Skal sveise i bakre del av ramma på en Pajero Gen 2.
Det er jo vanlig å koble fra batteripolene, er det noe annet som bør kobles fra ved sveising på ramma ?
Har hørt at man bør koble fra ABS kontrollenheten, hvor sitter evt. denne ?
Hva gjør dere forresten med "luftehullet" rett innfor bakhjulet ved rust sveising ?
Er veldig fristet til å tette det igjen, evt dekke til med et finmasket gitter slik at det ikke kommer så mye leire og annen drit inn i ramma.
Forover fra luftehullet er det jo nesten ikke plass mellom røret som går gjennom rammen og bunnen av denne til at søle og drit kan renne forbi.
Uten noen form for drenering, er det jo laget for å ruste i stykker.
Er fristet till å delvis dekke til de andre luftehullen i ramma slik at det ikke samler seg så mye drit inni der.
Hadde bilen på oljebehandling i fjor, og da ble det boret et 10 mm hull i de 4 hjørnene hvor ramme svinger opp over for- og bakhjulene.
Det vil jo alltid være fuktighet som ikke kommer noen vei i disse områdene, siden bilen sjelden står rett vil det jo alltid være et sted i ramma hvor det står vann og søle og godgjør seg.
Det er jo mye letter å rengjøre ramma innvendig etter at hullen ble boret.
Edited by pkf748, 22 January 2017 - 21:49.