Gå til innhold



Foto

Pajero 2.5td 1997, gåen topp?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
3 replies to this topic

#1 gaupaleksander

gaupaleksander

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Posted 15 April 2017 - 20:04

Hei!

Har fått fatt i en 7seter pajero med 2.5 motoren, denne har fått ny kam og vippearmer hos merkeverksted rett før jeg kjøpte den for 1mnd siden..

Motor har gått 180.000, og vært i eiet til en eldre kar tidligere..

Merket i dag under kjøring at den ble varmer enn normalt, viste seg at det var lite/tilnærmet tomt for kjølevæske i radiator, men ekspansjonstanken var full, og det var rene boblebadet oppi der..

Fikk fylt ny kjølevæske på radiator, motoren går like godt som før, men det er mye trykk i radiator og det bobler i ekspansjonstanken..

Jeg mistenker sprukket topp, noen som har bedre peiling/erfaring enn meg?

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

#2 Driving

Driving

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1626 Innlegg:

Posted 15 April 2017 - 21:28

antagelig, evt blåst topp pakning. Men mest sannsynlig sprukket topp.



#3 Pajero MMII

Pajero MMII

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 3 Innlegg:

Posted 10 May 2017 - 05:42

Hei,

jeg hadde samme for noenår siden. Jeg fant ikke ut av hva det var, men stoppet jevnlig for å helle tilbake kjøleveske. En nabo mente at årsaken var overtrykk i systemet pga. gåen topp/-pakning. Han hadde rett, jeg fikk påvist eksosrester i kjølevæsken. Resultatet vart skifte av sprukket topp. Husk å etterstramme, deg skjedde ikke hos meg med det resultat at etter et år måtte toppen av og slipes.



#4 PajeroOffroader

PajeroOffroader

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 26 Innlegg:

Posted 14 June 2017 - 20:42

Jeg har samme problemet, men ikke bestandig. Det skjer mest i oppoverbakker, motoren blir varm og det er rene boblebadet hos meg også noen ganger.

Jeg var på offroad treff og kjørte meg bom fast i et vann og gjørmehull, da vi fikk bilen opp igjen så stoppet motoren på tomgang, vi fant ut at reg. reima røk.

Hadde på ny reg. reim og motoren gikk som normalt igjen. Jeg må nok bytte radiator, for mye av ribbene i den gamle er ødelagt.

Men, tror noen her det er sprukket topp hos meg også? Det lekker litt olje, det jeg kan se, tror jeg det kommer fra hjulet som henger kamakselen