Gå til innhold



Foto

4wd trøbbel Pajero gen3


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
1 reply to this topic

#1 Kindern

Kindern

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 1 Innlegg:

Posted 09 May 2017 - 18:02

Har en Pajero gen3 som lampa på senterdiffen begynner å blinke etter ca 20km kjøring. Hadde feil på stillingsgivern på framakselen og skiftet denne men feilen er der enda. Kjører med 4wd inne så er det ikke noe problem kun med 2wd. Noen som har vært borti dette?

#2 hit

hit

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 93 Innlegg:

Posted 17 May 2017 - 12:59

Hadde samme problem på min og det skyldtes noen brytere som ligger oppe på girkassen tror jeg som skifter mellom NO eller NC (normaly open NO-normaly Close NC).

Når du bytter mellom 2WD-4Wd-hllc osv så flytter mekanikken seg og påvirker 1 eller fler av de 5 bryterne og når da en eller fler av de svikter så vet ikke computer hvilket modus du kjører i og får problemer.

Hos meg hjalp det i flere år å skifte ofte mellom 2wd-4wd for å bevege bryterne mer enn tidligere, men i år 2 dager før EU kontroll så fikk jeg ikke resatt blinkingen med å slå av tenning og på igjen og

da etter en stund slo den også på varsellampe for antispinn. :wacko:

 

Dermed så ble det feil på eukontroll og de måtte bytte alle 5 brytere (det gjør de alltid når de først har pellt allt i fra hverandre) og siden har jeg vert kvitt et problem som dukket opp med jevne 

mellomrom i flere år.