Har googlet litt på dette og funnet at det muligvis er vacum feil eller brytere på vacum under luft filter boks, men er ikke sikker hvor jeg skal begynne, noen tips på dette!
#1
Posted 25 December 2017 - 11:14
#2
Posted 25 December 2017 - 11:19
Har ikke konkret råd, jeg har sluppet å måtte grave nedi vakuumsystemet på noen av mine. Nøkkelen er visst å faktisk bruke girvelgeren ganske ofte. Vi hadde og blinkende sperr og blinkende lavgir på vår '06. Holdt på i en times tid (!) med å flytte spaken gjennom alle posisjonene, og jaggu kom den tilslutt. Vi kunne ha velgeren stående så den skulle lyse fast på sperren ved overføringskassen i flere uker (så den blinket hele tiden), skjedde ingen verdens ting. Men å ta den inn og ut av de forskjellige modusene hjalp, tilslutt.
Kjerring og unger og garasje og hus og Pajero og Pajero Sport og Pajero Sport. Puh.
Livet er en lek. Tror jeg.
#3
Posted 27 December 2017 - 00:34
Har hatt det på min 2003 også og leste litt om det her inne på forumet det såkalte Disco lys syndromet.
Leste meg opp litt og fant ut at det ligger 5 stk små brytere oppå girkassen som ut i fra om velgeren står i 2H 4H osv blir påvirket av mekanikken og vil da ved at feks bryter 1 og 4 blir sluttet gi melding til computer og lamper i instrumentpanel hvor spaken står.
Jeg pleide å bli kvitt problemet med å skifte mellom 2h og 4h med jevne mellomrom slik at bryterne fikk skiftet stilling og ikke ble stående fast ble treg og kansje ga feile tilbakemeldinger.
Håper det var til noe hjelp.
Attached Files
Edited by hit, 27 December 2017 - 00:38.