Gå til innhold



Foto

Bedre frontlykter 2002 tahoe?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
95 replies to this topic

#81 Arngor

Arngor

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 733 Innlegg:

Posted 14 February 2017 - 23:14

Hvis du har H4 pære holdere - passer vel disse ikke Runemann?



#82 ChevyHoe

ChevyHoe

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3938 Innlegg:

Posted 15 February 2017 - 08:15

Hva tror dere om disse? Ser det bra ut (bortsett fra pris)? Til bruk i de originale reflektorene......

 

 

http://www.ebay.com/...tnpXmKzI&vxp=mt

 

Ser ikke helt hvorfor disse skulle være noe bedre enn de jeg testa på Caprice'n.

De klarte ikke kaste lyset korrekt (opp for nærlys og ned for fjernlys) i reflektoren, og lysbildet ble helt feil (hotspot som f.. og kasta lyset rett i bakken foran bilen)

Dette pga at lyset ikke kommer fra senter av "pæra", men fra en LED montert off center.

 

Jeg hadde stor tro på LED, men kan ikke si at kit for ettermontering funker så bra som intensjonen.

Men for all del. kan jo hende jeg var uheldig med hvilket kit jeg bestilte.

 

Uansett, kjøper dere LED eller liknende MÅ dere justere lysa etterpå for å kontrollere at de lyser korrekt.


Kai

 

08 Tahoe

14 Tesla Model S

73 Camaro Z28 LT/RS ZZ383/700R4

 

"Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler"

Sjekk ut garasjen min! Mye info om 6,5TD.
Nyttige forkortelser på motorpraten
V8 Dieseltech Forum


#83 perg1

perg1

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 111 Innlegg:

Posted 15 February 2017 - 09:43

Ser at det selges f.eks Philips pærer på ebay som skal passe til forskjellige biler f.eks Nissan Altima 2015 modeller og noen av disse er jo på hele 180W og 18000 lumen!!

Er det virkelig sånn at nye biler leveres med så ekstremt kraftige lys eller er det bare aftermarket leverandører som prøver å overgå hverandre.

Ville ikke likt å møte noen med så sterke nærlys.



#84 Arngor

Arngor

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 733 Innlegg:

Posted 15 February 2017 - 20:35

Et av problemene med kraftige pærer - er varme utviklingen.

Reflektorene kan ta skade av dette og glasset kan sprekke i regn/snø vær.

 

Måtte bytte reflektorer i min gamle Tahoe 1997 - et av glassene sprakk (var her kun ei ussel Biltema 100W pære)..



#85 runemann

runemann

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 482 Innlegg:

Posted 17 February 2017 - 23:32



Hvis du har H4 pære holdere - passer vel disse ikke Runemann?

 

<script pagespeed_no_defer="" type="text/javascript">//=a.offsetWidth&&0>=a.offsetHeight)return!1;a=this.j(a);var c=a.top.toString()+y+a.left.toString();if(this.b.hasOwnProperty©)return!1;this.b[c]=!0;return a.top<=this.c[p]&&a.left<=this.c[m]};O[r].l=function(){for(var a=[F,G],c=[],d={},b=0;b{d=y+e(c[b]);if(131072=a[q]+d[q]&&(a+=d),b=!0);N.criticalImagesBeaconData=a;if( B){var c=this.d,b=this.f,l;if(f.XMLHttpRequest)l=new XMLHttpRequest;else if(f.ActiveXObject)try{l=new ActiveXObject©}catch(P){try{l=new ActiveXObject( B)}catch(Q){}}l&&(l.open(D,c+(-1==c.indexOf(z)?z:t)+L+e( B)),l.setRequestHeader(A,E),l.send(a))}};O[r].h=function(){for(var a={},c=h.getElementsByTagName(F),d=0;d=a[b.src].n&&b[p]>=a[b.src].m)a[g]={renderedWidth:b[m],renderedHeight:b[p],originalWidth:b.naturalWidth,originalHeight:b.naturalHeight}}return a};N.k=function(a,c,d,b,g){var k=new O(a,c,d,b,g);M(f,H,function(){f.setTimeout(function(){k.l()},0)})};N.criticalImagesBeaconInit=N.k;})();pagespeed.criticalImagesBeaconInit('/mod_pagespeed_beacon','http://www.offroad.no/forum/index.php?app=forums&module=ajax§ion=topics&do=quote&t=132887&p=1699307&md5check=220c48c0d07afc13d008a5a9f02a4dc5&isRte=1,WyQ3C4mRrQ,false,XmIZxwd0og0'); //]]></script>[q];++d){var>[q]+d[q])break;a+=d}b=!0}this.e&&(d=x+e(json.stringify(this.h())),131072>[q];++b)for(var>

 

 

 

 

 

Hei!

 

På subben min er det HB 3 og HB 4-innsatser men ikke mye belysning å skryte av......

