 Skogsferrari

Skogsferrari

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 576 Innlegg:

Posted 27 October 2016 - 05:08

Er ikke noe lure på, kjøp ny. Ikke overhalt. Byttet 3 stk på min sierra, måtte ha ny org for å få det til å virke. Sarp får varer hver uke, så om ikke de har denna uka er det der nest.
Lbz-airdog 2-dsp5 by rob-egr blokkert-3" downpipe - 4"eksos

#10 wellcraft

wellcraft

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 229 Innlegg:

Posted 27 October 2016 - 13:16

Grei pris, eller?



http://www.amerikans...oducts_id=14261

Attached Thumbnails

  • IMG_0107.JPG

Edited by wellcraft, 27 October 2016 - 13:21.


#11 Golgate

Golgate

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 440 Innlegg:

Posted 27 October 2016 - 14:06

Er ikke noe lure på, kjøp ny. Ikke overhalt. Byttet 3 stk på min sierra, måtte ha ny org for å få det til å virke. Sarp får varer hver uke, så om ikke de har denna uka er det der nest.

Hvor kjøpte du henne da?? Gjorde du det selv??

#12 Skogsferrari

Skogsferrari

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 576 Innlegg:

Posted 27 October 2016 - 14:38

Kjøpt på northstar trading, han bestiller fra kaptein America. Så da får jeg det jeg skal ha, ikke hva de har på lager osv. De handler for å tjene kr, jeg handler hva jeg mener er best på min bil. Da velger jeg produsent selv, typ det jeg "trur" er best. Som kryptonite forstillings deler, cognito deler, EFILive by Rob, bla bla bla.. Ikke overhalte styresnekker, funker dårlig på min bil. Null stress bytte, par timer inn og ut...
Lbz-airdog 2-dsp5 by rob-egr blokkert-3" downpipe - 4"eksos

#13 Golgate

Golgate

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 440 Innlegg:

Posted 28 October 2016 - 14:11

Ringte Sarpsborg motor igjen og de har sluttet å selge styresnekker pga mye reklamasjon!
Ringte amerikanske bildeler etterpå og de sier det er null problemer med de!! Så ikke vet jg😎
Kjøper vel inn ei snart og bytter men ikke lett når de lærde ikke er enig👍👍

#14 Skogsferrari

Skogsferrari

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 576 Innlegg:

Posted 29 October 2016 - 05:12

Kjøp ny! Hva er pris forskjellen, 1000kr? Det er det verdt...
Lbz-airdog 2-dsp5 by rob-egr blokkert-3" downpipe - 4"eksos

#15 Golgate

Golgate

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 440 Innlegg:

Posted 29 October 2016 - 23:49

Ja ska undersøke det! Thx👍

#16 perg1

perg1

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 111 Innlegg:

Posted 28 November 2016 - 17:25

Hei
Lurer på om jg vil bytte styresnekka! Noen som har bytte denne på Tahoe/sub og kan komme med ett par fremgangsmåte tips!
Lurer spesielt om det er noe jg må huske ekstra godt på når den nye monteres mtp ratt utslag osv??
Rock auto har styresnekker til rett over 200$ og ca 60$ frakt så blir jo betraktelig billigere enn her i Norge!!

 

Det er vel muligens noe sent svar, men jeg byttet styresnekke fra Amerikanske Bildeler.

Dette ble gjort etter at jeg hadde prøvd å bytte servopumpe på forhånd.

Er vel ikke helt overbevist om at alt er ok enda for styringen er fremdeles noe tung og rykkete, slett ikke sånn den skal være, men jeg vet ikke helt om dette er pga pumpa eller snekka. Skal gjøre et forsøk til på å flushe systemet totalt og så se om dette hjelper.

 

Når du skal bytte så passet ihvertfall jeg på å ha hjulene rett fram og dro av hovedmutter på pitmanarmen med muttertrekker. 

Så tok jeg av hele staget med hjelpesnekke og alt sammen for jeg følte at det var enklere å ta alt av for så å fjerne pitmanarmen på benk.

Sett pitmanarm på i samme posisjon som den sto på gammel snekke.

 

I tillegg byttet jeg alt av indre og ytre endeledd ettersom jeg hadde slakk i dem.

 

Pass på å ikke dreie rattet etter at du har tatt av snekka, litt usikker på om Tahoe har en sånn plastikkfjær med ledninger inni rattstammen som går til airbagen, det er i såfall ugreit å få den ut av posisjon.

Så er det bare å reversere hele greia.

Luftingen er en historie for seg selv, ligger masse youtube videoer som viser dette.

Ikke ta lett på denne delen.



#17 Golgate

Golgate

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 440 Innlegg:

Posted 01 December 2016 - 23:17

Takker👍 Tenker jg bytter til våren! Bedre temperatur da😄