Hallo. Jeg lurte på motorbytte, fra orginal motor tell 2.5 fra gen2!
Er det overhode mulig og gjennomføre?? Og akkurat hva som må gjøres. Passer den gamle girkassa med splines, motor fester osv! Trenger jeg el-nett for å kunne fyre den opp eller er den mekanisk?
Sent fra min SM-G901F via Tapatalk
1987 2.5 diesel 4d56 lo49g
Started by
lanbergyttorp
, Dec 22 2016 13:58
6 replies to this topic
#1
Posted 22 December 2016 - 13:58
#2
Posted 23 December 2016 - 20:31
Hva er orginal motor?
#3
Posted 23 December 2016 - 21:20
Gen2-motoren passer rett på Gen1. I allefall de tidlige. Etter hvert ble de elektronisk styrt og etter hvert med vannavkjølt turbo, da blir det litt mer jobb å tilpasse ledningsnett.
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#4
Posted 26 December 2016 - 13:44
Fra hvilken modell gen2 må jeg ha motor fra?
Sent fra min SM-G901F via Tapatalk
Sent fra min SM-G901F via Tapatalk
#5
Posted 26 December 2016 - 20:01
De som har mekanisk styrt dieselpumpe.
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#6
Posted 03 January 2017 - 14:30
Hvis jeg da da ha 2.5 fra gen 2. Passer det da gen2 kasse og transfer på gen 1 karosseri og ramme?
Sent fra min SM-G901F via Tapatalk
Sent fra min SM-G901F via Tapatalk
#7
Posted 03 January 2017 - 19:50
Kassen frå Gen2 er lenger og festet til fordelingskassa er lenger framme på gen1 en gen2. Festet til traversen passer. Du må og kappe inn mellomakselen bakover(i alle fall på kort utgave), den framover passer.
Men det er ikkje umulig.