Gå til innhold



Foto

Pajero gen2 3.0l v6


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
2 replies to this topic

#1 lanbergyttorp

lanbergyttorp

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 28 Innlegg:

Posted 22 June 2017 - 16:52

Hei. Har en gen1 3.0l v6 1989mod.
Lurer på om det lar seg Gjøra, motorbytte fra gen2 3.0l gls v6 24v 1997mod?

Absolutt hvor mye må man passe på?
Passer gammal Manuel kasse eller må man bruke automat fra den nye bilen

Ska man flytte over hele ledningsnettet og hjerner?

Takker på forhånd for svar

Sent fra min SM-G901F via Tapatalk

#2 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 22 June 2017 - 21:16

Det er såpass mye sensorer i nyere biler at jeg vil anbefale deg å bytte over hele ledningsnettet så bør det gå greit. Usikker på V6, men på 2,5 så er bilene med automat hevet med 1/2" bodylift originalt da automaten er mye større enn manuellkassene, det kan begrense muligheten for automat i din. 


If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#3 Kjetil_Nylund

Kjetil_Nylund

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1534 Innlegg:

Posted 30 June 2017 - 18:05

hvis du undersøker om svinghjul fra 12v motoren passer på veiv til 24v motoren så er det mekanisk ikke noe problem med å montere motoren med motorfestene til 12v. er like blokker (6G72)

passer ikke svinghjul så må du ha kassa fra 24v, da må du også ha mellomaksler og differ. kraftigere kasse og drivverk på 24v og må mest sansynlig kappe motorfestene på ramma og bygge nye. kassetravers til 24v og bygge om til el speedometer

24v er også uten fordeler og har mer elektronikk så du må ha ledningsnett og hjernen.

 

 

men...24v motoren er overlegen i forhold til 12v, går mye bedre og billigere i forbruk


Edited by Kjetil_Nylund, 30 June 2017 - 18:06.