Gå til innhold



Foto

Fordelingskasse lekker?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
5 replies to this topic

#1 svegemoen

svegemoen

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 4 Innlegg:

Posted 22 March 2017 - 19:32

IMG_20170322_190752.jpg

Heisann! Tror dere fordelingskassa lekker? Ser jo ut som om olja har vaska vekk allt av skitt på kassa.. Og ser også ut som om det renner fra der drivakslingen fra gearboksen går inn i kassa. Noen tips/idéer/tanker?

Setter pris på svar

#2 Skogsferrari

Skogsferrari

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 576 Innlegg:

Posted 22 March 2017 - 21:09

Ta ned, pakk om...
Lbz-airdog 2-dsp5 by rob-egr blokkert-3" downpipe - 4"eksos

#3 Tigermagna

Tigermagna

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 11 Innlegg:

Posted 23 March 2017 - 22:08

Hadde en lignende, men litt mindre lekkasje fra fremre differensial på min 2002 Tahoe i fjor. Som en nødløsning brukte jeg Omega 917 og fylte på omtrent halve flaska. Lekkasjen ble borte og alt har vært tett siden. Omega 917 er dyrt (440,- hos BilXtra), men funker dersom lekkasjen er liten. Stoffet får simmeringen til å svelle litt slik at den tetter bedre. Dersom simmering er helt utslitt vil ikke dette virke, og da må du nok ta den sure jobben med å pakke om.

 

Du bør også sjekke om lekkasjen faktisk kommer fra akslingens simmering.

 

Da jeg kjøpte bilen hadde forrige eier hatt den på verksted to ganger for å fikse det som ligner på din lekkasje. Simmering var byttet begge ganger, fordelerkasse var tatt ned og delt og de hadde klint til noe voldsomt med tettemiddel på pakningen for å få alt tett. Deretter hadde de montert alt inn og fylt på for mye olje, noe som førte til at det dryppet fra avluftingsrøret når oljen ble varm og utvidet seg. Det røret skal rutes ut til siden og ned slik at eventuell overskuddsolje drypper på bakken under kjøring. Men verkstedet hadde selvfølgelig knotet det til og lagt røret oppå fordelerkassen, slik at all olje som ventilerte ut fløt ned og drev bakover sånn at det så ut som det kom fra akslingen. Jeg bare bøyde litt på røret og flyttet tuten litt til siden og ned, vasket og tørket av alt oljeklinet, og siden har fordelerkassen vært "tørr" og fin :thumbsup:



#4 Skogsferrari

Skogsferrari

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 576 Innlegg:

Posted 24 March 2017 - 09:54

For å gjøre en lang historie kort: ta ned, pakk om..
Lbz-airdog 2-dsp5 by rob-egr blokkert-3" downpipe - 4"eksos

#5 svegemoen

svegemoen

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 4 Innlegg:

Posted 24 March 2017 - 10:41

Hørest ut som en drittjobb.. er det noe en vanlig person klarer uten masse spesialverktøy?

Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk

#6 Skogsferrari

Skogsferrari

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 576 Innlegg:

Posted 24 March 2017 - 10:58

Ja, ikke spesielt i det hele tatt. 13-15 fast nøkkel, litt tålmodighet og en liten hammer... Sikkert pipesett og, men ikke noe vanskelig.
Lbz-airdog 2-dsp5 by rob-egr blokkert-3" downpipe - 4"eksos