Gå til innhold



Foto

Gmt 800 Tahoe, Service 4wd og stuck i 4LO


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
2 replies to this topic

#1 OddArild

OddArild

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 139 Innlegg:

Posted 13 December 2017 - 08:36

Hei. 

 

Måtte bruke 4wd for første gang på lenge på bilen nå, og satte den i auto, ga gass og kom meg over dit eg skulle.

Ville så sette den i 2hi igjen, men da kom det Service 4wd og alle lysene i bryterpanelet til 4wd forsvant og den var låst i 4LO.

Etter mye om og men så fikk jeg den ut av 4LO igjen og lysene er tilbake og ingen melding.

 

Tror dere det er fordelings kasse encoder eller den solenoiden i forraksel? 

 

Jeg har feilkodeleser på jobben, men vet ikke om en standard kan lese så dypt som f.eks encoder eller solenoid ?

 

Odd Arild



#2 sub03

sub03

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 782 Innlegg:

Posted 13 December 2017 - 23:17

Da dette hendte meg på GMT800`n jeg hadde var det bryterpanelet som var synderen. Jeg husker ikke helt, men jeg trur den ikke ville ut av 4Hi, panelet ble mørkt og Service 4WD kom opp. Det var dårlig kontakt på loddingene der kontaktene sitter på printplaten i bryterpanelet. Jeg loddet de om igjen, men problemet kom tilbake etter en stund så jeg kjøpte nytt bryterpanel. Koster ikke all verden på Rockauto.

 

I ditt tilfelle er det ikke godt å si, det kan være encoderen du nevner eller modulen (TCCM?). For å lese av feilkoder må du ha en avansert feilkodeleser.

Jeg tviler på om det er actuatoren i frontdiffen, for da skulle du fortsatt få den fra 4Lo til 4Hi mener jeg.

 

Vi får håpe at det kun var en treghet i systemet som forårsaket feilen pga lang tid uten bevegelse... :)


"Due to rising energy costs, the light at the end of the tunnel has been shut off."

#3 Fredrik tahoe brechan

Fredrik tahoe brechan

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 5 Innlegg:

Posted 06 April 2018 - 02:21

Samme har nettop skjedd med min 99 mod tahoe 6.5... har akkurat tatt av transfermotoren i håp om å manuelt bytte til 4 high. Den står nå i 2 high men trenger firehjulstrekk der jeg bor. Jeg kan bare klikke bolten ett hakk fram og da går hele bilen i nøytral. Noen hær som vet hvordan jeg kan få den i 4 high manuelt?