Gå til innhold



Foto

bytte av dyser på 6.5 for og få ned forbruket?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
7 replies to this topic

#1 tahoe6.5

tahoe6.5

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 148 Innlegg:

Posted 11 April 2017 - 09:42

har en 95mod silverado,med 6.5diesel. 

når vet man at dysene må byttes? hører mange sier at disse skal byttes etter x-antall km. men hvor lenge kan man kjøre før man må bytte dyser?

bilen min starter lett og går greit, bruker 1.5L på mila.  om jeg bytter dyser,er det da håp om og få ned forbruket litt, 

hadde en 97mod tahoen for noen år siden, den brukte kun 1.1L På mila. 



#2 chevy1

chevy1

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 156 Innlegg:

Posted 11 April 2017 - 10:36

6.5 injectors have a design life of 100K miles and are a routine maintenance item often overlooked. Symptoms of worn injectors are hard starting, very smokey start-ups overnight, misfiring, loss of power and most common symptom, POOR FUEL MILEAGE. Worn injectors can damage your engine as with age they tend to leak fuel overnight into the cylinders. This will wash the lubricant off the pistons and cylinders creating metal to metal contact and severe engine damage. Running injectors past 100K miles is like playing Russian Roulette with your engine!



#3 kingcab1987

kingcab1987

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 57 Innlegg:

Posted 11 April 2017 - 20:48

Hva er billigst?

Kjøpe nye fra f.eks rockauto, eller få overhalt lokalt?

#4 aof

aof

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 75 Innlegg:

Posted 11 April 2017 - 21:47

Takk for fin info! Men det hadde også vært intr å visst hvilken kilde dette er hentet fra? Kildehenvisninger er "kjekt å ha" når man poster slike ting som dette...?

 

 

 



6.5 injectors have a design life of 100K miles and are a routine maintenance item often overlooked. Symptoms of worn injectors are hard starting, very smokey start-ups overnight, misfiring, loss of power and most common symptom, POOR FUEL MILEAGE. Worn injectors can damage your engine as with age they tend to leak fuel overnight into the cylinders. This will wash the lubricant off the pistons and cylinders creating metal to metal contact and severe engine damage. Running injectors past 100K miles is like playing Russian Roulette with your engine!


Edited by aof, 11 April 2017 - 21:47.


#5 chevy1

chevy1

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 156 Innlegg:

Posted 12 April 2017 - 07:13

Sakset fra SS Dieselsupply sin side. Kjøpte standard dyser derfra som virket helt fint. Men da var dollarkursen gunstigere. Så hva som er lønnsomt nå har jeg ikke regnet på. Men testing av dyser viste at etter 180 000 km så var det et par av dysene som hadde godt av å bli skiftet. 



#6 Jonta

Jonta

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 787 Innlegg:

Posted 17 April 2017 - 13:59

SS Dieselsuplay er litt innhabil her...de skal jo selge

Tviler på om noen andre lastebil eiere skifter dyser oftere enn 300.000


Edited by Jonta, 17 April 2017 - 14:02.


#7 Rangler

Rangler

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 38 Innlegg:

Posted 18 April 2017 - 19:49

Hvor mye må man regne med å betale på verksted for å få skiftet dysene? Har en 6.5 TD som har rullet 370 000, og jeg tviler på at dysene er byttet noen gang. 



#8 ChevyHoe

ChevyHoe

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3938 Innlegg:

Posted 29 April 2017 - 12:17

Kjøp på RockAuto. Ikke de billigste. Bosch spisser hvis mulig


Kai

 

08 Tahoe

14 Tesla Model S

73 Camaro Z28 LT/RS ZZ383/700R4

 

"Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler"

Sjekk ut garasjen min! Mye info om 6,5TD.
Nyttige forkortelser på motorpraten
V8 Dieseltech Forum