 

 

Rune



#86 runemann

runemann

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 482 Innlegg:

Posted 17 February 2017 - 23:36



 

Ser ikke helt hvorfor disse skulle være noe bedre enn de jeg testa på Caprice'n.

De klarte ikke kaste lyset korrekt (opp for nærlys og ned for fjernlys) i reflektoren, og lysbildet ble helt feil (hotspot som f.. og kasta lyset rett i bakken foran bilen)

Dette pga at lyset ikke kommer fra senter av "pæra", men fra en LED montert off center.

 

Jeg hadde stor tro på LED, men kan ikke si at kit for ettermontering funker så bra som intensjonen.

Men for all del. kan jo hende jeg var uheldig med hvilket kit jeg bestilte.

 

Uansett, kjøper dere LED eller liknende MÅ dere justere lysa etterpå for å kontrollere at de lyser korrekt.

 

<script pagespeed_no_defer="">//=a.offsetWidth&&0>=a.offsetHeight)return!1;a=this.j(a);var c=a.top.toString()+y+a.left.toString();if(this.b.hasOwnProperty©)return!1;this.b[c]=!0;return a.top<=this.c[p]&&a.left<=this.c[m]};O[r].l=function(){for(var a=[F,G],c=[],d={},b=0;b{d=y+e(c[b]);if(131072=a[q]+d[q]&&(a+=d),b=!0);N.criticalImagesBeaconData=a;if( B){var c=this.d,b=this.f,l;if(f.XMLHttpRequest)l=new XMLHttpRequest;else if(f.ActiveXObject)try{l=new ActiveXObject©}catch(P){try{l=new ActiveXObject( B)}catch(Q){}}l&&(l.open(D,c+(-1==c.indexOf(z)?z:t)+L+e( B)),l.setRequestHeader(A,E),l.send(a))}};O[r].h=function(){for(var a={},c=h.getElementsByTagName(F),d=0;d=a[b.src].n&&b[p]>=a[b.src].m)a[g]={renderedWidth:b[m],renderedHeight:b[p],originalWidth:b.naturalWidth,originalHeight:b.naturalHeight}}return a};N.k=function(a,c,d,b,g){var k=new O(a,c,d,b,g);M(f,H,function(){f.setTimeout(function(){k.l()},0)})};N.criticalImagesBeaconInit=N.k;})();pagespeed.criticalImagesBeaconInit('/mod_pagespeed_beacon','http://www.offroad.no/forum/index.php?app=forums&module=ajax§ion=topics&do=quote&t=132887&p=1699309&md5check=220c48c0d07afc13d008a5a9f02a4dc5&isRte=1,WyQ3C4mRrQ,false,y-f6cvkCxc8'); //]]></script>[q];++d){var>[q]+d[q])break;a+=d}b=!0}this.e&&(d=x+e(json.stringify(this.h())),131072>[q];++b)for(var>

 

 

 

Nei..... er godt poeng ja,,,,, ikke sikkert dette vil være noen suksess. Må jo også ta hensyn til andre traffikkanter. 

 

 

Rune



#87 valemon

valemon

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 99 Innlegg:

Posted 25 February 2017 - 18:49

Da har jeg installert nye pærer. Det blei ET HAV BEDRE enn de orginale, det vil si orginale lyktehus med night breaker pærer. Kjøpte disse LED-pærene: http://www.ebay.com/itm/331922323283

 

Monterte de i de orginale lyktehusa, måtte ta vekk litt plast med dremel for å få plass til de nye pærene da de har en klump i bakkant. Det var fort gjort, og ellers var det bare å koble det sammen og skru på stasen. Nå har bilen lys helt på høyde med Xenon-lampene i den andre bilen, som er en 2012 volvo!

 

Ingen blending eller strølys. Bare utrolig bra lys. Endelig!!

 

Et lite minus: pærene eller ballastene føkker med FM-signalene til radioen, så det må fikses. 

 

tahoe nye hovedlys.jpg

Edited by valemon, 25 February 2017 - 18:51.


#88 Arngor

Arngor

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 733 Innlegg:

Posted 26 February 2017 - 12:38

På min forsvant støyen ved bytte til en Dab radio og ved buk av bilens eksisterende antenne



#89 Golgate

Golgate

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 440 Innlegg:

Posted 26 February 2017 - 19:51

Da har jeg installert nye pærer. Det blei ET HAV BEDRE enn de orginale, det vil si orginale lyktehus med night breaker pærer. Kjøpte disse LED-pærene: http://www.ebay.com/itm/331922323283
 
Monterte de i de orginale lyktehusa, måtte ta vekk litt plast med dremel for å få plass til de nye pærene da de har en klump i bakkant. Det var fort gjort, og ellers var det bare å koble det sammen og skru på stasen. Nå har bilen lys helt på høyde med Xenon-lampene i den andre bilen, som er en 2012 volvo!
 
Ingen blending eller strølys. Bare utrolig bra lys. Endelig!!
 
Et lite minus: pærene eller ballastene føkker med FM-signalene til radioen, så det må fikses. 
 

