Gå til innhold



Foto

Bilen vil ikke starte når den er varm


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
4 replies to this topic

#1 hobby

hobby

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 173 Innlegg:

Posted 15 October 2017 - 12:56

Bilen starter direkte når den er kald, men ikke når  den er varm.   Men bruker jeg en liten dunst startgass starter den. Vet at dette ikke skal gjøres, men hva gjør man når en står langt hjemme fra. Har gjort det kun 2 ganger.

 

Har aldri hatt dette problemet før, men har kommet etter at injection pumpa har blitt overhalt på et verksted. 

Har snakket med verkstedet og han sa at dette er noe som kan forekomme, men kunne ikke si hvorfor. Var vist noe inni pumpa som gjorde at varm diesel ikke ble sluppet fram til dysene. Skjønte ikke helt hva han mente. 

 

Men han kunne  montere ei høytrykspume og en bryter som jeg skulle bruke  når motoren var varm, det hadde han vist gjort for en del år siden sa han.

 

En annen mulighet er å kjøpe ei brukt pumpe, men har jo ikke noen garanti hvordan den er.

 

Eller kjøpe ei ny pumpe på Rock (c ca 9000kr +  frakt og moms)  Er det noen som har kjøpt den derfra og er det mye justering når den skal monteres eller er den ferdig justert fra fabrikken.

 

Håper noen kan hjelpe til her for det er frustrerende når dette skjer og at det er feriebilen min ( har ei campingvogn på 2650 kg som jeg drar på )

 

På forhånd takk for alle svar



#2 hobby

hobby

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 173 Innlegg:

Posted 15 October 2017 - 13:07

Glemte å si at det er en G30 6.2 l   93 mod



#3 chevy1

chevy1

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 156 Innlegg:

Posted 15 October 2017 - 17:49

https://www.kennedydiesel.com/categoryresults3.cfm?Category=1&SubCategory=159&SubCategory2=100 

 

 

Reman 6.5 DB2-4911 (1992-3 models) pumps

ALL DB2 4911 pumps will come with updated head/rotor assembly, and in most cases new housing. First quality rebuild with no corners cut!

Requires core exchange of like series pump within 30 days or a NON refundable $400 core charge will be added.

"One of the classic symptoms of a failing 4911 pump is hot no-starts. The truck will sometimes start if the glow plugs are forced on, and will typically start right up when cooled down. This is a sign of a failed/failing head/rotor assy and is VERY common. We ensure that these pumps have the replacement head/rotor assy's which are updated and much better." - JK

 
Jeg kjøpte ny elektronisk pumpe til 95 mod. fra KennedyDiesel. Veldig god service, rask levering.
Ser ut som det er et kjent problem at 4911 pumpene ikke vil starte når motor er varm. Er det den type du har?
Dette er en mekanisk pumpe og da er det ikke noe justering når den byttes. Der skal være merker på pumpe og flens som skal stå overfor hverandre når motor er ny, og for hver 100 000 km så vrir man pumpa 1 mm. mot høyre (justere timing) for å kompensere for slitasje i registerkjede. 


#4 manfred

manfred

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 982 Innlegg:

Posted 25 October 2017 - 06:18

Hur gick detta till??

 

Overhalt IP och får startproblem efter detta? Hur mycket är justerat på IP vid montering? Märkningen är väl en liten fingervisning men inte optimalt.

Pris för overhaling? 

 

//M 



#5 Intimidator

Intimidator

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 352 Innlegg:

Posted 25 October 2017 - 07:43

Min 95' 6.5 starter greit når den er varm, men den må ''kjinnes'' kanskje 1 sek. lenger når den er varm mot når den er kald, monterte rele' systemet fra Leroydiesel, så nå har jeg mulighet til å starte fødepumpa for å få trykk før start, etter dette så starter motoren like raskt varm som kald. Om motoren ikke vil starte i det hele tatt når den er varm så er vel ikke denne løsningen helt rett men et rele'-oppsett med bedre kabler til LP skader ikke uansett. http://leroydiesel.c...-relay-harness/