Gå til innhold



Foto

Ingen klikk, ingen start. 6,5t 97mod. Hjelp


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
14 replies to this topic

#1 Kjartannn

Kjartannn

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 8 Innlegg:

Posted 03 July 2017 - 12:53

Fikk nesten ikke vridd om nøkkelen og når jeg gjorde det var det Lotto om starteren ville slå inn.

Har montert ny låsesylinder fra Sarpsborg nå(den drar jeg rundt som smør), men ingenting skjer. Kommer signal til starterele, men ikke fram til starteren.

Tvangskjørte starteren, den gikk rundt, men slo ikke inn på motoren.

Har ikke tuklet med noe utenom å bytte låsesylinderen.

Er der noe sperreopplegg/koding?
Har sentrallåsbrikka i bilen.

#2 manfred

manfred

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 982 Innlegg:

Posted 05 July 2017 - 08:32

"Tvangskjørte starteren, den gikk rundt, men slo ikke inn på motoren."

 

Om du lägger på ström från startmotorns "feta kabel" till tillslagets "tunna kabel" , så skall startmotorn gå oavsett om du har tuckla med tändningslåset.

 

Securelampe i dashen?

 

/M

 

 

 

 

 



#3 Kjartannn

Kjartannn

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 8 Innlegg:

Posted 05 July 2017 - 09:24

Securelampen slår seg av etter noen sekunder med tenninga på.

Har kjørt starteren ganske hardt en periode for en måned/to siden da bilen slet med å starte pga dårlig dieseltrykk og litt lekkasje.

#4 manfred

manfred

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 982 Innlegg:

Posted 06 July 2017 - 13:47

Då är de nog ett problem från de du kallar start relä och till startmotorn. Ev defekt start.

Secure lampan släcks ju och då skall de vara i ordning. Annars hade denna lyst konstant med täning på.

 

//M



#5 Kjartannn

Kjartannn

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 8 Innlegg:

Posted 10 July 2017 - 13:41

Bytta starter, så nå virker det som normalt, bare det at bilen tenner ikke.

Går i samme "intervall" hele tiden når jeg kinner. Fyrer seg opp og rett ned igjen, fortsetter å kinne 3-4 sek, fyrer seg opp og rett ned igjen, fortsetter å kinne 3-4 sek, fyrer osv osv.

Spruter diesel ut av dieselfilterhuset når fødepumpa går, nok diesel på tanken.

Tips?

#6 manfred

manfred

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 982 Innlegg:

Posted 10 July 2017 - 17:56

Vad har du gjort/ utbättrat med detta?

"Har kjørt starteren ganske hardt en periode for en måned/to siden da bilen slet med å starte pga dårlig dieseltrykk og litt lekkasje"

#7 Kjartannn

Kjartannn

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 8 Innlegg:

Posted 10 July 2017 - 18:15

Byttet ut den gamle starteren med en ny idag.
Bytta ut dieselslanger, fødepumpe og tankarmatur

#8 chevy1

chevy1

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 156 Innlegg:

Posted 10 July 2017 - 18:17

Stopp solenoid på IP? Slipper den gjennom diesel?



#9 Tahoe 2000

Tahoe 2000

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1626 Innlegg:

Posted 10 July 2017 - 20:43

Samme her, tenner med gjevne mellomrom men vil ikke.
Tok av den kontakten med mange ledninger på abs modulen, da fyret den direkte og gikk som normalt.
Hvorfor vet jeg ikke ????

#10 Kjartannn

Kjartannn

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 8 Innlegg:

Posted 11 July 2017 - 10:22

Mtp solenoiden.

Hvordan går jeg fram med den?

Er det den som er avlang og rund med en 13 mutter på toppen?

#11 chevy1

chevy1

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 156 Innlegg:

Posted 11 July 2017 - 18:39

Det er den avlange runde ja.

 

The fuel shutoff solenoid for DS4 injection pumps is prone to leaking or failing altogether and causing a no-start situation. If the shutoff solenoid fails, then 1994-1995 trucks should see a DTC #13 (Engine ShutOff Solenoid Circuit Fault), and 1996-up might see DTC #P0215 (Engine ShutOff Control Circuit). A simple test can also be conducted to determine if the solenoid has failed. Simply unplug the solenoid electrical connector and use an ohm meter to check for continuity between the 2 terminals. Zero continuity will indicate that the solenoid is bad. You can also remove the solenoid from the pump and energize the terminals with a 12 volt power source to see if the solenoid plunger pulls in.

Removal of early style solenoids that require a hex bit can be tricky because the solenoid can be fairly tight and the hex bit may slip and round out the hole. We've found that gently tapping squarely on top of the solenoid with a small hammer will loosen the solenoid enough to remove it without rounding out the hex hole.



#12 Kjartannn

Kjartannn

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 8 Innlegg:

Posted 27 July 2017 - 14:42

Bytta stop solenoid. 

Prøvde en annen FSD. Ingen forskjell

 

Prøvde den gamle tenningslåsen og fikk dradd den rundt. Full tenning med en gang.

Måtte slipe ned den ene låsetappen på låsen for å få dradd rundt greit. 

 

DVS at det var tenningslåsen som var problemet. Fikk høre fra flere plasser at det ikke skulle være noe problem å bytte til ny tenningslås (kjøpt fra Sarpsborgmotor), men etter litt studering var "eksteriøret" litt forskjellig selv om den nye tenningslåsen gikk fint inn/ut og rundt.



#13 Golgate

Golgate

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 440 Innlegg:

Posted 27 July 2017 - 18:35

Supert med en forklaring og at govogna er på hjul igjen👍

#14 dogman

dogman

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 49 Innlegg:

Posted 13 October 2017 - 07:43

Hei, slenger meg på her. Hadde akkurat samme problem som du beskriver på min 1999 tahoe. Fikk dette etter bytte av tenningslås, mulig jeg tar feil men på 1999 modellen er det en  ekstra kontakt til på teninglås huset/start sperre?. Det var den som var årasken til mitt problem. Når tennigslåsen er ute er det bare å vri om huset som tenningslåsen sitter i, får du ikke start da er det noe som aktiverer startsperra. Husker du om du så den ekstra kontakten?, hvis du har den tror jeg du har rattstamme fra en 1999 model.

Uansett så har du jo fått løst problemet ditt da

 

Tom



#15 Kjartannn

Kjartannn

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 8 Innlegg:

Posted 13 October 2017 - 08:22

Nei, det husker jeg ikke.

Hvor skal denne kontakten være isåfall?