1999 S10 Blazer. Denne bilen har automatisk klimaanlegg. Dette lever sitt eget liv og man vet aldri om det kommer varme eller ikke. Litt kjedelig nå i kulda.
Det kan blåse varmt som bare det før jeg stopper bilen. Om jeg starter igjen 10 min seinere, ikke rører noenting hverken temp, vifte eller posisjon, så kan det blåse iskaldt. Eller varmt....
Har brukt mange timer på google men finner ikke noen konkret løsning
Følgende er prøvd:
- Sjekket alle sikringer. Alle er ok.
- Tatt ut den elektriske blend door actuatoren da et tannhjul i disse kan sprekke. Det var like helt. Actuatoren er ikke montert igjen da jeg nå har manuelt vridd spjellet på full varme. Og enda blåser det iskaldt rett som det er....
- Prøvd å resette hele greia ved å fjerne sikring B+ og vente i 40 sec. No luck.
- Det som en sjelden gang hjelper er når vriderne til temp og vifte står på auto. Så skrur jeg vifta av, kjører noen kilometer til og så setter den på auto igjen. Da hender det noen ganger at varmen kommer. Men ikke alltid.
- OBDII leseren finner ingen feilkoder men det er jo forsåvidt ikke så rart siden, slik jeg har forstått det, må være en Tech2 om den skal kunne gå dypere inn i systemet. Jeg har ikke råd til å blåse av 20k+ for en Tech2.
- Ikke sikker på om det har noen sammenheng men klokka i radioen samt temp/kompass i taket kommer og går men ikke samtidig. I dag virket ingen av de en stund før klokka plutselig begynte å virke. Temp/kompass hadde ikke lyst til å vise seg i dag men gjorde det i går.
Jeg klarer meg fint uten klokke/temp/kompass men akkurat varmeapparat hadde vært veldig fint og kunne stolt på. Om A/C funker vet jeg ikke da den iflg instruksjonsboka ikke slår inn hvis det er kaldere enn 15 grader og det har snaut nok vært over 0 siden vi kjøpte bilen for noen uker siden.
Veldig fint om noen har noen erfaringer og/eller tips til hva jeg kan prøve nå.