Gå til innhold



Foto

Kinaprodukter


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
11 replies to this topic

#1 perg1

perg1

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 111 Innlegg:

Posted 19 March 2017 - 16:17

De fleste er nok klar over at kvaliteten på kina produkter er så som så, men jeg tenkte ihvertfall å dele min erfaring.

Kjøpte nye tåkelys på ebay for ca 3-4 år siden og byttet begge to selv om bare det ene var knust.

 

Jeg kjøpte ikke de billigste og mente selv at det skulle være grei kvalitet, men nå måtte begge to byttes fordi krommen på reflektorene nesten var helt borte.

 

Fant fram det ene originale fra garasjen, som var like fint, og satte det på plass samt at jeg kjøpte ett nytt på Steinar Stolen.

Så får vi se hvor lenge det holder.

 

Jeg har også kjøpt DEPO prosjektor lyskastere på ebay, som heller ikke akkurat hadde så veldig god kvalitet, festene er så dårlige at de ikke sitter ordentlig fast i holderne.

 

Kan være at man får kina produkter billig på nettet, men kvaliteten er så som så.

 

 



#2 wellcraft

wellcraft

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 229 Innlegg:

Posted 24 March 2017 - 17:00

Ja Kinaprodukter kan være mye rart, kjøpte ett sett med tåkelys til en Tahoe jeg eide tidligere, ubeskrivelig søppel, lyktene gjekk nærmest i oppløsning før jeg fikk montert dem.

Kjøpte også Abs sensorer på Ebay, Kinesiske selvsagt ,dei var for lange slik at jeg måtte file forsiktig av på lengden for å få den til å passe.

Også har vi Kinesiske hjullager hub som har kulelager som ser ut til å inneholde kuler som er laget av hel sort pepper, varer ca 1 år da er det gåent.

I mange tilfeller så får vi det vi betaler for dessverre.

Edited by wellcraft, 24 March 2017 - 17:03.


#3 perg1

perg1

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 111 Innlegg:

Posted 25 March 2017 - 20:21

Kjøpte nye endeledd ytre og indre samt pitmanarm og styresnekke i fjor vår av Amerikanske Bildeler.

Nå i vår fikk jeg mangel på EU kontrollen på det ene indre endeleddet.

 

Ringte dem og fikk ny på reklamasjon siden blien ikke har gått 400 mil siden jeg byttet.

 

God service var det ihvertfall, , men det får en jo til å lure på kvaliteten på delene.

 



#4 wellcraft

wellcraft

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 229 Innlegg:

Posted 25 March 2017 - 23:44

Amerikanske bildeler har vel litt av hvert av deler, rimelig og dyrt. Men jeg tror at det lønner seg å gå litt opp i pris på enkelte deler slik som hjullager , forstillings deler , bensinpumpe unit(mye arbeid å demontere igjen).

#5 Tahoechase

Tahoechase

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 206 Innlegg:

Posted 26 March 2017 - 13:54

Utfordringen er vel at snart alt blir produsert i Kina og østen forøvrig? Om jeg kjøper en dyrere del, får jeg da en med bedre kvalitet eller sponser jeg bare lommebøker i mellomledd? Det kan man jo spørre seg...

#6 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 26 March 2017 - 18:22

Bestilte noen deler fra www.rockauto.com, mener det var merket Raybestos. Når jeg tok delene ut av forpakningen var de merket "made in China"...
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#7 wellcraft

wellcraft

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 229 Innlegg:

Posted 26 March 2017 - 18:24

Ja det var det da..... søppel til høyere pris eller kvalitet som er rett priset, det er ikke så lett å avgjøre.

#8 perg1

perg1

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 111 Innlegg:

Posted 27 March 2017 - 10:04

Fordelen med å kjøpe fra Amerikanske Bildeler eller Steinar Stolen eller forøvrig noen av de andre norske er at man kan ta kontakt med dem etterpå og snakke med dem.

Det blir vanskelig på nettet hvor det ofte koster like mye å sende tingene tilbake som det de kostet.



#9 Intimidator

Intimidator

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 352 Innlegg:

Posted 27 March 2017 - 11:19

Har til gode å se noen fordeler med å handle hos steinar stolen, men saken er gammel, så la gå.



#10 perg1

perg1

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 111 Innlegg:

Posted 27 March 2017 - 12:52

Har til gode å se noen fordeler med å handle hos steinar stolen, men saken er gammel, så la gå.

 

Det blir vel ofte slik at får man dårlig erfaring med ett sted så skyr man det som pesten og har en hukommelse som en elefant, men jeg har nå ikke hatt noen dårlig erfaring med Stolen enda.

Kom innom der og reklamerte for noen uker siden på en vindusheis hvor jeg påstod at de hadde solgt meg feil side....en av gutta bak disken hadde maken bil som meg og løp ut og demonterte på sin bil for å vise meg at det var riktig.

 

Det er nå service mener jeg....



#11 wellcraft

wellcraft

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 229 Innlegg:

Posted 27 March 2017 - 14:47

Jeg har god erfaring med Amerikanske bildeler, greie priser og rask ekspedering.

#12 Golgate

Golgate

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 440 Innlegg:

Posted 30 March 2017 - 18:18

Dette er kanskje ikke helt etter topic men kjøpte tettningsringer til forakselen, bestilte fra sarp motor og bytta! Ville bytte den andre også og kjøpte jg fra Parken bil i krs da jg var der!
Helt identiske men moog har satt sitt merke å den ene og den var 100kr dyrere! Kvalitet koster som regel men mye kommer fra samme plassen!!

Attached Thumbnails

  • IMG_2888.JPG