Gå til innhold



Foto

Tap av revers


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
9 replies to this topic

#1 Tomfro

Tomfro

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 35 Innlegg:

Posted 24 November 2017 - 17:15

Hei, mistet revers på min 99 tahoe 6.5, skjedde bare plutselig, ingen sluring eller noe forut, alle gir framover intakt og nok olje på kassa. Havari? Håper noen kan svare:/

#2 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 24 November 2017 - 17:57

Normalt er dette første pekepinne på at du har for lite olje/ trykk i kassa men ser du har nok der.... Du er sikker på at du har sett riktig på cold og hot olje nivå?


Edited by Chevy-LPG, 24 November 2017 - 17:57.


#3 chevy1

chevy1

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 156 Innlegg:

Posted 24 November 2017 - 19:06

4L80 kasse, reversen forsvinner helt plutselig, gir forover fungerer, dette lukter ut med kassa og full overhaling. Det var slik på min iallefall. Verkstedet sjekket om der var matallspon i bunnpanna før de tok ut kassa, og der var litt. Kanskje lurt å se etter det før man går videre.  



#4 Tomfro

Tomfro

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 35 Innlegg:

Posted 24 November 2017 - 19:33

Ja, riktig avlest med motor i gang. Var nok det jeg var redd for, fin førjulsgave det sann😑

#5 Tomfro

Tomfro

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 35 Innlegg:

Posted 24 November 2017 - 19:35

Får ta av bunnpanna i morgen å kikke etter spon... Hvis det skulle se bra ut der, ingen annen årsak til att dette plutselig skal skje? (Må aldri miste håpet)😉

#6 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 24 November 2017 - 20:49

Dump spørsmål kanskje men du vet du skal la den stå noen sekunder i hvert gir før du peiler? 

 

Et siste halmstrå kan være overføringen



#7 Tomfro

Tomfro

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 35 Innlegg:

Posted 25 November 2017 - 10:24

Nei det visste jeg ikke, bare kjørt den varm og peilet i n med motor i gang.... Da skal jeg prøve på nytt.

#8 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 25 November 2017 - 11:49

Hva legger du i å kjøre varm? - Motor blir varm lenge før girkassen. Jeg har egen temp måler på girkassa og du skal kjøre ganske langt  ved normalt belastning før den opp når driftstemperatur.



#9 KapteinMike

KapteinMike

    her er je

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5929 Innlegg:

Posted 04 January 2018 - 21:25

reversstempelet er sprukket...kjent problem på 4l80e... årsak er ofte at bilen ikke står i ro når man setter spaken i revers

inn med nytt og tut å kjør.. men komplett forsterket overhalingsett  på summit er ikke all verden for


Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------

98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
 


#10 Tomfro

Tomfro

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 35 Innlegg:

Posted 09 January 2018 - 19:31

Ok, er det mye jobb og skifte dette? Ser jeg det når jeg tar av bunnpannen?