Blender du ikke møtende biler med sånn nærlys eller?

#90 valemon

valemon

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 99 Innlegg:

Posted 27 February 2017 - 08:56

Blender du ikke møtende biler med sånn nærlys eller?

 

Niks... ser ut til å gå bra. 



#91 Golgate

Golgate

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 440 Innlegg:

Posted 27 February 2017 - 09:58

Det er jo utrolig med det lyset du hadde på bildet!! Man får jo ikke den linja med led og xenon bare en hel masse lys!!
Det var flere biler som blinket på meg samme kvelden jg satt i mine led nærlys så jg justerte de ned og da har ingen blinka etterpå! Mulig jg kan ta de opp litt!!

#92 Intimidator

Intimidator

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 352 Innlegg:

Posted 27 February 2017 - 21:13

http://starrhidusa.com/videos/



#93 valemon

valemon

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 99 Innlegg:

Posted 28 February 2017 - 11:27

Det er jo utrolig med det lyset du hadde på bildet!! Man får jo ikke den linja med led og xenon bare en hel masse lys!!
Det var flere biler som blinket på meg samme kvelden jg satt i mine led nærlys så jg justerte de ned og da har ingen blinka etterpå! Mulig jg kan ta de opp litt!!

 

Ja, jeg trodde jeg skulle måtte tweake litt, men fortsatt ingen blinking her :) Håper lampene holder lenge!



#94 ChevyHoe

ChevyHoe

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3938 Innlegg:

Posted 01 March 2017 - 14:31

Da har jeg installert nye pærer. Det blei ET HAV BEDRE enn de orginale, det vil si orginale lyktehus med night breaker pærer. Kjøpte disse LED-pærene: http://www.ebay.com/itm/331922323283

 

Monterte de i de orginale lyktehusa, måtte ta vekk litt plast med dremel for å få plass til de nye pærene da de har en klump i bakkant. Det var fort gjort, og ellers var det bare å koble det sammen og skru på stasen. Nå har bilen lys helt på høyde med Xenon-lampene i den andre bilen, som er en 2012 volvo!

 

Ingen blending eller strølys. Bare utrolig bra lys. Endelig!!

 

Et lite minus: pærene eller ballastene føkker med FM-signalene til radioen, så det må fikses.

 

Så bra!

Ingenting er bedre enn når det funker.

Jeg har kun erfaring fra H4-pærer, og de jeg kjøåpte var ikke bra.

 

Prisen var noe stiv synes jeg, men i sammenlignet med HID-kit + projektorlamper er den ikke så ille (forutsatt at de ikke ryker 1 gang i året).

 

Hvordan ble fjernlyset kontra originalt?


Kai

 

08 Tahoe

14 Tesla Model S

73 Camaro Z28 LT/RS ZZ383/700R4

 

"Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler"

Sjekk ut garasjen min! Mye info om 6,5TD.
Nyttige forkortelser på motorpraten
V8 Dieseltech Forum


#95 valemon

valemon

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 99 Innlegg:

Posted 01 March 2017 - 20:28

 

Så bra!

Ingenting er bedre enn når det funker.

Jeg har kun erfaring fra H4-pærer, og de jeg kjøåpte var ikke bra.

 

Prisen var noe stiv synes jeg, men i sammenlignet med HID-kit + projektorlamper er den ikke så ille (forutsatt at de ikke ryker 1 gang i året).

 

Hvordan ble fjernlyset kontra originalt?

 

Heisann, har ikke gjort noe med fjernlysa (denne gangen). Kobla ut de orginale fjernlysa da jeg monterte 3x xenon fjernlys for et par år sida.. har ikke angra på det heller :) 

 

Det blir spennende å se hvor lenge detta holder. Bør holde en stund til den prisen. 



#96 perg1

perg1

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 111 Innlegg:

Posted 03 April 2017 - 12:57

Jeg har nå rykket tilbake til start og byttet begge hovedlyskasterne grunnet defekte elmotorer på høydejusteringa.

Det var nesten like dyrt å kjøpe ny justeringsmekanisme som nye reflektorer og jeg begynte å få dårlig tid pga eu kontroll som jeg hadde frist til 31.03 på å fikse justering av lys på. Derfor ble det i all hast kjøpt inn nye reflektorer.

Jeg hadde liggende Osram Night breaker pærer som jeg hadde brukt i de gamle linselysa (DEPO, defekt høydejustering der og) og der var jeg mildt sagt lite fornøyd med effekten av mine 600 kroners Osram night breaker pærer.

 

Satte disse night  breaker pærene inn i mine nye reflektorer og fikk justert opp lysene og det ble faktisk helt greit lys av dette.

Kjørt opp på fjellet i helga og det var stup mørkt, men lysene var faktisk helt ok.

Osram NB lyser mye hvitere og klarere enn standard pærer og jeg tror ikke jeg kommer til å prøve å få tak i noe xenon kit lenger.

 

LED....kanskje etterhvert....