Gå til innhold



Foto

L400 4x4


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6 replies to this topic

#1 Marmenellen

Marmenellen

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 3 Innlegg:

Posted 23 July 2017 - 18:37

Heisan,nybakt eier av en l400 med gåen gearkasse,jeg har blitt lurt til å tro at hovedkassa fra l300 pasa bolt on,noe den ikke gjør,noen som vet hvilke andre mulige donorer det er der ute?

 

mvh Sjur



#2 FixIt

FixIt

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 34 Innlegg:

Posted 23 July 2017 - 19:10

Er det autolat, manuell, 4WD eller RWD, antall gir, årsmodell, typenummer på kassen?


Kjerring og unger og garasje og hus og Pajero og Pajero Sport og Pajero Sport. Puh.

Livet er en lek. Tror jeg.


#3 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 23 July 2017 - 20:05

Det er en annen type transfer-kasse på L300 pga rattgir, siden girshifteren går inn i transferkassa. Er det mulig å flytte over transfer-kassa fra L400'n til 300-kassa? De eldre L300 har for øvrig en helt annen hovedkasserer enn L400.

Edited by HardKåre, 23 July 2017 - 20:05.

If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#4 Marmenellen

Marmenellen

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 3 Innlegg:

Posted 24 July 2017 - 06:50

Som nevnt i topic er det en 4x4 l400 kom såvidt jeg vet kun som 2,5td manuell i 4x4 , men burde jo ha skrevet hvilken drivlinje vi snakker om. L300 som jeg har plukket kassa ut av har i hvertfall ikke lik kasse som den l400 jeg har,den har hendeler for vire på siden og l400 har direkte kobling i toppen, mulig innmaten er lik, men det blir litt utafor min komfortsone . Spørsmålet blir noen som vet om andre potensielle donorer? L200 , Pajero?

#5 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 24 July 2017 - 09:11

Er ellers de fremste 2/3 av kassa lik? Som nevnt, prøv først å demonter transferkassen. Det er der koblinger for spak/wire sitter. Du kan flytte over delene fra den gamle kassa. Jeg kjenner ikke L400, men har den SuperSelect? Ellers skal det være mulig å bruke kasse fra L200 og Pajero. Men der og må du ha samme 4x4-system, SuperSelect eller EasySelect, ellers må du bytte transferkassen. 


If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#6 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 24 July 2017 - 09:16

img_0658.jpg

Her ser du en annen type gearkasse (Pajero Gen1) men bildet illustrerer greit at "sømmen" mellom hovedgearkassen og transferkassen sitter like foran spakene. Det vil være tilsvarende på din. Der kan du forsøke å splitte kassene, og se om hovedkassene er like. Da kan du flytte over din transfer-kasse. 


If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#7 Marmenellen

Marmenellen

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 3 Innlegg:

Posted 24 July 2017 - 15:24

Jeg skal prøve å få til å legge ut ett bilde, den kassa som sitter i L400 ligner på den du har lagt ut bilde av, den jeg tok ut av gamlebilen min (L300) har hendeler på siden av hovedkassa,jeg har splitta den fra fordelerkassa.