Etter å ha drøftet dette med både Nord-Auto Steinkjer og Auto E14 på Stjørdal så fikk jeg service time om 14 dager..
De skulle da sjekke feilkoder på gassanlegget.
Jeg har kabel og utstyr for dette selv , men får ikke til programvaren fra Tinytech. Meget dårlig service hos de også på guide der..
Men de funderte på om det kanskje kunne være noe med O2 sensoren på fordamperen. Eller at en dyse hang på gassanlegget.
Det ble byttet fordamper, pakninger og filter i fjor sommer. Så regner med de skiftet sensor da også.
Men det som er så rart at den går fint noen dager og nesten ikke i hele tatt andre dager.
Tyder mer på elektrisk feil tenker jeg?
"O2 Sensorer"
Started by
Pope
, Sep 29 2017 12:07
21 replies to this topic
#21
Posted 15 May 2018 - 07:02
#22
Posted 09 July 2018 - 08:39
For å komme med siste nytt her ble alt bra etter bytte av B1S1 og B2S1.
Verkstedet påpekte jeg kunne ha vakuum lekkasje på en kobling som montør hadde gjort. Og de ville skifte alle 8 injektorene til de nye.
Jeg har tydeligvis de gamleste.
Hva tenker dere med litt peiling her om det?
Jeg har ingen problemer nå.. Å ser ikke helt poenget med å betale 15tusen for en jobb jeg ikke merker..
Det var for og få god nok smøring av ventilene også.. Men toppene ryker vel uansett en gang i tiden med gass?
Verkstedet påpekte jeg kunne ha vakuum lekkasje på en kobling som montør hadde gjort. Og de ville skifte alle 8 injektorene til de nye.
Jeg har tydeligvis de gamleste.
Hva tenker dere med litt peiling her om det?
Jeg har ingen problemer nå.. Å ser ikke helt poenget med å betale 15tusen for en jobb jeg ikke merker..
Det var for og få god nok smøring av ventilene også.. Men toppene ryker vel uansett en gang i tiden med gass?